Skal ha høyttalere på terrassen. Trenger tips..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha høyttalere på terrassen. Trenger tips..

Terrassen nærmer seg ferdig, og nye hagemøbler er påplass. Så no skal fruen pynte ute, og eg skal montere lyd! Eg har null erfaring med høyttalere ute, så her trenger eg absolutt hjelp. Eg bur ved kysten på vestlandet, så det kan vær ganske verhardt her.
    Eg har ei 4meter bred markise på veggen, og høyttalerene skal henge under denne, men sålenge markisa er inne så vil dei ikkje bli beskytta. Dei skal henge ca.2meter over terrassedekket. Husveggen er eggekvit, så høyttalerene bør vær kvite. Lyden bør vær ok, men eg har svært sjelden behov for høgt volum, da eg har naboer rundt meg. Musikken henter eg fra ein logitech squeezebox som eg skal styre med iphonen.
    Kva finnes det på markedet når det gjelder terrassehøyttalere? Har dei innebygd forsterker, eller må eg ha ein forsterker inne?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Jeg har hengt opp disse Earthqauke AWS - dynaBel AS
    Få si de fungerer rimelig bra,og ikke er prisen så avskrekkende heller
    Det finnes jo flere varianter av dem også!
    Jeg har lagt opp ledninger fra Pio reciveren min,og koblet dem på B-utgangen!
    Eller du kan definere den som Zone 2
    Funker som snus det!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boston Acoustics hadde høyttalere som var meint for utebruk tidligere, men husker ikkje ka dei heiter, eller om dei eksisterer fortsatt? skal prøva å spora opp noko. Må jo hjelpa ein stordabu 8-)

*edit*
    Fant dem kjapt: Indoor/Outdoor - Boston Acoustics
    Er usikker på kven som importerer Boston Acoustics i norge. Hifiklubben hadde dem før

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann!
    Jeg har hengt opp disse Earthqauke AWS - dynaBel AS
    Få si de fungerer rimelig bra,og ikke er prisen så avskrekkende heller
    Det finnes jo flere varianter av dem også!
    Jeg har lagt opp ledninger fra Pio reciveren min,og koblet dem på B-utgangen!
    Eller du kan definere den som Zone 2
    Funker som snus det!
    Såg akuratt på dei Kor store har du da, og korleis er lyden på dei? Når du har dei kopla til pioneeren så må du ha samme lyd inne som ute sant? Det eg tenkte var å kjøpe ein billig forsterker som eg setter i kjelleren som alltid vil stå på, sånn at eg har full kontroll med squeezeboksen, og som ikkje er avhengig av noke anna.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Såg akuratt på dei Kor store har du da, og korleis er lyden på dei? Når du har dei kopla til pioneeren så må du ha samme lyd inne som ute sant? Det eg tenkte var å kjøpe ein billig forsterker som eg setter i kjelleren som alltid vil stå på, sånn at eg har full kontroll med squeezeboksen, og som ikkje er avhengig av noke anna.
    Jeg har dem jeg linket til - med 6,5 toms elementer!
    Ja hvis du kobler på B-utgangen,så må du enten høre på det samme ute og inne,eller ingenting inne!
    Kobler du derimot på Zone 2,så kan du koble til og spille av f.eks fra squeezboxen ute(Zone2) mens det ses på TV inne!
    Da slipper du ekstra forsterker!
    Lyden er faktisk ganske bra synes jeg - kan hvertfall spille høyt nok i massevis for min del,selv om det selvsagt ikke er noe PA-anlegg!
    Men er ikke noe problem å forstyrre naboen hvis jeg vil,hehe
    Jeg er veldig fornøyd jeg hvertfall!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Boston Acoustics hadde høyttalere som var meint for utebruk tidligere, men husker ikkje ka dei heiter, eller om dei eksisterer fortsatt? skal prøva å spora opp noko. Må jo hjelpa ein stordabu 8-)

*edit*
    Fant dem kjapt: Indoor/Outdoor - Boston Acoustics
    Er usikker på kven som importerer Boston Acoustics i norge. Hifiklubben hadde dem før
    Me stordabua trenge ofta hjelp! Såg kule ut dei! Fant ein film om dei på Youtube YouTube - Audio Advisor Review - Boston SoundWare Speaker
    Men eg finner ingen butikker som selger dei? Er visst mono som er importør, men finner ingen butikker. Kjøpe expertkjeden fra mono?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på høytaleren eg linket til:

BA SoundWare er 995,-
    Voyager 5 og 6 får du pris på hos Velkommen til Mono AS på forespørsel

Du kan handle rett fra Mono.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jeg har dem jeg linket til - med 6,5 toms elementer!
    Ja hvis du kobler på B-utgangen,så må du enten høre på det samme ute og inne,eller ingenting inne!
    Kobler du derimot på Zone 2,så kan du koble til og spille av f.eks fra squeezboxen ute(Zone2) mens det ses på TV inne!
    Da slipper du ekstra forsterker!
    Lyden er faktisk ganske bra synes jeg - kan hvertfall spille høyt nok i massevis for min del,selv om det selvsagt ikke er noe PA-anlegg!
    Men er ikke noe problem å forstyrre naboen hvis jeg vil,hehe
    Jeg er veldig fornøyd jeg hvertfall!
    Korleis ser dei ut på veggen da? Er dei veldig store og domminerendes? Bilde? Dei Boston Acoustics var drittøffe, men eg er redd dei blir for små og tamme der ute? Voyager 4 er det sikkert eindel leveringstid på siden dei ikkje står på sida derras. Blir vell litt lettere å få bra lyd med større høyttalere ute. Sånn sett så er vell Earthqauke veldig aktuelle.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis ser dei ut på veggen da? Er dei veldig store og domminerendes? Bilde? Dei Boston Acoustics var drittøffe, men eg er redd dei blir for små og tamme der ute? Voyager 4 er det sikkert eindel leveringstid på siden dei ikkje står på sida derras. Blir vell litt lettere å få bra lyd med større høyttalere ute. Sånn sett så er vell Earthqauke veldig aktuelle.
    Jeg har dem under utstikket på taket,og de er ikke ruvende på noen måte - har den hvite utgaven,og lyst beige hus,så det passer fint!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noken som har erfaring med dei jamoane dei har på komplett?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare gå for en Tivoli PAL radio ?
    Bruker en slik selv. Enkel å flytte/frakte med seg, god lydkvalitet, egen inngang for Iphone etc.

Slik en finner du til 1,5K

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Earthqauke AWS-502 i kvit, squeezebox receiver og Denon PMA 510AE stereoforsterker bestilt inn, så no mangler bare godvèret....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Earthqauke AWS-502 i kvit, squeezebox receiver og Denon PMA 510AE stereoforsterker bestilt inn, så no mangler bare godvèret....
    Blir sikkert bra dette ja
    Hadde en sånn Denon forsterker i hus et øyeblikk (kjøpte den inn til mine foreldre) og den vil jeg si leverte utrolig bra til prisen

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt innkjøp 8)