Matching av Audiovector M3 Signature

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matching av Audiovector M3 Signature

Hei

Har i lengre tid hatt Audiovector M3 Signature høyttalere i stereo oppsett. Er godt fornøyd med dem og synes de spiller meget godt. Derfor har jeg tiltenkt dem et nytt liv som fronthøyttalere i hjemmekino. Men hva skal jeg velge av høyttalere for å matche dem?

Jeg har prøvd en Audiovector AV3C senter, men denne stod ikke i stil til M3 signaturene. Den var for "daff" i lyden, det er tydeligvis stor forskjell fra AV3C til AV3C signature som dengang var det opplagte valg som senter. Jeg har ikke undersøkt om det er mulig å oppgradere den gamle AV3C'en, fordi jeg antar at det ikke vil lønne seg.

Vil de nye audiovector SC senterne passe lydmessig til M3 sign ? I så tilfelle hvilken utgave vil være det beste valget? Plain - Super - Signature - Avantgarde? Like stor forskjell på utgavene i SC serien som det var for AV3C serien?

Hva med bakhøyttalere? Noen som har erfaringer med kx?

Noen som har erfaringer med Marantz hjemmekinoforsterkere til audiovector høyttalere i hjemmekino?

Mange tanker her - takker for alle innspill på vei inn i hjemmekinoens verden.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du holder til i Stavanger. Anbefaler du tar deg en tur til Resonans. De byr på ypperlig service og er forhandler av Audiovector. Du kan helt sikkert få låne med den en AV Center og teste hjemme selv. De er ganske greie sånt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill, da blir nok en tur til Resonans i nærmeste fremtid ja

Men er det andre som har egne erfaringer rundt disse høyttalerne så kom med dem

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonans lyd og bilde fikser biffen for deg. De vet godt hva som matcher og ikke etter hvilken lydsignatur du vil ha utav oppsettet ditt

Skal ned der en tur selv å ha demo av noe nye audiovector som skulle komme inn.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resonans

Da har jeg vært innom Resonans - Men jeg kom nok på feil tidspunkt, da det eneste de hadde inne av S serie audiovector var et par S1 super og en SC super, så det var ikke noe særlig å sammenligne lyd på. Men fikk selvsagt noen av selgers anbefalinger.

Uten noen lytteerfaringer med audiovector surround -så settes det derfor pris på erfaringer dere andre på forumet måtte ha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •