Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 29/09/2002 : 17:58:02
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg bruker en H/K AVR7000 forsterker, med JBL SVA-1800 front, og SVA-center. Utrolig fornøyd med lyden fra disse meget gode høyttalerene, men da jeg skal ha et ekstra hjemmekontor (!) i stuen, vurderer jeg å bytte til noen litt mindre varianter.

Er det noen som har testet B&Ws nye varianter? Så de på HiFi-klubben, men fikk ikke med meg modellnummer. De var typisk satelitt (6"?), til ca. 20.000 paret.

Har noen eventuelt andre forslag til gode, kanskje litt kompakte høyttalere?

Alle forslag mottas med stor takk!

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 29/09/2002 : 21:23:33
--------------------------------------------------------------------------------
Hei Lygren,

Jeg er litt usikker på hvilke nye varianter du sikter til, men har selv B&W CM2 samt CMC. Jeg har også hørt en god del på CM4 (innkjøpt av en kamerat i et bofellesskap tidligere). Disse høyttalerene har en meget fin finish i ekte tre, er solide og lyder veldig bra. Kanskje en smule nøytrale i forhold til mine modifiserte Infinity Reference jeg hadde før. Jeg anbefaler deg å ta en tur ned på Hifiklubben for en lytteprøve. CM4 ble drevet av en AVR3000 og mine blir drives av NAD L75, en 40-50 Watt sak. Et CM sett ligger jo en del under i pris så det er kanskje feil prisklasse for deg.. Settet koster vel komplett ca. 24 000 kroner, 34 000 med subben.

Et annet alternativ er jo www.dynabel.no og Elteks produkter.

Roger