Nye høyttalere til max 4500kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Hmmm....trodde jeg hadde skrevet ned Jamo også......de fikk jo kjempeskryt i Hjemmekino....

Jeg personlig har kjempesans for Jamo:-D
    alltid vært litt outsider blandt de store, men sort sett med gode komponenter, god lydkvalitet og solid byggekvalitet8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av F0rezt
    Det er nok en kjempehøytaller:-D
    Mye god lyd for pengene i disse8)
    Trur ikke de e spes tungdrevne heller

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse er vel bokhøyttalere!? har mest lyst på gulvhøyttalere i og med at jeg liker å ha litt høy lyd når jeg ser på film osv.
    men takk for svar.
    Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor er gulvhøyttalere bedst?
    Hvor stort er ditt rom? Selvom du velger en relativ lettdreven gulvmodell tror jeg du får problemer, din receiver har ikke mye krutt i seg og gulvmodeller liker gjerne en voksen forsterker bak seg.
    Ikke at jeg skal kritisere deg, men langt de fleste velger automatisk gulvhøyttalere på tross av at stativmodeller gjerne har bedre lyd, og dermed bass, i mange rom.
    Desuten er mange ikke interesserte i musikalske entusiastmodeller der virkelig kan spille musikk og få foten til å vrikke, nei, de vil ha det alle andre har.
    Jeg hørte et sett knøttsmå AudioNote i Berlin, med en gammel russisk rørforsterker og jøye meg, det glemmer jeg aldrig, jeg er veldig kresen, men dette kunne jeg levd med, og ja, de spilte høyt nok. Må du ha konsertnivåer må du uansett ha ny receiver og effektforsterker.
    Skal ikke tvinge deg til noe, har du lyst på gulvstående, so be it, men disse f.eks. Nesten nye Krix Equinox V.2. selges-byttes i Pre Amp, eller andre spennende HT. er å anbefale om su kanskje finder ut du ikke vil ha surround mer, få deg en god brukt stereoforsterker og da vil disse spille fletta av diverse "høyt respekterte" gulvmodeller.
    Gulvmodeller har forferdelig store kabinetter der farger lyden, imponator effekter som doble basser man ikke trenger, man betaler for masse dilldall er min mening om mange av disse budsjettmodeller.
    (igjen, trådstarter, beklager, se bort fra mitt innlegg, jeg vet jeg ikke kommer med råd til det du er ute etter....)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok de kan være greit å følge NN sine råd her, da han har beeeeeetraktelig mer erfaring og peiling enn jeg noensinne vill få:-D

Listen 2 the pros!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hva har det med saken å gjøre? Hvorfor er gulvhøyttalere bedst?
    Hvor stort er ditt rom? Selvom du velger en relativ lettdreven gulvmodell tror jeg du får problemer, din receiver har ikke mye krutt i seg og gulvmodeller liker gjerne en voksen forsterker bak seg.
    Ikke at jeg skal kritisere deg, men langt de fleste velger automatisk gulvhøyttalere på tross av at stativmodeller gjerne har bedre lyd, og dermed bass, i mange rom.
    Desuten er mange ikke interesserte i musikalske entusiastmodeller der virkelig kan spille musikk og få foten til å vrikke, nei, de vil ha det alle andre har.
    Jeg hørte et sett knøttsmå AudioNote i Berlin, med en gammel russisk rørforsterker og jøye meg, det glemmer jeg aldrig, jeg er veldig kresen, men dette kunne jeg levd med, og ja, de spilte høyt nok. Må du ha konsertnivåer må du uansett ha ny receiver og effektforsterker.
    Skal ikke tvinge deg til noe, har du lyst på gulvstående, so be it, men disse f.eks. Nesten nye Krix Equinox V.2. selges-byttes i Pre Amp, eller andre spennende HT. er å anbefale om su kanskje finder ut du ikke vil ha surround mer, få deg en god brukt stereoforsterker og da vil disse spille fletta av diverse "høyt respekterte" gulvmodeller.
    Gulvmodeller har forferdelig store kabinetter der farger lyden, imponator effekter som doble basser man ikke trenger, man betaler for masse dilldall er min mening om mange av disse budsjettmodeller.
    (igjen, trådstarter, beklager, se bort fra mitt innlegg, jeg vet jeg ikke kommer med råd til det du er ute etter....)
    hvis jeg hadde eventUelt kjøpt disse Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten og denne Komplett.no - Yamaha RX-V465B hjemmekinoreceiver eller denne DENON AVR-1910 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben hadde det hjulpet noe??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver og dynavoice f-6 magic???

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    ..., men disse f.eks. Nesten nye Krix Equinox V.2. selges-byttes i Pre Amp, eller andre spennende HT. er å anbefale om su kanskje finder ut du ikke vil ha surround mer, få deg en god brukt stereoforsterker og da vil disse spille fletta av diverse "høyt respekterte" gulvmodeller....
    WORD! Krix'ene låter rett og slett grisebra :-D Jeg fikk virkelig hakeslepp da jeg hørte de på hortenmessa. Virkelig et knallkjøp.

Dette er høyttalere du kan putte på elektronikk i 10-20-30x klassen av hva HT koster, og de blir bare bedre og bedre.

Krix er en helt annen klasse enn F-6

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min søster har noen patos Lyric 401 mk II hun skal selge, tror ho skal ha rundt 3000kr for disse.
    jeg har selv disse ht som fronter og er kjempe fornøyd.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger det ute et strøkent sett til 3.900,- - dette er et godt kjøp.

KRIX Equinox MKII - Ny pris

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bedre å for eksempel kjøpe en ny forsterker til 4500 +\- og bruke de høyttalerene jeg har (paradigm monitor 5)?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch RB61?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bedre å for eksempel kjøpe en ny forsterker til 4500 +\- og bruke de høyttalerene jeg har (paradigm monitor 5)?
    Jeg ser KRIX Equinox MKII blir anbefalt på de varmeste her, og det er nok ett meget godt råd som du kanskje bør vurdere seriøst, og finne en dugelig forsterker som passer de høytalerne8)
    Er nok mange her inne som har gode forslag til deg der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for mange gode svar, men tror jeg heller beholder paradigm monitor 5 og heller kjøpe en ny forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver 4500 max å at du har sett på Yamaha NS-555. Vil bare tipse deg om at mpx.no selger NS-777 til 4500 hvis det har gått deg forbi

MPX.no - Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for mange gode svar, men tror jeg heller beholder paradigm monitor 5 og heller kjøpe en ny forsterker
    Det tror jeg du gjør klokt i, de paradigm'ene er faktisk utroligt gode høytalere.
    og hvis du hører 70% på musikk så er det en stor fare for at de vil få et nytt liv med en god STEREOforsterker. NAD er en god match til Paradigm btw.
    En ting du kanskje også bør tenke på er en god kilde, lyden blir ikke bedre en svakeste led vet du:-D

Uansett lykke til i jakten på godlyden!!

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg litt på her da jeg skal handle billig høyttalere selv.. Får intrykk av at man får mye for penga hvis man kjøper Dynavoice M65 EX.. stemmer det eller?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Henger meg litt på her da jeg skal handle billig høyttalere selv.. Får intrykk av at man får mye for penga hvis man kjøper Dynavoice M65 EX.. stemmer det eller?
    Ja, men kommer vell litt an på bruken.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •