senter til DM683?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

senter til DM683?

Hvilken senter anbefaler dere til Dm683??? Er det noen som har erfaring med å bruke andre merker en B&W på senter sammen med dm683???

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caffelatte
    Hvilken senter anbefaler dere til Dm683??? Er det noen som har erfaring med å bruke andre merker en B&W på senter sammen med dm683???
    center høytaler BØR absolutt matche fronthøytalerne i etter min mening, dvs aller helst fra samme merke og serie..

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig her kjøp fra samme serie, HTM61/HTM62, kommer ann på størrelse på rommet ect mye mer lyd i HTM61 da..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caffelatte
    Søk litt i tråden "B&W klubben"
    Mener og ha lest om flere anbefalinger der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    enig her kjøp fra samme serie, HTM61/HTM62, kommer ann på størrelse på rommet ect mye mer lyd i HTM61 da..
    Var ikke litt av poenget at senteren skulle matche frontene? HTM61 matcher IKKE DM683. Ta deg ett søk så ser du hva jeg mener, jeg måtte prøve selv, og konkluderte med akkurat det samme. Høres ut som de ikke kommer fra samme produsent engang.:roll: HTM61 var en sterk bidragsyter til at jeg aldri fullførte 5.1 oppsett med 600 serien.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han over. IKKE kjøp htm61, jeg har hatt den komboen og var overhodet ikke fornøyd. 683 var kjempegode men senteren skuffet stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Enig med han over. IKKE kjøp htm61, jeg har hatt den komboen og var overhodet ikke fornøyd. 683 var kjempegode men senteren skuffet stort.

nå blei jeg litt usikker......forstår det slik at det er viktig at høytalerene i front partiet bør ha samme klang og være utviklet for hverandre.... hvis ikke htm61 duger,, så duger vel ikke htm62,cmc eller cmc2 heller da? htm62 mangler fst(og er vel i minste laget), cmc(også liten) og cmc2 er jo utviklet for å matche klang'en til cm serien....
    Ser at det er noen som synes htm61 er dårlig og samtidig som at det noen som er fornøyd med den, så er det snakk om smak og behag eller ???tenker at hvis htm61 rett og slett er en dårlig senter, så burde vel ingen like den....?
    skal ikke være lett folkens:-) ender vel opp med en dm683 høytaler liggende under tv'en... :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke snakk om smak og behag på HTM61. Det er rett og slett en dårlig høyttaler. At man er fornøyd med denne er nå så, men det er nok bare fordi man ikke har hørt hvordan en god senterhøyttaler låter i sitt eget oppsett.

Av alt jeg har eid av produkter er HTM61 det eneste som jeg vil si har vært rett og slett dårlig til prisen. Ikke bare at den ikke passet helt inn med mine lydmessige preferanser som mange andre produkter har gjort.. nei, rett og slett dårlig!

Jeg brukte HTM4S etter fadesen med HTM61, og denne passer svært godt med B&W 683. HTM61 var krise fra første stund, selv når den ble koblet på AW400 monoblokken min, så jeg fant overhodet ingen unnskyldning for dens dårlige lyd. Den er ullen og innesluttet og mangler alt som heter dynamikk og rasp.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var heller ikke fornøyd med HTM61...før jeg bi-ampet den med en kraftig forsterker :wink:
    Ble en litt annen lyd i den da =)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...
    Er det rart folk blir forvirret mtp matching, effekt osv...
    Her er det en som ikke fant potensialet over hodet i HTM61 selv med AW400, mens en annen ble fornøyd etter å ha bi-ampet med en kraftig forsterker.
    Er nok mye smak og behag, samt egne preferanser som spiller inn i denne verden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig enkelt å teste for dem som ikke tror oss som mener at HTM61 ikke matcher DM683. Kjør pink noise, du hører helt klart forskjell. Jeg har hørt Dantax 5.1 sett til 5000 kroner med bedre klangmatch enn DM683 og HTM61.

Jeg ble bare irritert av å høre på senteren, men prøv selv... du har jo angrerett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •