Hvilke kan dere anbefale? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 97
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dali bør vel være med på listen over kandidater her

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    hmm. lurer på hvorfor så mange sier at el.companiet er møkka produkter?
    bla. oslohificenter sa at det var produkter de ikke ville ta i.. :roll:
    gamle konstruksjoner og døll lyd

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Er cobalten oppløst og dynamisk, ikke inneklemt og rumlete i bassen osv? kan jeg få noen lidenskapelige skildringer av den høytaleren? :lol:
    .

Den er oppløyst og dynamisk ja. Mellomregisteret er heilt rått på den. Overgangen til diskanten er nydeleg. Kjøp L&B denna månaden. Da har dei testa 5 stk høgtalarar av Cobalt.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Er cobalten oppløst og dynamisk, ikke inneklemt og rumlete i bassen osv? kan jeg få noen lidenskapelige skildringer av den høytaleren? :lol:
    .

Den er oppløyst og dynamisk ja. Mellomregisteret er heilt rått på den. Overgangen til diskanten er nydeleg. Kjøp L&B denna månaden. Da har dei testa 5 stk høgtalarar av Cobalt.
    Lyd og bilde vil antageligvis rangere slik;

1. 9,6 av 10
    2. 9,4 av 10
    3 9,3 av 10
    4. 9,1 av 10
    5 9,0 av 10

Hjeper ikke mye det, men man får jo et eventyr om kvar høyttaler på kjøpet da... det er jo et pluss :lol: eller ikke :? ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eg er ikkje alltid lika imponert over karakterane gjevelsane deira. Men uansett er det ein bra høgtalar. Om trådstarta vil vurdere dei, so kan jo han lese det inlegget der da...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den cobalten koster jo en del over budsjettet mitt, så er avhengi av å få tak i den brukt..det kan være litt vel optimistisk

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    hmm. lurer på hvorfor så mange sier at el.companiet er møkka produkter?
    bla. oslohificenter sa at det var produkter de ikke ville ta i.. :roll:
    Det får stå for deres regning.

Electrocompaniet-forsterkere er ikke direkte nøytrale, men de spiller på en måte som spesielt rør-entusiaster liker. Jeg synes de har en varme i lydbildet. Ellers er de som regel strømsterke og driver det meste av høyttalere på en engasjerende måte, samtidig som de er perfekt for akustisk musikk.

Matchet riktig med passende høyttalere gir Electrocompaniet-forsterkere virkelig godlyd som man kan sitte i timesvis og bare nyte. De som har hørt Hi-Fils kombinasjon av Avance-høyttalere, Elektrocompaniet ECI-3 (tror jeg) og Shanling CD-spiller skjønner hva jeg mener.

Nå vil jeg ikke anbefale kombinasjonen Avance og Elektrocompaniet i dette tilfellet, siden det er et oppsett som egner seg mye bedre til musikklytting ved normale lydnivåer og nok ikke kan matche f.eks. Klipch på ren dynamikk. Men vil tro at Klipsch m.fl. får problemer i sammenligningen hvis vi snakker mest mulig troverdig detaljgjengivelse av akustiske instrumenter og stemmer i musikksammenheng.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nå vil jeg ikke anbefale kombinasjonen Avance og Elektrocompaniet i dette tilfellet, siden det er et oppsett som egner seg mye bedre til musikklytting ved normale lydnivåer og nok ikke kan matche f.eks. Klipch på ren dynamikk. Men vil tro at Klipsch m.fl. får problemer i sammenligningen hvis vi snakker mest mulig troverdig detaljgjengivelse av akustiske instrumenter og stemmer i musikksammenheng.
    Hvorfor tror du det?
    Jeg kjører pt. en Shanling CD-T100 direkte på et rørsluttrinn (stereo quad EL34 PP) sammen med Klipsch RF-5. Hverken jeg eller andre som har hørt den kombinasjonen synes det er noe på utsette på troverdig detaljgjengivelse, selv ved lavt/moderat volum. Pluss at det selvfølgelig er dynamikk så det holder da...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Jeg kjører pt. en Shanling CD-T100 direkte på et rørsluttrinn (stereo quad EL34 PP) sammen med Klipsch RF-5. Hverken jeg eller andre som har hørt den kombinasjonen synes det er noe på utsette på troverdig detaljgjengivelse, selv ved lavt/moderat volum. Pluss at det selvfølgelig er dynamikk så det holder da...
    Skal innrømme at jeg ikke har hatt Klipsch til testing over tid, så antakelsen er basert på det jeg har hørt sporadisk og karakteristikker av Klipsch-lyden i tidsskrifter. Den er også basert på at kombinasjonen hjemme hos Hi-Fil er imponerende god, noe som hovedsaklig kommer av god matching. Det er mulig at kombinasjonen du nevner med rørtrinn gir en match som er fullt sammenlignbar. Det var også derfor jeg skrev "tror" istedenfor å komme med en mer bastant uttalelse.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei har ikke hørt de, så hvordan er de i forhold til B&W? du angrer ikke et sekund? fortell
    Jeg har fått fullt sett av de minste høyttalerne i den nye Audio Pro Image-serien hjem til utprøving i dag. Det dreier seg om modellene Image 12, Image 22 og Image 44. Selv om de ikke kan sammenlignes på bass og mellomtone i forhold til Blue/Black Diamond, så kan jeg ihvertfall si noe om diskanten (som er en oppgradert versjon) i denne serien etterhvert. Ankepunktet mot B&W 600-serien har jo vært nettopp diskanten, slik du har karakterisert den.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utstyr bruker du til testing av disse? Forsterker/cd/dvd ?
    Kom med en liten oppsummering da :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva slags utstyr bruker du til testing av disse? Forsterker/cd/dvd ?
    Kom med en liten oppsummering da :wink:
    Kommer til å bruke Marantz SR5400 OSE og digitalkabel fra min Samsung M305 for å teste filmlyd, mens musikk vil testes både med dette og med litt forskjellig annet utstyr, blant annet en gammel Denon CD-spiller og hjemmebygget effekttrinn.
    Vil nok også teste mot en liten Sony-receiver med 5x40W (som på grunn av barna er den jeg har stående i stua til daglig), bare for å se om de er kresne på forsterkeren, det dreier seg jo om relativt små basselementer som burde være lette å holde under kontroll.
    Marantzen fikk jo gode skussmål i forrige nummer av DVD&Hjemmekino, og det er vel lyden i kombinasjon med denne jeg kommer til å basere konklusjonen hovedsaklig på.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den cobalten koster jo en del over budsjettet mitt, så er avhengi av å få tak i den brukt..det kan være litt vel optimistisk
    jepp, det er det som er "Cluet" her.. Når må du ha deg ny lyd da? Du får følgja med bruktmarkedet dei neste dagane.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HALLO!

Hvis du hører mye på metal musikk er det en SELVFØLGE at du MÅ ha et par Klipsch høyttalere!!!

Noe annet ville være som å skyte seg i foten! :twisted:

Hør så dynamisk og fett det låter av trommene, og den deilige vrenggitaren som låter nesten identisk med Marshallen på full guff! Ikke minst når du glemmer deg bort og tror du er midt i Slipknot sitt øvingslokale og digger det realistiske trykket!

Mine 5 cent..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Hvis han synes at B&W 603 blir kvass og ubehagelig å høre på etter stund, blir det sikkert ikke bedre med Jmlab Cobalt da Jmlab er kjent for å lage analytiske/avslørende høyttalere.
    Det er da ingen sammenheng mellom å være nøytral og analytisk og å være skarp i diskanten, slik B&W 600-serien tenderer mot å være.
    Poenget mitt var at analytiske høyttalere fort kan bli slitsomme å lytte på i lengden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Poenget mitt var at analytiske høyttalere fort kan bli slitsomme å lytte på i lengden.
    Tror du og jeg legger ulike betydninger i begrepet "analytisk høyttaler", Zulu...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi ¨kanskje starte en ny tråd på hva som kjennetegner en analytisk høyttaler.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke at folk gidder å bruke det uttrykket når ingen kan svare på hva det betyr. De høyttalerne jeg har hørt som er beskrevet som analytiske har vært kjennetegnet av svært dårlig dynamikk. Dette gjelder for eksempel billige JMlab, Avantgarde Accoustics, Tannoy... osv

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir ikke riktig klok på hva jeg skal tro her.. men iallefall, audioPro har jo kommet med blue diamond v.2!!
    Kan Psb Image T65 til 8995 Kr.- være et bra alternativ?
    Og du som sier at Clipsch er et must hvis jeg hører på metal, har du hørt de med H/K ? tror nemmelig det blir veldig mørkt kanskje?

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hørt sammensetning med H/K og Klipsch mange ganger. Det låter veldig dynamitt for å si det sånn

For min del synes jeg det låter veldig tøft. Hvis du skal spille klassisk musikk og myke pianostykker kan det bli litt overkill.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •