high-end stativ høyttaler, trenger sårt hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

high-end stativ høyttaler, trenger sårt hjelp!

Hei8)

skriver for en kamerat her...

Han er på utkikk etter nytt anlegg.. han skal ha en high-end stativhøyttaler hvor han skal kjøpe matchende forsterker kabler ect (og ja... sagt at kabler bare er noe tull men han hører ikke :-P)

Jeg foreslo eks B&W 805DIA, VDH kabler ( da de har disse inne i høyttalerne etter hva jeg har skjønt..) og en matchende forsterker.

Men finnes jo så mangt av spennende høyttalere og merker der ute! så kanskje dere kan komme med gode forslag

han tenkte seg rundt 20 - 40 000 kr på høyttalere

musikk smak er fra klassisk til metall for å si det sånn da8)

bare for å få sagt det, så tror jeg han skal kjøpe alt til lørdag så fint hvis noen kan legge inn noen kjappe gode svar

Mvh
    Tilt

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter deg på B&W 805D. Jeg har ikke hørt denne selv, men har eid forløperen 805s. Og kan ikke tenke meg at den oppgraderte versjonen er noe dårligere. 805s spiller ihvertfall glimrende og er etter min mening en av verdens beste høyttalere i den klassen med rett elektronikk.

Ett annet alternativ som er verdt å sjekke ut er Triangle Duetto SW2.
    Denne er i ca. samme prisklasse og Hallvar hos maxwell Drammen har mye kompetanse når det gjelder å finne rett match i elektronikk og kabler. Anbefaler å ta en telefon eller ett besøk for å sjekke ut disse før avgjørelser blir tatt.
    Link: Maxwell Hi-Fi Import i Drammen

Det å kjøpe høyttalere i denne prisklassen er ikke verdt å sluntre unna, så lytting til de forskjellige kandidatene er påkrevd mener jeg. Og da helst i eget lytterom

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio confidence C1. Litt høyere pris enn hva han vil bruke, men finner du den på brukten, så løp å kjøp. Verdens beste stativhøytaler etter min mening ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar her

som jeg skjønte på kameraten min blir det deponering / hjemlån og testing i rommet det skal stå i! hvor lett det blir å få lånt med seg et sett 805DIA vet jeg ikke hehe. skal få han til og kontakte maxwell

den Dynaudio HT ser virkelig spennende ut!, takk for en god anbefalin

håper på flere innspill!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han burde også låne øret til Harbeth - veldig fine musikkformidlere

Maxwell har disse.

Maxwell HiFi AS - Harbeth
    Harbeth UK

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden kompisen din skal ha HT der det blir spillt Metall, vil jeg i aller høyeste grad annbefale Dali Helicon 300. Siden både den og 805d selges hos hifiklubben så bør det kunne gå ann å låne begge to. Veldig forskjellige i lyd, der den ene eller den andre nok faller i smak.

Eller så vil jeg også annbefale Triangle Duetto. Men der er jeg innhabil da jeg sitter med Triangle høytalere selv. Og har for det meste samme musikk smak.

Ellers så kan vel JBL Array 800 nevnes, ivertfall til metall biten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh My God! Kameraten min tok nettop og kontaktet HFK.. ang et *tilbud* på dette systemet.

B&W 805DIA
    Classè CAP-2100 (Forsterker)
    Classè CDP-102 (CD-Spiller
    VDH The MC-Gold (signal kabel)
    VDH The BREEZE hybrid (2*3m HT kabel)

dette kom da på nærmere 130 000kr og fikk da beskjed om at de ikke kunne gi en eneste krone rabatt Jeg vet like godt som kameraten min at han har råd til dette,er jo ikke det dette går på, men det var liksom TOTALT uakseptabelt og få noen kroner avslag, bare jeg som synes dette er dårlig? selv om det var bare car litt løst snakk, kunne vi jo fått et TILBUD på oppsettet, er jo tross alt ikke sååå mange dagene til han skal handle...

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bør vurdere Klipsch Palladium P-17B. En relativt stor stativhøyttaler med solid trykk og IMO kankje det ypperste en får hva gjelder diskant/Mellomtone i denne prisklassen. Ligger rundt 30K.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg er en av de "beste" stativhøyttalerne man kan få tak i:
    Summa

Beste er selvsagt inviduelt.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for masse fine svar! tror det blir en ringe runde her nå og få bestilt noen demoer og litt sånt! den Klipsch'en så jo veldig fin ut da!

Drammen ligger jo 1-2 timer unna så der blir det nok en besøksrunde! evt en tur rundt i oslo iløpet av helga ser nesten like mye frem til den lytte turen som han ved siden av meg her...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette tror jeg er en av de "beste" stativhøyttalerne man kan få tak i:
    Summa

Beste er selvsagt inviduelt.
    Hvor mye tror du noe sånt til koste ?:-D

Evt norsk forhandler hvor man kan høre dem ?

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Definition DC8

Tannoy Definition DC8 er en høytaler som jeg liker meget så bra..
    Nå er heller ikke jeg helt nøytral som er Tannoy mann, men for en lyd!

Kan høres på Stereofil i Oslo. Stereofil.no

veil =32k

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Siden kompisen din skal ha HT der det blir spillt Metall, vil jeg i aller høyeste grad annbefale Dali Helicon 300. Siden både den og 805d selges hos hifiklubben så bør det kunne gå ann å låne begge to. Veldig forskjellige i lyd, der den ene eller den andre nok faller i smak.

Eller så vil jeg også annbefale Triangle Duetto. Men der er jeg innhabil da jeg sitter med Triangle høytalere selv. Og har for det meste samme musikk smak.

Ellers så kan vel JBL Array 800 nevnes, ivertfall til metall biten.
    Helicon 300 har jeg selv lurt litt på til min Cambridge, da jeg for det meste hører på metal, men blir ikke hybrid diskanten litt i overkant mye mtp mellomtone / mid bass og fundament ?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    Oh My God! Kameraten min tok nettop og kontaktet HFK.. ang et *tilbud* på dette systemet.

B&W 805DIA
    Classè CAP-2100 (Forsterker)
    Classè CDP-102 (CD-Spiller
    VDH The MC-Gold (signal kabel)
    VDH The BREEZE hybrid (2*3m HT kabel)

dette kom da på nærmere 130 000kr og fikk da beskjed om at de ikke kunne gi en eneste krone rabatt Jeg vet like godt som kameraten min at han har råd til dette,er jo ikke det dette går på, men det var liksom TOTALT uakseptabelt og få noen kroner avslag, bare jeg som synes dette er dårlig? selv om det var bare car litt løst snakk, kunne vi jo fått et TILBUD på oppsettet, er jo tross alt ikke sååå mange dagene til han skal handle...
    akkurat dette angående rabatt fra hifiklubben er noe som er diskutert her mer enn en gang, og de aller fleste vet at det er omtrent umulig å få rabattar på hifiklubben, på høytalere og elektronikk. noe jeg forøvrig er absolutt 100% enig i. er idiotisk at butikkene skal legge på 20-30% pris på produktene, slik at kun de som er flinke til å prute på produktene trenger å betale hva de koster, mens resten må betale 20% mer. da er det mye bedre at butikken setter pris på produktene det de faktisk må ha, og alle dermed betaler akkurat hva produktene koster. syntes det er kipt at ikke flere butikker begynner med å gjøre det på samme måte som hifiklubben angående dette..
    forøvrig et fantastisk anlegg han har satt sammen, og han er svært dum om han ikke vil kjøpe det bare fordi han ikke får noen kroner i rabatt, selv om han mener det er verdt de 130k, ellers er det sikkert mange andre anlegg som du kan få billigere, som også spiller bra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det at han ikke gidder å kjøpe det bare fordi han ikke får rabatt, men måten han ble fortalt det på... å ikke kunne gi en liten gest når man handler for over 100 000 kr er jo i seg selv ganske håpløst, tror mange ville snudd i døra her for og være ærlig.. Ellers er jeg helt enig med deg at flere burde gjøre det sånn! en fast pris til alle! veldig fair måte og gjøre det på, men desverre går dette utover HFK etter min mening, da resten av markedet ikke bruker dette *pris systemet*.. Selv tror jeg at jeg ville kjøpt hos en annen som kan gi meg en god rabatt..

et lite eks:

Harman/Kardon og Nad er nokså like både i pris og ytelse etter min mening..

hvis jeg skulle kjøpt meg ny reciver her hadde jeg uten tvil handlet H/K fra soundgarden å fått noen 100lapper avslag enn å måtte betale full pris på Nad..

sparer noen kroner uten å *miste* noe.. hvis du skjønner hva jeg mener:wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon 300 har jeg selv lurt litt på til min Cambridge, da jeg for det meste hører på metal, men blir ikke hybrid diskanten litt i overkant mye mtp mellomtone / mid bass og fundament ?
    Jeg i min jakt på HT var svært nær på å kjøpe Helicon 300. Jeg likte denne meget godt både i det minste rommet i Hifi klubben Grensen og hjemme hos meg.

Jeg likte 300 bedre enn 400 men det var nok mest pga størrelsen på rommet. En annen stativ høytaler som også nesten ble kjøpt var Triangle Duetto. Som er en bedre høytaler enn Quartet, men siden min musikksmak gjør at jeg spiller mye rock og metall, så har Quartet noen egenskaper nedover som ikke Duetto har. Prøvde også Triangle Lyrr, men hørte ikke noe forskjell på Lyrr og Quartet.

Jeg mener Dali Helicon 300 er en meget god høytaler, og nå da B&w 805 har gjort et stort sprang oppover i pris, at det vil vere et bedre kjøp for de som har litt tyngre musikksmak.

Men for all del, der finnes mange god stativ ht til mellom 20-30k

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det at han ikke gidder å kjøpe det bare fordi han ikke får rabatt, men måten han ble fortalt det på... å ikke kunne gi en liten gest når man handler for over 100 000 kr er jo i seg selv ganske håpløst, tror mange ville snudd i døra her for og være ærlig.. Ellers er jeg helt enig med deg at flere burde gjøre det sånn! en fast pris til alle! veldig fair måte og gjøre det på, men desverre går dette utover HFK etter min mening, da resten av markedet ikke bruker dette *pris systemet*.. Selv tror jeg at jeg ville kjøpt hos en annen som kan gi meg en god rabatt..

et lite eks:

Harman/Kardon og Nad er nokså like både i pris og ytelse etter min mening..

hvis jeg skulle kjøpt meg ny reciver her hadde jeg uten tvil handlet H/K fra soundgarden å fått noen 100lapper avslag enn å måtte betale full pris på Nad..

sparer noen kroner uten å *miste* noe.. hvis du skjønner hva jeg mener:wink:
    selv er jeg kjempe fornøyd med hifiklubben her hvor jeg holder til, og uansett hvor du er så er det alltid noen butikker som ikke er så kunde venlige at det gjør noe, men jeg kommer ihvertfall aldri til å droppe å kjøpe et produkt jeg liker svært godt, bare fordi det er en slask som holder til i butikken. er tross alt produktet du kjøper og som du skal høre/bruke flere ganger i uka, og personen i butikken, trenger du strengt tatt ikke se noe mere til etter fullført handel..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg skumlest tråden, men jeg ser ingen plass om hva musikktype denne karen spiller. Hvilke grupper, hva han er ute etter ol.

Kan jo vere det står her, men kanskje fint med en "oppdatering"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    selv er jeg kjempe fornøyd med hifiklubben her hvor jeg holder til, og uansett hvor du er så er det alltid noen butikker som ikke er så kunde venlige at det gjør noe, men jeg kommer ihvertfall aldri til å droppe å kjøpe et produkt jeg liker svært godt, bare fordi det er en slask som holder til i butikken. er tross alt produktet du kjøper og som du skal høre/bruke flere ganger i uka, og personen i butikken, trenger du strengt tatt ikke se noe mere til etter fullført handel..
    Sant så sant... kan jo egentlig bare kjøpe den i en annen HFK butikk...
    men men, vi får nå ta en lytte runde, han må jo selv få bestemme hva han skal ha 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    er idiotisk at butikkene skal legge på 20-30% pris på produktene, slik at kun de som er flinke til å prute på produktene trenger å betale hva de koster, mens resten må betale 20% mer. da er det mye bedre at butikken setter pris på produktene det de faktisk må ha, og alle dermed betaler akkurat hva produktene koster. syntes det er kipt at ikke flere butikker begynner med å gjøre det på samme måte som hifiklubben angående dette..
    Tror du virkelig at Hifiklubben har dårligere marginer enn andre forhandlere?

bumski

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •