Hvilke kan dere anbefale? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 97 av 97
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ja fått med meg at Blue diamond har fått bra kritikk, men begynner ikke den å bli litt gammel?
    For det første: En god del høyttalere holder seg svært godt på tross av alder.
    Den gamle Image-serien til Audio Pro kom vel helt på slutten av 90-tallet, og har dermed fått noen år på baken. I sommer har hele Image-serien blitt oppgradert blant annet med nye diskantenheter og noen nye modeller, der kanskje den aller mest spennende er Qube, en lav, gulvstående høyttaler på størrelse med en subwoofer. Den har oppadrettede elementer og bruker refleksjon av lyden for fra tak og vegger, noe som sprer lyden godt i hele rommet og utvider "sweet spot" dramatisk, i følge produsenten.

Uansett: Blue Diamond v2.0 er sluppet og er dermed definitivt ikke gammel...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var Black Diamond V.2 som var ny jeg, har det kommet en Blue Diamond V.2 også?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var Black Diamond V.2 som var ny jeg, har det kommet en Blue Diamond V.2 også?
    Hele serien er ny!
    Sjekk denne: http://www.audiopro.se/folder/Image04.pdf

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, men har ikke sett noen forhandlere som fører Blue Diamond V.2 enda, & må/burde man ha separate forsterkere til å drive de sub'an i høytalerene? da er det uaktuelt i såfall..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, men har ikke sett noen forhandlere som fører Blue Diamond V.2 enda, & må/burde man ha separate forsterkere til å drive de sub'an i høytalerene? da er det uaktuelt i såfall..
    Nei, subbene har innebygget subwooferforsterker. Dette er en feature på nesten samtlige toppmodeller i Audio Pros serier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen sjapper som forhandler disse ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei er ikke så altfor langt, men for det første så ha jeg ikke bil, for det andre så er jeg ikke kjent i oslo
    Ska ikke være lett..blir vel til at jeg gambler på ett eller anna å satser på flax..
    Du har kanskje mulighet til å komme deg til Raufoss? De selger Audio Pro (og mye annet fint ) på Euronics.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 603 S3 før.

Har 3 kompiser, som har Black og Blue Diamond. Disse har fin diskant, men hos alle tre måtte jeg skru ned MASSE på diskanten! (Forsterkere: Sony, Yamaha, Cambridge).
    Synes de mangler litt i mellomtonen, og øvre bassområdet, om jeg husker riktig. Var hvert fall noen "huller" i frekvensregisteret i mine ører. Men bevares, god, deilig, flott detaljert lyd som man ikke hører alt for ofte. Behagelig å lytte til i lengden faktisk vil jeg tro, og de skaper god stemning på vorspiel. Men synes ikke de kunne spille imponerende høyt (selv med aktive subber), i forhold til mine 603.

Tenkte jeg bare skulle nevne det, husk at det var slik JEG oppfattet de..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aktive basser er en bakdel slik jeg ser, de fleste er mye raskere i responsen som passive. som gir punch istedenfor uling.
    kanskje fint til film, men kan bli en grøt på musikk.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra Zamot, da vet jeg det, men leste at V.2 av de høytalerene skulle være vesentlig bedre da, Men nå kommer jeg med en ny deltager på banen
    Nemmelig: Dynaudio Audience 72
    Hva tror folket om de da? noen som har hørt på den?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    aktive basser er en bakdel slik jeg ser, de fleste er mye raskere i responsen som passive. som gir punch istedenfor uling.
    Så du foretrekker passiv filtrering framfor aktiv filtrering? For det er den eneste prinsipielle forskjellen. Begge løsninger består av dynamiske basselementer drevet av effektforsterkere...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det første vil da ikke elementene få samme signal.
    desse møkkaampene som sitter bladt annet i blue diamond har en kraftig heving i signalet, spesielt ved lavere frekvenser. som i alle billige subber oversetter til treg upresis og grøtete bass.

dette er som å fjerne din egen effektforsterker til si 10.000 å erstatte signalet til wooferen med en amp til 500kr. dømt til å låte bad.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det første vil da ikke elementene få samme signal.
    desse møkkaampene som sitter bladt annet i blue diamond har en kraftig heving i signalet, spesielt ved lavere frekvenser. som i alle billige subber oversetter til treg upresis og grøtete bass.

dette er som å fjerne din egen effektforsterker til si 10.000 å erstatte signalet til wooferen med en amp til 500kr. dømt til å låte bad.
    Det kan nok stemme i mange tilfeller, men jeg er uenig i din initielt kategoriske avvisning av aktive basser. Selvfølgelig har forsterkernes kvalitet noe å si. Husk bare at det er forskjell på en butikkpris for en forsterker og en delepris på forsterkermoduler til produsent. Jeg synes dessuten pris er et dårlig mål for kvalitet, selv om pris kan gi en anelse om hva man kan forvente.
    Audio Pro har gjennomgående fått mye skryt for sin Ace-bass teknologi og de er alltid i tetskiktet i sammenligningstester. Man må også huske at det er MYE dyrere å bygge gode passive delefiltre i bassområdet i forhold til gode aktive delefiltre. Så økonomi vs kvalitet for innebygget aktiv sub i en høyttaler kan definitivt gå i de aktive høyttalernes favør.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo heeelt ann på både høyttaler og ikke minst forsterker som driver elementet (enten den er passiv eller ikke). Men klart - mange (rimelige) subber kan bli litt grøtete, og passer best kun til film, og det er kanskje slik på høyttalere også. Men fordel med aktiv bass innebygget i høyttaleren, er at denne er mer avpasset til resten av høyttaleren, og man trenger ikke så stor forsterker til å drive høyttaleren. Synes forøvrig lyden i Diamant er veldig bra, presis og dyp..

Newcomer MrBeach sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De beste jeg fant under 10 000 på min lytterunde sist høst var System audio. Men da hørte jeg ikke på metal... Jeg endte opp med JM Lab Cobalt 816S prutet ned mot 10-11 000 i en pakkeløsning. De høttalerene er av en annen verden i forhold til de mange andre jeg hørte på. Anbefaler en lytt! De liker nok metal også.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Roffe har noen nye AudioPro til test nå. Han kommer sikkert med noen pikante avsløringer etter hvert.
    Vet ikke hvor pikant det er, men:

Importøren (Neby) har lagt ut oppdaterte prislister med den nye serien nå. Følgende er verdt å merke seg: Ingen høyttalere har steget i pris i forhold til forrige versjon. Den tidligere omtalte Blue Diamond V.2 lar vente på seg. Det er imidlertid ingen tvil om at den kommer, siden den er sluppet i den nye pdf-brosjyren.

Når det gjelder bassmellomtone, så har jeg testet den minste delen av serien, så det resultatet er vel uaktuelt her (siden diskusjonen dreier seg om Black/Blue Diamond). Diskanten er den samme i hele serien og utmerker seg ved at den er detaljert og engasjerende uten at den blir stressende å høre på, ihvertfall ved de lydtrykkene Image 12/22/44 makter. Hva som skjer når man beveger seg godt opp i tresifret antall dB i lytteposisjon vet jeg ikke... Jeg aner at den ikke makter detaljrikdommen til dyre bånddiskanter ved komplekse lydbilder, men vi snakker tross alt her om en serie der dyreste høyttaler (Blue Diamond) koster under 10000 for paret og da har innebygget sub i hver høyttaler.

Mye for pengene, spør du meg, og skal du finne konkurrenter, så må man huske på å inkludere subwoofer i regnestykket for Blue Diamond. For meg er ihvertfall ikke diskanten noen grunn til å styre unna Black/Blue Diamond (med forbehold om hva som skjer ved høye lydtrykk, som sagt).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det som regnes som en god match til klipsch?
    lurer på å nedgradere anlegget...fordi jeg ikke er så mye hjemme allikavel, og trenger litt lommepenger..
    har nå dynaudio 52se, vincent sv-233 doxa dac...
    tenkte å beholde doxa convertern, of f.eks kjøpe RB-35 og en billi 50-60watter. f.eks rotel 972 eller lignende.
    erfaringer?
    har ikke hørt så mye på de nye klipsch. hvordan er hornet, liker IKKE at det skriker.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •