High-end surround - downsized

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High-end surround - downsized

Hei

Har tidligere skrevet en tråd der jeg sikler på modeller som 804/803/grand beethoven osv, men har beklageligvis funnet ut at rommet ikke egner seg i det hele tatt for høyttalere med denne størrelsen.. så jeg må downsize litt..og derfor søker jeg høyttalere med nok sprut og lydgjengivelse til musikk og film til å gi meg bakoversveis på et mindre rom. Og her håper dere kan hjelpe meg: Har per i dag en H/K avr355 som skal duge en liten bit til og forhåpentligvis gi nok strøm til høyttalere i denne klassen (vi får håpe).

Prisklassen er ikke et tema (selfølgelig innenfor galskapens grenser, men bare såvidt). Håper noen har erfaring med nye 805 diamond eller lignende og kan gi meg et lite hint på om det er verdt det eller ikke. Gode utfordrere tas imot med et kjempestort takk. Jeg ønsker å bygge et anlegg som blåser fletta av deg i stereo med utrolig gjengivelse/dybde og det som hører med og som tar pusten fra deg i surround. (stereo er fortsatt viktigst) Da har dere sikkert skjønt hva slags type fronter jeg må kjøre (type komplette kompakt høyttalere helt i toppen) og jeg lurer seff veldig på hva man kjører bak når man har noe sånt i fleisen... Har hørt rykter om folk som kjører likt foran og bak og mener at det er unødvendig, ettersom jeg tror diskanten er viktigst å matche. Noen gode eksempler på hva som kan fungere der?

Jeg kjører forøvrig et 5.1 oppsett på den altfor lille plassen jeg har.
    Takker igjen for hjelpen fra de begavede abbonentene på avforumet

ps! Holder forsteren min mål eller må jeg oppgradere til de i prisklasse 20-22.000??? Får de nok strøm fra den jeg har?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er nok veldig få som har noen erfaring med 805 diamond, da den er såpass ny og er vel akkurat kommet inn i noen få butikker til Hi-Fi klubben. Denne koster jo 36.800,- så den er jo endel dyrere enn hva du nevner til slutt med 20-22.000,-...

En annen sak er den høyttaleren som du beskriver du ønsker finnes nok neppe, en liten høyttaler har endel kompromiss, så det å blåse fletta av deg på stereo finner du nok ikke av stativ høyttalere. Dog kan du få noen som er meget gode. Har du et lite rom, hadde vært kjekt å vite hvor lite, så er en god stativ høyttaler i kombinasjon med en god sub et bra alternativ.

Personlig ville jeg har tittet på Vienna Acoustics enten HAYDN Grand eller BACH Grand, å da eventuelt supplert med en sub.

En annen ting er om en forsterker leverer nok strøm, strøm er en ting, kvalitet er noe annet. Med avr355 vil du få lyd, men den lyden du beskriver du vil ha får du nok ikke med en avr355.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •