cerwin vega hfa 18sx hvordan spiller dette ? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 273
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Tenkte det var litt mer "anonymt" om man kan si det.Men klarer nok ikke å gjemme vekk denne uansett . Blir ihvertfall tur på meg til hifi klubben her på lørdag da de hadde de på lager
    Blir vel ikke så anonymt med en stor subb, sølv grill med stor CV logo på midten. Da er liksom ikke et lite 18 tall så mye å bry seg om. Bor du i nærheten av Bergen? eller er det noen andre butikker i landet du tenkte på?

Hvis du skal til Bergen så har de vel både 18 og 21 inne. Når jeg var der for noen uker siden så hørte jeg det meste av CV. 215 ble grust av 21. De var tamme når de spilte mot hfa21(også mot hfa18). Hørte bare en skrikende diskant. Diskanten var så skrikende at vi måtte skru ned etter vi hadde skrudd opp. Skuffende. Grunnen til at de spilte søppel har mye med rommet å gjøre. For lite rom for 215

XLS-28 spilte bra i de rundt 20 m2 som de har i Bergen, overraskende bra. Spilte bedre enn xls12 og 15. Hørte hele familien av xls når jeg var der. xls28 spilte bra på den type rom. Kanskje pga den fikk nok power.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Blir vel ikke så anonymt med en stor subb, sølv grill med stor CV logo på midten. Da er liksom ikke et lite 18 tall så mye å bry seg om. Bor du i nærheten av Bergen? eller er det noen andre butikker i landet du tenkte på?

Hvis du skal til Bergen så har de vel både 18 og 21 inne. Når jeg var der for noen uker siden så hørte jeg det meste av CV. 215 ble grust av 21. De var tamme når de spilte mot hfa21(også mot hfa18). Hørte bare en skrikende diskant. Diskanten var så skrikende at vi måtte skru ned etter vi hadde skrudd opp. Skuffende. Grunnen til at de spilte søppel har mye med rommet å gjøre. For lite rom for 215

XLS-28 spilte bra i de rundt 20 m2 som de har i Bergen, overraskende bra. Spilte bedre enn xls12 og 15. Hørte hele familien av xls når jeg var der. xls28 spilte bra på den type rom. Kanskje pga den fikk nok power.
    Ja, hifiklubben driter jo på dolokket med å ikke ha noe som har nok effekt til det de skal selge Hva med å bli leverandør av Crown eller QSC eller noe skikkelig PA merke også siden de selger CV?

På CV-demoen i Sandnes kjørte de jo XLS-215 som fronter med bare en 150-200w NAD og de ble ganske skrikende.. Men for stakkars meg som satt rett på siden av 18 + 21" ble det nok bass for det om

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har pr dags dato ikke noe som drar XLS 215 bra (til normal pris), og tildels XLS 15 (ok, NAD 375 gjør en ok jobb, suplementert med 275 så ligner det no).

CV trykket jo navnet sitt på noen PA amps, men syns ikke det ble det helt store. Er rart at HFK ikke tar tak i denne problematikken, og at de ikke får NAD til å komme med et effekttrinn ala THX218 (gjerne enda bedre, men 2 av denne er faktisk rimelig bra). Merkelig nok har ikke HFK noe med icepower, litt rart, siden Rotel, som er eid av BW group, satser for fult på det med sin nye serie.

Men igjen, hvorfor kjøpe alt på en plass . Rotel er jo relativt rimelig hos f.eks Kart - L-Sound AS . Anbefaler 2x250watt'eren til CV . Og den koster "knappe" 10 lapper... om den ikke er rimeligere nå...

Summasumarum: HFK har et "problem" med å levere nok guffe til CV XLS 215. Men det finnes andre som har elektronikk som drar dem bra. PA utstyr i det rimelige sjiktet låter ofte ikke bra .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm, enig med begge. Grunnen til at de sikkert ikke har nok effekt til å drive 215 er nok pga de har kun de merkene som de har, og virker ikke som de har til vane for å ta inn nye merker heller. CV sine pa amper har vel gått ut av produksjon og ut av hfk sine salgslister, så de får man ikke tak i. Hadde blitt rart hvis hfk plutselig skulle kjøpt inn et annet merke til 215, som de ikke selger selv. Hva hadde de sagt til kundene da?

De tviholder på nad som "har nok power til 215". Nad har mye bra, men for å betjene 4x15" så trengs det ICE eller pa forsterkere. Bare har et random spm. Hvor store rom trives 215 i? 40m2++?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Tenkte det var litt mer "anonymt" om man kan si det.Men klarer nok ikke å gjemme vekk denne uansett . Blir ihvertfall tur på meg til hifi klubben her på lørdag da de hadde de på lager
    De har ikkje 18'' eller 21'' i cv rommet lenger

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm, enig med begge. Grunnen til at de sikkert ikke har nok effekt til å drive 215 er nok pga de har kun de merkene som de har, og virker ikke som de har til vane for å ta inn nye merker heller. CV sine pa amper har vel gått ut av produksjon og ut av hfk sine salgslister, så de får man ikke tak i. Hadde blitt rart hvis hfk plutselig skulle kjøpt inn et annet merke til 215, som de ikke selger selv. Hva hadde de sagt til kundene da?

De tviholder på nad som "har nok power til 215". Nad har mye bra, men for å betjene 4x15" så trengs det ICE eller pa forsterkere. Bare har et random spm. Hvor store rom trives 215 i? 40m2++?
    Di cv ampene var ikke lenge i markedet gitt, men det var vel en del problemer med dem, to av tre ampene jeg kjøpte var det noe galt med.
    40m2 på 215 er nokk det beste.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det dummeste med HFK er at de selger cerwin vega XLS 215 feks som trenger endel POWER ikke bare nok med en NAD 275 som de bruker i bergen.

hvorfor kan ikke de betille inn noen gode pa effekter eller kjøpe seg noe gode effekter til å ha på CV rommet sånn at folk som vil ha CV 215 feks får høre de maxximalt nesten og ikke med en 275 FOR LITE!!!!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    det dummeste med HFK er at de selger cerwin vega XLS 215 feks som trenger endel POWER ikke bare nok med en NAD 275 som de bruker i bergen.

hvorfor kan ikke de betille inn noen gode pa effekter eller kjøpe seg noe gode effekter til å ha på CV rommet sånn at folk som vil ha CV 215 feks får høre de maxximalt nesten og ikke med en 275 FOR LITE!!!!
    sikkert mange som kommer inn på CV rommet og ser. Wow, dette var mata høyttalere. Grom lyd også sier de sikkert.

Hadde det ikke vært litt rart å komme inn hos en audi-forhandler for å kjøpe en bil som kjører i over 200. Så viser de deg en BM pga den er den som kan kjøre over 200. Det er noe som skurrer. Hfk kan ikke kjøpe inn andre sine produkter enn de de bruker selv. Derfor må de nok stå på sitt og si at NAD leverer nok power.

De fleste som ser på 215 er imponert over hvor stor og monster htt det er. Selv om den spiller crap på demorommet. Er nok mange ungdommer som sikler etter 215. Og veldig mange ender opp med å kjøpe nad som forsterker. Og de aner lite om hva de heller kunne fått. dvs at de kan få mer power.

HFK må få inn et helt nytt merke for at CV skal få annen forsterker.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert mange som kommer inn på CV rommet og ser. Wow, dette var mata høyttalere. Grom lyd også sier de sikkert.

Hadde det ikke vært litt rart å komme inn hos en audi-forhandler for å kjøpe en bil som kjører i over 200. Så viser de deg en BM pga den er den som kan kjøre over 200. Det er noe som skurrer. Hfk kan ikke kjøpe inn andre sine produkter enn de de bruker selv. Derfor må de nok stå på sitt og si at NAD leverer nok power.

De fleste som ser på 215 er imponert over hvor stor og monster htt det er. Selv om den spiller crap på demorommet. Er nok mange ungdommer som sikler etter 215. Og veldig mange ender opp med å kjøpe nad som forsterker. Og de aner lite om hva de heller kunne fått. dvs at de kan få mer power.

HFK må få inn et helt nytt merke for at CV skal få annen forsterker.
    helt ening der, hadde planer om å kjøpe xls-215, men fant ut at jeg hadde litt for lite rom, men jeg har hørt di i ett STORT rom, med den naden som hfk annbefalte kompisen min når han kjøpte dette, men når vi huket på mine 2 Yamaha mx-1000u, ble det noen helt andre høyttallere, når vi koblet på nad'en igjenn spillte det "dødt" i forrhold.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei .

lurer på hva som er best bass og trøkk av disse to forforsterkerene ? NAD 1000 VS NAD 114 ? takker for svar

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei .

lurer på hva som er best bass og trøkk av disse to forforsterkerene ? NAD 1000 VS NAD 114 ? takker for svar
    Sånne spm får du bedre og raskere svar på i Nad eller Cerwin Vega tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei .

har en Nad 116, meget godt med trøkk i den
    det er det korte svaret :P
    men det avhenger jo også av hva du skal huke på forforsterkeren ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV 2.6 kw skal jeg bruke den på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, da er det jo lite problem hvis du kun skal ha 1 effekt trinn

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nye CV amps snart vistnok, og dette er som HFA serien til CV, tatt ifra proffserien dems, men da modifisert så dem kan brukes i normale hjem. Forrige serien "CV" amps var jo noe ludder amps ifra Spania (som faktisk fungerte relativt bra på CV :P, beste er uansett å gi CV noe gode HIFI amps (kan også være PA det!)).

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kommer nye CV amps snart vistnok, og dette er som HFA serien til CV, tatt ifra proffserien dems, men da modifisert så dem kan brukes i normale hjem. Forrige serien "CV" amps var jo noe ludder amps ifra Spania (som faktisk fungerte relativt bra på CV :P, beste er uansett å gi CV noe gode HIFI amps (kan også være PA det!)).
    Dato? link. Hfk visste ingenting i dag når jeg var nede. Google visste lite han og. Håper de får de snart.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dato? link. Hfk visste ingenting i dag når jeg var nede. Google visste lite han og. Håper de får de snart.
    nå ble det spennede hær

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet om eller har lagt ut nån nye videoer av hfa18 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krizz95

Har mange videoer på pc men har ikkje giddet å legge de ut enda

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krizz95
    Skal bruke anlegget på fest på fredag, så kan sikkert poste noe på søndagen. Da lørdagen går i reparasjon, jobb og drikking. :lol:

Vi får se hva tiden bringer

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •