Subwoofer til min nye HD-kino. 5k-10k Mange å velge i å jeg har ingen peiling :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    RT-12D støttes
    Støttes glatt fra min side også, men det er ikke de enkleste å oppdrive lenger, og nye ligger de godt over hans budsjett, desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Oi! Veldig med svar her da. Takker alle for det

Ser ut som SVS går igjen i de fleste sub-tråder her på forumet, inkludert min, så da får jeg begynne å sette meg litt inn i hvilke modeller de har å lese litt tester, erfaringer osv...

Vanvittig rått utseende på disse "tubene" forresten. Plasseringsvennlige ser de også ut til å være...
    ja sa tubene er gromme di men etter at jeg gikk over til pb ultra så synes jeg det er litt mer kvalitets feeling å trykk ut av dem. men dette er jo også veldig avhengig hvilket rom du har å da:-D

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne tråden tidligere ikveld.
    Er ikke overrasket over at Svs er anbefalt mer en gang
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Ja er jææævli interessert i å høre en av de, og høre selv hva de dreier seg om
    Så er det noen i Molde området så har noe slikt i ett oppsett er jeg interessert i å få en lytteprøve:-D
    jeg holder til i kr-sund så det er nå bare å ta seg en tur da vettu hehe:-D

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cola-love
    jeg holder til i kr-sund så det er nå bare å ta seg en tur da vettu hehe:-D
    Ja, nå går jeg faktisk skole i Kr.sund da så

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå går jeg faktisk skole i Kr.sund da så
    ja da sku det nå ver mulig å ta seg en tur da så du får se å høre ka dette er for noe

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cola-love
    ja da sku det nå ver mulig å ta seg en tur da så du får se å høre ka dette er for noe
    Sounds good:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sounds good:-D
    det er bare å ta seg en tur det vettu. send meg en pm eller noe da vettu så ska du få mobilnr mitt så vi kan avtale en dag som passer oss begge

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ingen poengerte noe om min ide om å kjøpe 2stk SB-12plus å stable dem oppå hværandre? De skal jo gå litt dypere en PB/PC seriene(teoretiskt) og to stykker spiller ganske bra, de kan og plaseres med elementene hvær sin vei for bedre respons i rommet.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Å ingen poengerte noe om min ide om å kjøpe 2stk SB-12plus å stable dem oppå hværandre? De skal jo gå litt dypere en PB/PC seriene(teoretiskt) og to stykker spiller ganske bra, de kan og plaseres med elementene hvær sin vei for bedre respons i rommet.
    Jeg støtter dette forslaget!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg spørre hvor du har denne teorien ifra?? på papirene rammler jo kurva på 25hz på sb12plus og på feks pb12nsd rammler jo ikke før ned mot 15hz, husk også at lsound har ikke sb12plus på lager på en gooood stund

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukka kasser har ikke like bratt avrulling som bassrefleks, problemet vil vel være å få nok nivå der nede med kun 2 sb12.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er til film så er vel den største SVS'en du har råd til veien å gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en svs PC12 stående i hjørnet her og jeg er fornøyd. Den spiller dypt og den er totalt rå på film, men jeg er usikker på hvordan en svs sub henger med på musikk. Du skal ha en rimelig rå sub for å henge med Klipschene når det kommer til punch og bass presisjon (en Klipsch sub er vel hurtigere enn svsene så til musikk er vel kanskje en Klipsch sub hakket bedre). Selv er mine Dali Evidence 870 mer presis på dypbassen enn svsen, men skrur man på en film settes delefrekvensen på momentant 8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 PC12-NSD og jeg synes de er bra til både film og musikk. Jeg bruker en SVS AS-EQ1 på de og det løftet de veldig mye på musikkbiten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for engasjementet i tråden min Jeg har nå bestilt meg en SVS PB10-NSD New da jeg, etter det jeg leser, tror denne vil kunne klare oppgaven slik som stua mi er laget.

Den er i tillegg såpass billig, at hvis dette skulle bli total fiasko, så driter jeg i prisen og kjøper jeg meg en PB13 eller PC13 Ultra i juni heller. Har også en backup-plan på hvor jeg skal bruke SVS PB10-NSD New hvis dette skulle bli tilfelle (skikkelig pc-anlegg er alltid kjekt å ha).

Men så et spørsmål som dere sikkert rister på hodet av, men jeg ærlig talt ikke vet: Jeg har 2 sub-utganger på min Onkyo TX-NR807. Skal jeg splitte den ene utgangen med et Y-ledd og kjøre mine Monster signalkabler i L & R inn på suben, eller kan jeg kjøre en signalkabel fra hver utgang på Onkyoen og inn i L & R?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de går ikke dypere enn pb/pc pb kan du få ned til 17-18 hz til og med

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Takker igjen for engasjementet i tråden min Jeg har nå bestilt meg en SVS PB10-NSD New da jeg, etter det jeg leser, tror denne vil kunne klare oppgaven slik som stua mi er laget.

Den er i tillegg såpass billig, at hvis dette skulle bli total fiasko, så driter jeg i prisen og kjøper jeg meg en PB13 eller PC13 Ultra i juni heller. Har også en backup-plan på hvor jeg skal bruke SVS PB10-NSD New hvis dette skulle bli tilfelle (skikkelig pc-anlegg er alltid kjekt å ha).

Men så et spørsmål som dere sikkert rister på hodet av, men jeg ærlig talt ikke vet: Jeg har 2 sub-utganger på min Onkyo TX-NR807. Skal jeg splitte den ene utgangen med et Y-ledd og kjøre mine Monster signalkabler i L & R inn på suben, eller kan jeg kjøre en signalkabel fra hver utgang på Onkyoen og inn i L & R?
    Du kan godt dra en stereoledning fra begge utgangene til begge inngangene. Det gjorde jeg da jeg hadde én sub. Det er ikke nødvendig og gir ingen fordeler lydmessig. Jeg gjorde det bare fordi jeg det var en sånn ledning jeg hadde. Du trenger bare én ledning fra ene utgangen til ene inngangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svsen har bare en inngang for signaler (min har det i hvertfall), så det holder med en singel RCA kabel fra en av utgangene og fram til subben.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    de går ikke dypere enn pb/pc pb kan du få ned til 17-18 hz til og med
    Mine PC12-NSD spiller ned til 15hz i stua mi. Ultra'ene går enda dypere.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •