Subwoofer til min nye HD-kino. 5k-10k Mange å velge i å jeg har ingen peiling :( - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar Jeg tror SVS'en jeg bestilte hadde 2 innganger, men etter det dere skriver her, er det da likegyldig om jeg kobler med 1 eller 2 kabler. Er vel det samme om jeg velger L eller R inn, når jeg bruker bare 1 kabel og da regner jeg med?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub'en din har samme forsterker som mine så den har 2 innganger, ja. Det er mulig du får 3dB økning ved å bruke begge to, men det er uansett noe receiveren justerer til og ikke noe du trenger å tenke på. Det spiller ingen rolle hvilke ut- og innganger du bruker.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Mine PC12-NSD spiller ned til 15hz i stua mi. Ultra'ene går enda dypere.
    SÅ DYPT? WOAH, stua di må være gull, ultraen er opgitt til 10, i stua di går den sikkert enda dypere?

forresten, vhordan måler du hva slags frekvensgang du får? jeg kan måle volum og db osv, men frekvensrespons har jeg ikke fått til enda

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub'en din har samme forsterker som mine så den har 2 innganger, ja. Det er mulig du får 3dB økning ved å bruke begge to, men det er uansett noe receiveren justerer til og ikke noe du trenger å tenke på. Det spiller ingen rolle hvilke ut- og innganger du bruker.
    Takker

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    SÅ DYPT? WOAH, stua di må være gull, ultraen er opgitt til 10, i stua di går den sikkert enda dypere?

forresten, vhordan måler du hva slags frekvensgang du får? jeg kan måle volum og db osv, men frekvensrespons har jeg ikke fått til enda
    Det rister godt i veggene på 15hz. Men jeg har en vanskelig stue. Jeg får ikke særlig SPL.

Jeg bruker REW og målemikrofon. Programmet kjører et sveip over et valgt frekvensområde så viser den frekvensresponskurven.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal KUN bruke den ene subutgangen på reciveren, det holder evig nokk med en kabel som kun er koblet til den ene inngangen, noe y-ledd trenger du absolutt ikke.

Hvis du kobler til begge utgangene så kan det fort bli noe krøll med audyssey.

[Jedi-mindtrick]
    @Gurba: Selg meg AS-EQ1 din til spottpris, du er utrolig missfornøyd med den:P
    [/Jedi-mindtrick]

PS: subben du har bestilt deg er bra, men regn med at det blir å ta deg noen dager før du får integrert den skikkelig med resten av anlegget.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du skal KUN bruke den ene subutgangen på reciveren, det holder evig nokk med en kabel som kun er koblet til den ene inngangen, noe y-ledd trenger du absolutt ikke.

[Jedi-mindtrick]
    [/Jedi-mindtrick]

PS: subben du har bestilt deg er bra, men regn med at det blir å ta deg noen dager før du får integrert den skikkelig med resten av anlegget.
    ~~~~~~Interessert i en AS-EQ1?~~~~~~

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ~~~~~~Interessert i en AS-EQ1?~~~~~~
    Hva er prisen på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter : Gratulerer med bestilt sub! Tror du vil bli fornøyd med den. Det er hvertfall jeg med min

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva er prisen på den?
    Den koster 6990kr hos Lsound.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls

[Jedi-mindtrick]
    [/Jedi-mindtrick]

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Trådstarter : Gratulerer med bestilt sub! Tror du vil bli fornøyd med den. Det er hvertfall jeg med min
    Takk for det Hyggelig å høre at du er fornøyd

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de går ikke dypere enn pb/pc pb kan du få ned til 17-18 hz til og med
    +100 var det jeg å trudde sb faller jo allerede ved 25 hz jeg har fin respons på 15hz, men det klarer seff ikke ørene mine å høre, men gardiner og bukseben merker det godt

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan porte den til 10Hz ja, men da mister man endel headroom på SUB'en. Dypere man porter de, desto minde er de i stand til å levere høyere oppe i registeret. De aller fleste kjører de nok i 20Hz eller 15Hz modus. Kjører mine 2 i 15Hz modus, å da har jeg bra respons ned til 11 - 12 Hz i rommet mitt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •