Hvilke kan dere anbefale? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 97
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe, det blir ikke for "bassete" alltså? vil ikke ha for mye av det gode heller, hvordan fungerer de i kinoen da? hvilken H/K forsterker testet du RF-35 opp mot? hvordan fungerer de i toppen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    blir ikke riktig klok på hva jeg skal tro her.. men iallefall, audioPro har jo kommet med blue diamond v.2!!
    Kan Psb Image T65 til 8995 Kr.- være et bra alternativ?
    Og du som sier at Clipsch er et must hvis jeg hører på metal, har du hørt de med H/K ? tror nemmelig det blir veldig mørkt kanskje?
    T65 trøkker bra og passer godt til pop/rock. klipsch og
    blue diamond har jeg ikke hørt men tror de blir litt tregere med en aktiv 10" mangler punchet om de ligner første versjon.
    kjør passivt på slik musikk. :roll:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle meg hvordan er T65 i forhold til 600 serien til B&W?? håper den ikke er så skarp & ubehagelig, som jeg også tror Klipsch er..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe har noen nye AudioPro til test nå. Han kommer sikkert med noen pikante avsløringer etter hvert.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle meg hvordan er T65 i forhold til 600 serien til B&W?? håper den ikke er så skarp & ubehagelig, som jeg også tror Klipsch er..
    hmm..har ikke hørt mye på noen av de. men hadde forrige modell av image, som funket bra.
    mørk og snill i diskanten ... viktig med matching her. klipsch har litt nivå i hornet, men behøver ikke bli ubehagelig.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida, men er noen som sier det her da så, husk også at høytalerene skal være knall på hjemmekino også! jeg har egentlig veldig lyst å prøve enten Klipsch og AudioPro..

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høyttalere er det som blir brukt på kino? -Hornhøyttalere- Hva slags høyttalere er det som blir brukt i konsertsammenheng? -Hornhøyttalere- Er det noe sammenheng i dette og ditt ønske om å ha høyttalere som er gode både til film og musikk? JA!

Hvilke høyttalere er beryktet for å ha horndrivere? Klipsch!

Om du liker denne realistiske/dynamiske/friske/ekte lyden er en annen sak..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva bruker de billige MGR på Ljudia? Jo de bruker HORN så det er bare å kjøpe MGR hvis du vil ha skikkelige greier!

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAha Snickers!

Der tok du innersvingen på meg ja.. NOT!!

DU vet da utmerket godt hva jeg mener! :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Og hva bruker de billige MGR på Ljudia? Jo de bruker HORN så det er bare å kjøpe MGR hvis du vil ha skikkelige greier!
    Reknar med du spøkar no Is. Horn gennerelt suger. Einaste Klipsch so ha fått det til på eit basis. Sjøl me Klipsch på du til med superdiskant for å få eit skappleg lydbilde i stereo.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll:
    både kino og konsert er HØY lyd.
    joda, kult me horn...men i lengden?

det er rart ikke alle produsenter lager horn om dette er det eneste "ekte"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var selvsagt en liten spøk, men saken er den at horn er ikke en fundamental egenskap klangmessig. Det er kvaliteten på driveren som avgjør. Det er selvsagt derfor jeg trakk paralellen til MGR. RF35 har en brukbart god diskant som ikke forvrenger så voldsomt på grunn av den akkustiske transformatoren som lar den jobbe tilsvarende mindre. Totalt sett er det ikke en billigere og bedre måte å løse det på. Det er heller ikke en dårligere måte.

Klipsch RF 35 er en god høyttaler, men den oser ikke av kvalitet på grunn av det triste designet. Den spiller bra, men det er ikke hornet som er "årsak" til det. Den er gjennomført med et vellykket filter. Den kunne forsåvidt vært laget uten horn og fått samme karrakteristikk.

Årsaken til horn i PA er for å oppnå høy nok lyd med lav nok forvrengning. Her brukes det også mange svinedyre drivere. Noen bång koster 5-10 000 uten horn. Det kryr jo også av kompresjonsdrivere i disse prisklassene. Det kan ikke trekkes en paralell mellom en komplett høyttaler og en diskant til samme pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir selvfølgelig et spørsmål om smak og behag, men jeg mener at kombo'en Klipsch/HK blir for kvass i diskanten på musikk. Den blir meget fremtredende ved høye lydnivåer. Dette kommer jo også an på hvor stort lytterom man har. I store rom blir dette mindre fremtredende.

På film derimot er kombo'en glimrende. Du får en utrolig dynamikk med tydelig dialoger.

Skal forøvrig nevne at jeg aldri har hørt RF 35, men jeg eier et par RF 3. Tror ikke de er så veldig forskjellige i diskanten

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått så er Horndiskanten til Klipsch en smaksak..For min del så ønsker jeg ikke den skarpe, kvasse diskanten til B&W600 serien, kan noen avbekrefte det ryktet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt klipsch og HK hver for seg ved flere anledninger. Jeg tror ikke jeg tør å avkrefte det ryktet. Jeg hadde heller ikke turt å kjøpe den kombinasjonen uhørt.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, grunnen til at jeg gjør meg så kort i fatningen her er jo fordi det virker som om Whoracel trenger å få et kjapt og enkelt svar på hva som er en god kombinasjon til musikk og film.. Det er jo ingen hemmelighet at Klipsch er uslåelig når det gjelder dynamik, og i filmsammenheng er dette et must. Og hører man på metal så tåler man litt piping i ørene etter fullendt lytte session på full guffe

Men audio pro? Huff.."skal vi se, nå må vi lage en høyttaler som låter behagelig dere, ikke bry dere om filleting som realisme eller dynamikk" Der har du pinglelyd.. hehehehe :P

Ja, er glad i å provosere litt idag.. :roll:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, hva vil det si at høytaleren spiller realistisk & ekte da? blir ikke det på en måte slik 600 serien til B&W låter? Er på en måte det jeg søker litt vekk ifra da..

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur til din lokale musikkinnstrumentforetning.. Spør pent den av betjeningen som spiller trommer om ikke han kan spille litt på trommene så du får høre hvordan de låter. Merk deg attacket i skarptromma, klangen i tammene, den svulstige basstromma osv.

Gjør gjerne det samme med kassegitar/elgitar også.

Deretter kan du gå innom nærmeste hifi butikk og be om å høre på Audio Pro, B&W, Klipsch osv. Gjerne med en bra innspilling (unngå kirkelig kulturverksted, dette er kvasirealistiske svampete innspillinger).

Hvilke av disse høyttalerne gjennskaper best den virkelige lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, hva vil det si at høytaleren spiller realistisk & ekte da? blir ikke det på en måte slik 600 serien til B&W låter? Er på en måte det jeg søker litt vekk ifra da..
    Tråden ble jo startet fordi du syntest at den kombo'en du hadde låt litt for kvasst. Da er ikke løsningen å bytte til Klipsch. Jeg er en stor Klipsch fan, men det betyr ikke at jeg nødvendigvis liker alle forsterkerkombo'er med dem.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken hk er det du har da?