Cerwin Vega XLS-12 og NAD C355BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega XLS-12 og NAD C355BEE

Hei, skal kjøpe meg et anlegg for første gang. Valget står mellom Cerwin Vega XLS-12 eller XLS-28. Får jeg full ytelse ut av høytalerene med en NAD C355 på XLS-12'erne? Eller må jeg ha en større forsterker til disse? Snakka med hifiklubben og de sa at Nad C355 fungerte fint med XLS-28 men glemte å spørr om det gjelder XLS-12 også. Visst noen kunne hjelpe meg hadde det vært fint.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Velkommen til forumet

XLS-12 er klart beste valget egentlig. XLS-28 er vel for litt mindre rom.

C355 på XLS-12 går men blir litt lite egentlig. Har selv hatt NAD C372 på CLS12 og spilte ganske bra. Det er det minste man kan gå for syntes jeg.

Disse finner man på Avtorget og Finn.no Så hvis du absolutt ikke skal ha nytt så ville klart NAD C372 vært det beste. Disse ligger på 3 - 4 tusen brukt og er ganske strømsterke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da får jeg gå finn å se om det ligger noen der, tusen takk for hjelp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se de har en høytaler som heter VE-15F, hvordan er denne i forhold til XLS-12?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville virkelig valgt XLS-12. Bedre på alle måter. Hvis du skal ha VE-15F så må du ha mye mer power for at de skal spille bra.

Men hvis du vil ha 15" ville jeg satset på XLS-15, har de selv. Og er sykt gode høytalere

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XLS-12 bestilt, satser på at de er bra Er de ferdig innspilt når jeg får de eller? (Hifiklubben) Hvor lenge må jeg eventuelt spille de inn?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidararvik
    Da var XLS-12 bestilt, satser på at de er bra Er de ferdig innspilt når jeg får de eller? (Hifiklubben) Hvor lenge må jeg eventuelt spille de inn?
    De er ikke spilt inn. Det må du gjøre selv, tar ca 50 timer tenker jeg. Uansett min erfaring er at CV ikke endrer seg drastisk etter en innspillingsrunde. Så det er bare å kjøre på!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei bra valg du ha valgt deg. har skjøll XLS 15 spiller ræva av ve 12 eg hadde samt XLS serien er oppgradert at det har blitt mye regnere lyd (detaljer) og ikke skrikende diskant når du spiller høyt 372 på 12" vil spille brutalt jeg har 372 på 15" spiller helt konge men jeg skal ha meg mere effekt snart lykke til videre

når du har fått deg XLS så må du ikke tro de er veldig dårlig med en gang på grunnet bassen kan være ganke tamt når de er helt ny da de ikke er innspillt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, lite med c372 forsterkere på finn.. alt er solgt allerede Noen andre forsterker "setup" i samme prisklasse som er like bra? :?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, lite med c372 forsterkere på finn.. alt er solgt allerede Noen andre forsterker "setup" i samme prisklasse som er like bra? :?

Nad C 372 & C 272 - FINN Torget

solgt?!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjøre som jeg har gjort nå. Kjøpe NAD C272 (Samme effekt/Strømforsyning) Som C372 bare at det er effektforsterker. Hvis du vil ha C272 trenger du en forforsterker. Dette har jeg hørt spiller litt bedre en bare C372, siden Forforsterkeren og effekten er i hvert sitt kabinett.

Newcomer bad__ip sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører jeg mine XLS-12 på en NAD C372 og er kjempefornøyd, men kjenner at de må spilles inn noen timer ettersom bassen er ganske svak fortsatt. Og synes jeg burde kjøpe en C272 etterhvert og brokoble :P

Men noen som har erfaring med hva som er ca. max med XLS-12 + C372? Fordi jeg har skrudd den til kl. 1 og det er fortsatt ingen forvrengning, høyere enn det går jeg ikke før de har blitt spilt inn litt mer.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke du bør skru noe høyere der, det kan hende at det klipper på det volumet har ikke prøvd det sjøl men om du vil spille høyere kjøp en 272 ? brokobler de :-D eller noen andre forsterker ? PA feks.

så bi amper du NADEN på mellomtone/diskant og PA effekten på bassene ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det skal gå fint og skru ennå litt høyere. Selv skrudde jeg på et stykke over halv over lengre tid osv, ingenting som skjedde. Så bare kjør på når du får spilt de inn.

Newcomer bad__ip sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, takk for hjelpen igjen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad__ip
    okey, takk for hjelpen igjen.
    Om du kjøper enda en NAD 272, så anbefaler jeg å biampe istede... dvs, fjerne de bronene bak på terminalene på CV'ene.. så kobler du et stereotrinn til bassen og et til diskant / mellomtone. Gir ofte mye bedre resultat enn å brokoble, som ofte kun gir masse WATT, mer "kontroll" med det jeg nevner som oftest!

CV XLS 12 er en veldig GROM høyttaler Gratulerer, og det varmer et CV hjerte å se at du droppet 355 ved å kjøpe en brukt 372, som drar CV 12" veldig bra!!

XLS har nok mindre bass enn VE serien, men det er mye bedre samspill i hele registeret! Mangler du bass, så finnes det løsninger på det problemet . Hva med en XTZ subwoofer?! Surround.no - Høyttaler spesialisten, for 4000kr får du en knalltøff 12" !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei, skal kjøpe meg et anlegg for første gang. Valget står mellom Cerwin Vega XLS-12 eller XLS-28. Får jeg full ytelse ut av høytalerene med en NAD C355 på XLS-12'erne? Eller må jeg ha en større forsterker til disse? Snakka med hifiklubben og de sa at Nad C355 fungerte fint med XLS-28 men glemte å spørr om det gjelder XLS-12 også. Visst noen kunne hjelpe meg hadde det vært fint.

ja, jeg har cls 12 og nad c355bee, et drar som ****, sykt bra trøkk i de.

men vet ikke om xls 12 er vanskeligere og dra.

men fungerer fantastisk for meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •