Swans V8 5.0 - Anyone ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Swans V8 5.0 - Anyone ???

Er i modus for bytte av høyttalere ..... igjen. Med en liten stue/kjøkken på drøye 25m2, og hund, så er tanken å få høyttalerene opp på vegg bortsett fra en subwoofer. Har tittet på KEF KHT2005.3 / KEF KHT3005SE.

I den forbindelse så kom jeg over dette tilbudet fra Lsound.

Swans V8 5.0 - 2 stk. V8F | V8C | 2 stk. V8R - til 9669,- inkl mva.

- Swans V8 5.0 V8F | V8C | V8R - Swans - L-Sound AS

Synes de ser råstilige ut, kona har til og med sagt seg enig ! :-D

Men er de noe tess, både lydmessig og kvalitet for penga ??? Hva med KEF sine småtasser ?

Noen som har erfaringer ?

Tor Helge

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med på denne, synes selv de så meget flotte ut. Men nytter ikke det hvis de ikke låter bra. Har noen hørt disse?

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok copy/paste av noe jeg skrev på en annen tråd om 3005

har hatt kef 3005 (ikke SE) i et års tid nå. Som du sikkert har lest i diverse tester er dette et svært godt høytalersett med tanke på størrelsen. De spiller luftig og fint, samt sub og høytalerne flyter godt sammen. I forhold til størrelse trykker suben etter min smak godt nok, og jeg opplever den som kontant.

hvis jeg skal være kritisk til oppsettet er det at jeg syns det mangler noe i nedre mellomtone. Det er spesielt når jeg lytter til musikk at jeg syns dette kan bli noe fremtredende. Men uansett hvilket satelitt oppsett du velger som er på størrelse med 3005ene tror jeg du nok vil oppleve det samme.

Ellers har jo B&W et sett som vist nok skal spille bra, uten at jeg har hørt det. Mener det kom hakket bedre ut i test i whathifi når det ble testet sammen med 3005 hvis jeg ikke husker feil. Hvis det er av interesse kan du jo lese den testen og vurdere hva som passer deg best.

Lykke til med valget!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    Tok copy/paste av noe jeg skrev på en annen tråd om 3005

har hatt kef 3005 (ikke SE) i et års tid nå. Som du sikkert har lest i diverse tester er dette et svært godt høytalersett med tanke på størrelsen. De spiller luftig og fint, samt sub og høytalerne flyter godt sammen. I forhold til størrelse trykker suben etter min smak godt nok, og jeg opplever den som kontant.

hvis jeg skal være kritisk til oppsettet er det at jeg syns det mangler noe i nedre mellomtone. Det er spesielt når jeg lytter til musikk at jeg syns dette kan bli noe fremtredende. Men uansett hvilket satelitt oppsett du velger som er på størrelse med 3005ene tror jeg du nok vil oppleve det samme.

Ellers har jo B&W et sett som vist nok skal spille bra, uten at jeg har hørt det. Mener det kom hakket bedre ut i test i whathifi når det ble testet sammen med 3005 hvis jeg ikke husker feil. Hvis det er av interesse kan du jo lese den testen og vurdere hva som passer deg best.

Lykke til med valget!

Takker for innlegg - har nettopp lest testen. Finner ikke det B&W-oppsettet hos Hifiklubben.

Ser ut til at 3005-oppsettet blir i dyreste laget, blir nok kanskje også Swans-oppsettet sammen med en SVS subwoofer dessverre :neutral:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig dukket det opp en spennende sjanse, til en meget god pris :

Infinity Oreus 5.1

Godt å få bestemt seg, har god erfaring med Infinity fra tidligere og føler meg trygg på kvalitet - for ikke å snakke om at de er lekre i sølv

Infinity - Home Audio

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få kontakt med devilej, han har/har hatt dette Swans-oppsettet.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 3-4 forskjellige vegghengte høyttalersett, og av disse er Swans det klart beste. Det er litt størrelse på dem, noe man har igjen for lydmessig iform av dynamikk og driv. Kan absolutt anbefale V8 settet, og spesielt til prisen Lsound selger det for om dagen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var utrolig fristende med Swans-oppsettet, men hadde fort blitt 13-14 lapper inkl en god sub. Synd ikke skattepenger utbetales i april hehe.

Kom over et Infinity Oreus 5.1 oppsett i perfekt stand til 2500,- -knallkjøp tror jeg og håper jeg. Utseendemessig : høy WAF-faktor, så kona er også fornøyd :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •