xls-215 eller cls-215 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question xls-215 eller cls-215 ?

Hei!
    trenger noen som har erfaringer med disse høyttallerne, skal kjøpe nye front høytallere, vil ha enten cls-215 eller xls-215, har lest litt at cls, har ett eget kammer for bass elementene, lurer på om dette er en fordel, det jeg er ute etter, er egentli noen front høyttallere som spiller mye bass (slik at det rister så mye som over hodet mulig) men fortsatt spiller pent, og skal kunne brukes til normal bruk også, har hørt at 1515 skal være mye bedre, men jeg vil helst ha noe som er litt nytt.
    noen som har innspill?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krizz95
    Hei!
    trenger noen som har erfaringer med disse høyttallerne, skal kjøpe nye front høytallere, vil ha enten cls-215 eller xls-215, har lest litt at cls, har ett eget kammer for bass elementene, lurer på om dette er en fordel, det jeg er ute etter, er egentli noen front høyttallere som spiller mye bass (slik at det rister så mye som over hodet mulig) men fortsatt spiller pent, og skal kunne brukes til normal bruk også, har hørt at 1515 skal være mye bedre, men jeg vil helst ha noe som er litt nytt.
    noen som har innspill?
    XLS skal være bedre på alt enn CLS... XLS har vel foreløpig IKKE blitt sagt å ha "klakkelyd" på basselementene som maaange opplever/ har opplevd på CLS 215.. Så her er nok valget lett..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    XLS skal være bedre på alt enn CLS... XLS har vel foreløpig IKKE blitt sagt å ha "klakkelyd" på basselementene som maaange opplever/ har opplevd på CLS 215.. Så her er nok valget lett..
    okei, takk
    er fortsatt åpen for andre innspill frem til i slutten av mai
    er også åpen for andre høytallere hvis noen vet av noe som rister mer men som fortsatt er pålitelig og spiller nokså pent

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv XLS-15. Må si det er kanonlyd i de. De fleste anbefaler XLS serien framfor CLS.

Gå for XLS du vil garantert bli fornøyd. Lyden er mer behagelig i XLS også syntes jeg

Lykke til

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS er klart bedre. Mye mer behagelig lyd når du spiller høyt . Husk at du må vannvittig med guffe til disse . XLS 15 er for de som ikke har råd til nærmere 2x så dyr elektronikk. .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har selv XLS-15. Må si det er kanonlyd i de. De fleste anbefaler XLS serien framfor CLS.

Gå for XLS du vil garantert bli fornøyd. Lyden er mer behagelig i XLS også syntes jeg

Lykke til
    okei, takk
    noen som har tips om forsterker som driver disse GODT!!
    har sett litt på midgard audio 6.1 ?
    litt i det dyreste laget, men noen som har noe annet?
    men kjøper det hvis ikke noen andre har noe annet å komme med som vil kjøre xls-215 bedre eller like godt

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for finest mulig lyd i cv så kjør på med midgard 6.1, og godt med power

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro en brukt Carver 2400 skal klare og sparke lyd i de. Men her får du viftesus og ikke så helt rein lyd med på kjøpet.

Så ville gått for midgardene om du har råd.

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS er en mye mer habil høyttaler på alle områder enn hva CLS er (etter min mening) 8) ingen tvil om hva du bør gå for!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krizz95
    okei, takk
    noen som har tips om forsterker som driver disse GODT!!
    har sett litt på midgard audio 6.1 ?
    litt i det dyreste laget, men noen som har noe annet?
    men kjøper det hvis ikke noen andre har noe annet å komme med som vil kjøre xls-215 bedre eller like godt
    Om Midgard 6.1 er i dyreste laget, så glem XLS-215... de forlanger det dyreste i laget .

EDIT: Mange glemmer CV 12" versionene også, bare de er jo helt enorme også, samt mye lettere å få til å spille rått i mindre rom!! 15" frister ja, og 2x15" er jo bare kult, men om det passer inn er heller usikkert. Samt som nevnt tidligere.. de største modellene krever forsterkeri som koster nærmere 2x seg selv for å spille noe bra. Noen nevner Carver, noe som er en DÅRLIG løsning for de som også skal bruke anlegget til det daglige . Suser og støyer, samt lydkvaliteten er så som så (ok, carver har OK lyd).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er rart at folk skal fore slike høyttalere med noe som Midgard 6.1 :P Greit nok at man får MYE effekt til billig pris, men å sette MA 6.1 blokker på hvilken som helst CV høyttaler mener jeg er å gi utrykket "perler til svin" en ny dimensjon :P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjøpt meg XLS 215 og en Billig PA effekt med 400w eller mer i 8 ohm. Slikt får man til ca 5000kr eller enda billigere. Disse høyttalerne har ikke bruk for dyr og fancy elektronikk da det ikke gir noen lydkvalitetsmessig gevinst om forsterkeren så koster 100000kr istedet for 10000kr...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg synes det er rart at folk skal fore slike høyttalere med noe som Midgard 6.1 :P Greit nok at man får MYE effekt til billig pris, men å sette MA 6.1 blokker på hvilken som helst CV høyttaler mener jeg er å gi utrykket "perler til svin" en ny dimensjon :P
    haha! kunne ikke vært mer enig et det utrykket der!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke PA fosterkere til 5000kr som driver CLS215 bra. 10 000 så kanskje. Da kan man like godt gå for en Midgard eller Rotel 1092. Da slipper man også viftestøy. Det har lite å si at de har oppgitt en hel hau med watt, de har ikke strømstyrken og basskontrollen som skal til dessuten så låter de skjeldent særlig bra. (Det finnes vellydende PA, men da må man stort sett betale for det)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, er sikker på at blir det cerwin så blir det xls-215 og midgard audio 6.1
    men hvis noen har en annen kombinasjon av høytallere og forsterker som rister mer, men spiller like pent, så er jeg åpen for alle forslag
    steroen burde helst ligge under 25k + frakt

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få spørre hvorfor du absolut skal ha CV?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville heller prøvd å luka frem et par Qln Artech 12 fra brukten... MASSE morrofaktor som CW bare at det låter 10 000 ganger bedre på musikk :-P og ja man hører faktisk noe annet enn bass og diskant som gjør deg døv

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Du får ikke PA fosterkere til 5000kr som driver CLS215 bra. 10 000 så kanskje. Da kan man like godt gå for en Midgard eller Rotel 1092. Da slipper man også viftestøy. Det har lite å si at de har oppgitt en hel hau med watt, de har ikke strømstyrken og basskontrollen som skal til dessuten så låter de skjeldent særlig bra. (Det finnes vellydende PA, men da må man stort sett betale for det)
    Vet godt at det finnes mye taskenspilleri i prisklassen, men det finnes altid gullkorn Noe man må gjøre seg tid til når man kjøper billig utstyr er å sjekke oppgitt strømforbruk, utgitt effekt over tid og sjekke at det gjelder alle frekvenser og ikke bare 1khz effekt som det ofte blir oppgitt i. Dersom forsterkeren klarer å gi ut 400w i 8 ohm og kanskje 600w i 4 ohm så er det nok i massevis til å dra CV 215... En annen ting er jo det at lydkvaliteten på disse billige forsterkerne ikke er noe spesielt å skryte av som du sier og det er jeg igrunn helt enig i. Det synet jeg har på saken derimot som kanskje jeg ikke deler med deg er at man aldri kan forvente å få noe særlig lydkvalitet uansett ut av disse høyttalerne og derfor godt kan nøye seg med en billig, men kraftig forsterker.

Det som er fint om man kjøper seg en Rotel feks. 1092 eller en MA 6.1/4.1 er at man da har elektronikk som henger godt med på høyttalere i 100000kr klassen Og dette er jo genialt ettersom man sannsyligvis aldri kommer til å få en like lineær og bra forsterker igjen dersom man ikke kjøper flere lignende klasse D forsterkere! (Alt avhengig av matching såklart)

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Electrocompaniet ECI 3 og Klipsch RF-82? Ekstremt bra kombo,både til film å musikk.

bedømt etter ditt "nick" er du 95 modell, og skal konfirmerest i år, da ville jeg personlig ikke gått for CV, da du mest sansynlig ikke får utnyttet disse ved full effekt uansett.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Hva med Electrocompaniet ECI 3 og Klipsch RF-82? Ekstremt bra kombo,både til film å musikk.

bedømt etter ditt "nick" er du 95 modell, og skal konfirmerest i år, da ville jeg personlig ikke gått for CV, da du mest sansynlig ikke får utnyttet disse ved full effekt uansett.
    Ville heller godt for ECI 5 da denne koster hele 95kr mer på Soundgarden for øyeblikket..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •