Mts-01 Vs Rf-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mts-01 Vs Rf-82

Jeg har nå en venn av meg som skal selge svs mts-01 + svs mcs-01 + svs sbs-01 for 10k.

Jeg lurer nå på om trykkforskjellen mellom rf-82 og mts-01 er stor? Har også planer om å kjøpe en sub utenom dette selvfølgelig.

Jeg har et budsjett på 18-20k i starten, så jeg hadde jo tenkt å kjøpe en Onkyo 807 og Rf-82 til å begynne med og utvide som pengene kommer inn, men siden jeg kan nå få et komplett 5.0 sett for 10k, høres jo dette fristende ut.

Hva ville dere gjort? MTS-01 koster 3-4k mer enn rf-82, de er litt mer tungdrevne, men jeg har nå den siste tiden lest bare om rf-82 og sett så og si bare positive meninger om disse høytalerne.

Sååå, the big question er, hva ville dere valgt? komplett hjemmekino system uten sub for 10k(det rf-82 koster), eller bare kjøpe rf-82 og utvide senere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest er ikke SVS systemet laget for å spille uten sub.. De mangler bunnen og da blir det lite futt uansett..

Rf 82 kan man nesten kjøre uten sub iallefall til musikk, disse har jeg hatt selv..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt MTS-01 selv. Kan fint kjøre disse uten SUB. Det begrenser seg selvsagt selv med dypbass med tanke på elementstørrelse. At de går like dypt som RF-82 er jeg sikker på, men RF-82 er uten tvil en "slemmere" høytaler med mer trøkk i. Personlig hadde jeg valgt MTS-01 fremfor RF-82, men det er min mening da
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jo planer om å skaffe en sub ikke så altfor lenge etter uansett, så ville dere valgt mts-settet, eller bare kjøpe rf-82 som front og kjøpe resten senere?

Må få bestemt meg fort, så han ikke selger de til noen andre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karrun
    har jo planer om å skaffe en sub ikke så altfor lenge etter uansett, så ville dere valgt mts-settet, eller bare kjøpe rf-82 som front og kjøpe resten senere?

Må få bestemt meg fort, så han ikke selger de til noen andre
    har du hørt noen av disse selv? hva liker du best? jeg vil ikke anbefale noe i og med at jeg ikke har hørt svs settet, men jeg kan fortelle at jeg er svært fornøyd med rf 82 i mitt oppsett, har hatt de noen år.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde mye heller gitt 10 lapper for ett fullt SVS oppsett, enn å gi tett på det samme for ett par med nye RF-82 ihvertfall. Er Klipsch veien du vil gå så ville jeg sett etter noen brukte der også.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hadde mye heller gitt 10 lapper for ett fullt SVS oppsett, enn å gi tett på det samme for ett par med nye RF-82 ihvertfall. Er Klipsch veien du vil gå så ville jeg sett etter noen brukte der også.

det ville jeg og gjort, masse penger å spare på det, står vel ett par til 6500 på torget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har du hørt noen av disse selv? hva liker du best? jeg vil ikke anbefale noe i og med at jeg ikke har hørt svs settet, men jeg kan fortelle at jeg er svært fornøyd med rf 82 i mitt oppsett, har hatt de noen år.
    Nei, har ikke hørt noen av de nevnte høytalerne, dessverre. Dette bli mitt første hjemmekino system, så jeg regner med jeg blir fornøyd uansett, heh.

Jeg har en venn som har KEF IQ9, noen som har disse som kan sammenligne basstrykket etc opp mot rf-82 og MTS-01?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vel helt ærlig at det er få som matcher klipsch sitt basstrykk i den prisklassen...

Jeg er en klipsch mann, men jeg ville nok valgt SVS settet uansett og så supplert med sub fra samme merke etterhvert! Hvis du ser mest film trenger du ikke så heftig med bass fra frontene uansett da det er SUB en som tar seg av dette!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel 70/30 med film/musikk, så jeg vil jo ha litt trykk

Men det fikser jeg vel med en sub litt senere, da ser det ut til at det blir mts-settet. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke hørt noen av de nevnte høytalerne, dessverre. Dette bli mitt første hjemmekino system, så jeg regner med jeg blir fornøyd uansett, heh.

Jeg har en venn som har KEF IQ9, noen som har disse som kan sammenligne basstrykket etc opp mot rf-82 og MTS-01?

har hørt de i butikk og de hadde ikke i nærheten av trykket fra rf82,men de spiller pent

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vil dette bli helt ræva med en Onkyo 807? Skal skaffe en PA senere, men det blir ikke med det første.(fattig nok fra før :P)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra det, men du bør nok vurdere en effektforsterker til front og senterkanal når økonomien din tillater det. MTS'ene liker godt med effekt. Samme gjelder forsåvidt Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jess, da blir det ihvertfall mts-01 settet og en Onkyo 807 om ikke så altfor lenge! Gleder meg

Blir nok til at jeg kjøper en sub før PA tenker jeg.. hehe

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Blir bra det, men du bør nok vurdere en effektforsterker til front og senterkanal når økonomien din tillater det. MTS'ene liker godt med effekt. Samme gjelder forsåvidt Klipsch.
    Hvilke høyttalere har du byttet til nå Kane?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helt klart kjøpt SUB før jeg begynte å tenke på effektforsterker ja. Bare å holde øynene åpne. Er ofte bra og billige SUB til salgs her på bruktmarkedet.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilke høyttalere har du byttet til nå Kane?
    RF-7 Limited Edition og en RC-7. Er usikker på hva jeg skal kjøre bak. Har ett vanskelig rom å sette opp bakhøytalere i, så tror ikke bipolere er beste veien å gå. Mulig det blir å bytte ut SBS'ene med ett par RB-51 etterhvert.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vil dette bli helt ræva med en Onkyo 807? Skal skaffe en PA senere, men det blir ikke med det første.(fattig nok fra før :P)
    Jeg vil ikke ha brukt PA på MTS'ene, men det er meningen min da.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg vil ikke ha brukt PA på MTS'ene, men det er meningen min da.
    Enig der. Ville funnet meg en grei brukt vanlig effektforsterker istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel bare jeg som er kjempenewb i dette område. Jeg trodde PA var en effektforsterker!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •