Kjøp av Audiovector S3 Avantgarde Arreté

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av Audiovector S3 Avantgarde Arreté

Det begjyner å bli på tide å bytte ut de trofaste Dali Blue 8008 til noe litt mer "serriøst"
    Etter endel lesing falt valget på Audiovector S3 Avantgarde Arreté.
    Mest på grunn av "alle" sier de er veldig plasserings venlige.
    Har nå i dag en Denon AVR-3808A.
    Spørsmålet mitt blir om den klarer å dra Arreté fint? Er det en god match?
    Høytalerne skal bli brukt til "alt mulig" Musikk. Hjemmekino. Spilling fra konsoll og pc. og TV titting.
    Har lest meg til at Naim er rett og slett best til Audiovector. HVIS jeg skulle kjøpt en Naim til mine Arreté når den tid kommer. hvilken?

Er egentlig overraskende lite snakk om Audiovector her inne, er det noen som har S3 Arreté her inne som kunne dele Erfaringer med meg?

Har IKKE hørt på de i skrivende stund enda. men planlegger en lytting hos Oslo hifi senter i løpet av April/mai, hvis de har noen koblet opp.
    Stor invistering, men jeg fortjener det o) o) o)

Til slutt. er det noen andre enn Oslo hifi senter som selger disse i norge?

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde meg en runde ifjor for å kjøpe nye høyttalere og i den forbindelse lyttet jeg til flere forskjellige høyttalere, deriblant S3 serien opp til Avantgarde (men ikke Arrete). Basert på mine preferanser så låt den serien fra Super og oppover strålende, og passet meg bedre enn f.eks Mentor6 og Kef. S3 er en svært konevennlig, elegant høyttaler som ikke krever mye plass og som er relativt enkel å plassere.

Når jeg lyttet på disse ble det benyttet var både Naim og EC og begge deler passet denne svært bra. Nami skapte en engasjerende lyd (les rocketfot) mens EC 180 hadde varm vokal og EC250R hadde samt mer trøkk i bunn (250R).

Mine erfaringer er at hvis du skal plassere S3 i en moderne "nakent" lytterom med lite demping, så foretrekker jeg "varm" elektronikk. Såvidt jeg har fått med meg så representerer Denon og til dels Yamaha en varmere klang enn f.eks Pioneer og til dels Onkyo. Jeg endte til slutt opp med S3 Signature selv og har koblet Yamaha og Abrahamsen til denne med bra resultat. Jeg vil tro en Denon kan fungere som en bra match til S3.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er Arcam en god match med Audiovector.

Mvh Riceman

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic, men forbered deg på det verste hos Oslo HFS. Sleske solariumsbrune jyplinger i rosa dresskjorte, som er mest vant med å prakke Bose-anlegg på rederfiff som omsider har klart å finne veien opp fra Aker Brygge.

Har vært der 3 ganger, samme inntrykk. Har blitt varmt anbefalt høyttalere som deretter ble lagt ut på tilbud helga etter. Ble geleidet fra Audiovector til Audio Physics andre gangen, uten at selger hadde spurt ett eneste ord om musikksmak, rom, preferanser etc. Etter tredje gang ga jeg opp, fikk høre S3 Signature men selger nektet å koble den opp mot noe annet enn T+A Power Plant, da de var "en perfekt match".

For all del, OHFS har mye bra merker og sikkert en og annen selger som vet hva han snakker om. Jeg for min del foretrekker selgere med kulemage og t-skjorte, som ikke setter seg ned ved siden av anlegget og skrur ned lyden etter 30 sekunder for å fortelle meg hva jeg skal høre.

Er det ingen andre som selger Audiovector?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass bra og dyre høyttalere fortjener vesentlig bedre elektronikk enn Denon 3808 imo. Vesentlig bedre... Min lokale Naim-pusher (Kontrapunkt) selger vel også Audiovector? Ring og hør...

Når det gjelder OHFS er de riktignok pene i klærne ja, men jeg har fått bra service de gangene jeg har vært innom der...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector blir i Stavanger forhandlet av Resonans Lyd & Bilde

Ellers er det bare å fyre avgåre en email til Ljudtema så tipper jeg de raskt kan svare deg om hvor nærmeste forhandler er.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damnation: oi det hørtes ikke bra ut... ikke spessielt glad i "sånne fyrer" jeg heller. Men vi får se. Hittil er de nermest som selger Audiovector.

sorzy: Jepp. jeg regna egentlig med det, problemet er penger (som altid) så må nok finne fram sparegrisen etter kjøp.

Journeyman: sendt mail til de nå. slenger opp liste her også når jeg får svar sånn at andre kan sjekke ut. Bor i Nannestad (ca 5 mil nord for Oslo) så må nok ha litt nermere. Jeg tør ikke kjøpe disse blindt... øh errr.. døvt o)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg kom på akkurat nå.
    på Arretè så er det mulighet for "tri-wire/tri-amp".
    Siden jeg kun har 5.1 anlegg her så har jeg kun muligheten for å bi-ampe.
    Kan jeg bi-ampe på Arretè? eller MÅ jeg enten singlewire eller tri-ampe på de?

EDIT: oppklaring: Forsterkeren er 7.1, men jeg bruker kun 5.1

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint bi-ampe, men da må du bruke Jumpers, som f.eks denne:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Audiovector Mi3 som også har tri-wire terminaler. Har Biampet mine med 1 stk bi-wire kabel fra forsterker 1 til mid og diskant, og en shotgun kabel fra forsterker 2 til bass.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:
    Oslohifisenter verken hadde eller har tenkt å ta inn Arretè til lytting.
    Kunne KUN bestille om jeg garantert skulle kjøpe.
    Det er selvfølgelig forstårlig, men dette er en såppas stor invistering at jeg aldri kunne tenke meg å kjøpe disse "døvt".
    Har fortsatt ikke fått noe svar fra Kontrapunkt.
    Er det Noen andre som veit om en Audiovector forhandler i norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta kontakt med importør

Det gjorde jeg når jeg kjøpte Arrete. De har eget demorom. Riktignok hadde de kun Avantgarde når jeg var der sist, men de låter jo rimelig likt. Liker du Avantgarde vil du absolutt like Arrete. Personlig solgte jeg Arrete etter en stund og føler andre merker gir mere for pengene. Rimelig enkelt kabinett med gode elementer, men de ga ikke meg rockefot.

Denon går nok greit da de er veldig enkle å drive, men de kan absolutt ta imot bedre elektronikk. Denon kan være en start.

Ellers er de veldig enkle å plassere og få til å fungere som nevnt her. Det er et pluss

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk jeg mail fra kontrapunkt å de har demo.
    Og DER kom sommerfuglene gitt.
    59000kr for ett par.

Sound_sound: ett av kriteriene for at jeg tror Arretè hadde vert noe for meg er at de skal være lette å plasere. Men jeg likte ikke det du skriver om rockefoten din. kan du utdype den litt mer?
    Jeg hører stort sett på Metall og dens sjangere så det er litt viktig.
    Gjerne også det med at andre merker gir mer for pengene. hvem hva hvor hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en demo hos Kontrapunkt og be de koble til Naim-racket som står der 8) Tipper det får rocketfoten til å lee seg litt...

Jeg gjentar meg selv, men med mindre du har samme budsjett til elektronikk innen rekkevidde vil det være voldtekt å drive disse høyttalerne med en crappy receiver.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyclops: Enig med sorzy - disse høyttalerne fortjener topp elektronikk. Sånn sett er det helt bortkastede penger å gå for et par AV S3 Avantgarde Arrete hvis du ikke har en stor - og dyr - plan B om å oppgradere elektronikken din til et nivå som disse høyttalerne fortjener. Da snakker vi en topp kilde/ev. DAC pluss en matchende kombinasjon av forforsterker og effekttrinn. Litt avhengig av hva du går for, nærmer du deg fort at du må grave minst like dypt i lommeboken enda en gang bare for elektronikken.

Selvfølgelig vil Denon'en din greie å drive disse høyttalerne - m.a.o. du får lyd. Det kan t.o.m. hende at det vil låte greit - skjønt jeg er ikke fullt så sikker på det. Risikoen er at Denon'en din blir fullstendig avkledd - og at du ender opp med å sitte der og irritere deg over dårlig lyd.

Begge sønnene mine har Audiovector M3 Signature - som i sin tid kostet oppimot 30.000 kroner - og gutta bruker elektronikk med en nypris på godt over det dobbelte av dette på høyttalerne sine - og først da begynner man å nærme seg et nivå som viser hva disse høyttalerne er gode for. For det er ingen tvil: Audiovector er bra saker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorzy og Ulf-B: Det jeg har tenke når det gjelder elektronikk er å kjøpe dette seinere og jeg er FULDT klar over at disse høytalera fortjener bedre. Men som nevnt tidligere så må jeg spare meg opp igjen etter å ha kjøpt høytalere. Det er HELT uaktuelt å ta opp noe form for lån.
    Men det er en liten fordel her også:
    Jeg kommer til å få ENDA et løft i lyden når elektronikk er på plass.
    Pluss oppgraderings spøkelse får mat i samma slengen.

Lufter også om noen kan komme med forslag til elektronikk.
    Vil jeg få like god lyd om jeg bruker pre-out på nåværende Denon og et naim effektforsterker for eksempel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyclops: Enig med sorzy - disse høyttalerne fortjener topp elektronikk. Sånn sett er det helt bortkastede penger å gå for et par AV S3 Avantgarde Arrete hvis du ikke har en stor - og dyr - plan B om å oppgradere elektronikken din til et nivå som disse høyttalerne fortjener. Da snakker vi en topp kilde/ev. DAC pluss en matchende kombinasjon av forforsterker og effekttrinn. Litt avhengig av hva du går for, nærmer du deg fort at du må grave minst like dypt i lommeboken enda en gang bare for elektronikken.
    Enig med begge de to nevnte herrer Disse høyttalerne trenger mye kraft og må gjerne kombineres med forsterkeri/lydkilde som har høy "Boogie-Woggie" faktor for å låte gøy. Naim er nevnt, men Linn fungerer også bra.

Jeg hadde for en del år siden en Linn Klimax Kontrol/Twin og en Sondek CD12 (cd-spiller). Denne komboen låt forrykende, men prisen på dette utstyret var også helt hinsides. Jeg turte til slutt ikke å ligge inne med så mye penger i Hifi, så jeg solgte ut alt sammen. Jeg angrer ikke på salget, men jeg husker godt hvordan mange av de dyre høyttalere jeg eide og prøvde i denne perioden KREVDE kvalitet nedover i kjeden. Ellers ble musikken ofte fullstendig blodfattig og gjengitt på en analytisk, distansert måte.

Om jeg var deg, ville jeg heller ha valgt en mye billigere høyttaler med høy rockefot. Da vil du få glede av heavy-metal-samlingen din (hører mye på den samme musikken og er helt AVHENGIG av utstyr med bra rytmisk driv..)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har Audivector innen rekkevidde så ville jeg ikke latt det passere. For ca 10 år siden hørte jeg på Audiovector m3 signatur (husker ikke om Mi serien var da) Disse var da utenfor mitt budsjett, og jeg hadde 7 gode år med Acoustic Research. Men jeg visste at neste gang ble det Audiovector, og har ikke angret et sekund.
    Jeg ville begynnt med Denonen, og heller prøvd å supplere med en kraftig men rimelig effekt så snart som mulig. Kjøp da gjerne brukt så får muligens mesteparten igjen når du oppgraderer videre..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok si at jeg er NESTEN sikker på at det blir kjøp. Med mindre det låter mer råttent enn Dali'ene mine hos kontrapunkt, noe jeg tviler veldig veldig sterkt på.

Hvordan er det med dypbass på Arretè forresten?
    fins det noe subwoofer som klarer å holde følge?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Må nok si at jeg er NESTEN sikker på at det blir kjøp. Med mindre det låter mer råttent enn Dali'ene mine hos kontrapunkt, noe jeg tviler veldig veldig sterkt på.

Hvordan er det med dypbass på Arretè forresten?
    fins det noe subwoofer som klarer å holde følge?
    Da jeg fikk mine Mi3 Sign. demonstrert trodde jeg ikke på at sub var frakoplet. Ble da testet med bl.a. Episode 2 åpnings sekvens. Vet ikke om jeg selv har tatt sjansen på å dra på så mye som de gjorde i butikken, men er helt vilt hva disse kan få til fra 2x5 1/4". Arretè er jo 2 hakk opp fra Signature, og spesifikasjonene er følgelig bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •