SVS en dårlig allrounder? Mest bulder og brak? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 181
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I nyeste hjemmekino så fikk jo PSB SubSeries 500 bra kritikk. De sier den er bedre enn SVS i det frekvensområdet den spiller, men den mangler jo 10hz i bunnen da.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker denne tråden. Den er litt sånn "det finnes mange produkter der ute, de er forskjellige, noen liker Det Ene, andre liker det andre, de som liker Det Ene mener Det er bedre enn det andre, mens de som liker det andre mener det er bedre enn Det Ene. Noen liker verken Det Ene eller det andre. Så lager en som liker det andre (eller ingenting) en tråd hvor vedkommende er negativ til Det Ene men uten å foreslå alternativer eller peke på objektive mangler ved Det Ene som andre kan forholde seg til, så kommer de som liker Det Ene og skriver noe om den som skrev noe om Det Ene, mens de som liker både Det Ene og det andre titter innom fra tid til annen men blir ikke klokere og sånn går dagene"-aktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg liker denne tråden. Den er litt sånn "det finnes mange produkter der ute, de er forskjellige, noen liker Det Ene, andre liker det andre, de som liker Det Ene mener Det er bedre enn det andre, mens de som liker det andre mener det er bedre enn Det Ene. Noen liker verken Det Ene eller det andre. Så lager en som liker det andre (eller ingenting) en tråd hvor vedkommende er negativ til Det Ene men uten å foreslå alternativer eller peke på objektive mangler ved Det Ene som andre kan forholde seg til, så kommer de som liker Det Ene og skriver noe om den som skrev noe om Det Ene, mens de som liker både Det Ene og det andre titter innom fra tid til annen men blir ikke klokere og sånn går dagene"-aktig.
    Er sånn det fort blir ja. Måtte nesten stoppe å trekke pusten når jeg leste (selvom jeg leste inni meg). :P

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Er sånn det fort blir ja. Måtte nesten stoppe å trekke pusten når jeg leste (selvom jeg leste inni meg). :P
    Fin pusteøvelse, helt i stream of consciousness tradisjonen, kan man si. Jeg kommer forøvrig aldri til å selge min Flageborg-kalibrerte PB12plus. Da er det nok andre komponenter i riggen som ligger mere tynt an.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Jeg kommer forøvrig aldri til å selge min Flageborg-kalibrerte PB12plus. Da er det nok andre komponenter i riggen som ligger mere tynt an.8)
    Tror nok jeg kommer til å holde meg til SVS fremover jeg også, neste oppgradering må vel bli en av de større modellene eventuelt. Men vet jo aldri hva som skjer.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil ha en til ultra! men har ikke råd....må oppgradere frontrekka først...:S

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo også helt typisk, sabotere, surre og røre i tråder som er det minste kritisk til SVS.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomur: hva var egentlig poenget med denne tråden?

Den åpnet negativt, hvor du forteller at du har dårlig erfaring med flere SVS-subwoofere. Greit nok, men hvorfor spre et slikt budskap, spesielt når du vet at mange SVS-eiere er fornøyde?

Og såvidt jeg forstår det første innlegget, mener du SVS-eiere generelt går glipp av trykk "oppover i frekvens". I et senere innlegg mener du at "SVS fungerer jo veldig bra innenfor sitt arbeidsområde". Det står ikke eksplisitt noe sted, men jeg antar du med "arbeidsområde" mener fra 80hz og nedover. Hvilket er hvor en subwoofer skal gjøre jobben.

Så derfor antar jeg at det første innlegget var kritikk mot SVS-subwoofere generelt for ikke å skape trykk over 80hz. Men der skal da heller ikke subwoofere bidra med noe (etter min oppfatning).

Da oppfatter jeg deg slik at du mener SVS-subwoofere gjør en (veldig) god jobb under 80hz, men ikke over. Hvorfor startet/starter du heller ikke en tråd hvor du bidrar positivt med erfaringer om hvilke høyttalere du mener kan supplere subwoofere over 80hz, i stedet for å starte en tråd hvor du kritiserer én subwooferprodusent for å ikke skape trykk over 80hz (noe de aller fleste subwooferprodusenter ikke lager subwoofere til)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er jo også helt typisk, sabotere, surre og røre i tråder som er det minste kritisk til SVS.
    Fri i dag, eller drekker du på jobben?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomur: hva var egentlig poenget med denne tråden?

Den åpnet negativt, hvor du forteller at du har dårlig erfaring med flere SVS-subwoofere. Greit nok, men hvorfor spre et slikt budskap, spesielt når du vet at mange SVS-eiere er fornøyde?

Og såvidt jeg forstår det første innlegget, mener du SVS-eiere generelt går glipp av trykk "oppover i frekvens". I et senere innlegg mener du at "SVS fungerer jo veldig bra innenfor sitt arbeidsområde". Det står ikke eksplisitt noe sted, men jeg antar du med "arbeidsområde" mener fra 80hz og nedover. Hvilket er hvor en subwoofer skal gjøre jobben.

Så derfor antar jeg at det første innlegget var kritikk mot SVS-subwoofere generelt for ikke å skape trykk over 80hz. Men der skal da heller ikke subwoofere bidra med noe (etter min oppfatning).

Da oppfatter jeg deg slik at du mener SVS-subwoofere gjør en (veldig) god jobb under 80hz, men ikke over. Hvorfor startet/starter du heller ikke en tråd hvor du bidrar positivt med erfaringer om hvilke høyttalere du mener kan supplere subwoofere over 80hz, i stedet for å starte en tråd hvor du kritiserer én subwooferprodusent for å ikke skape trykk over 80hz (noe de aller fleste subwooferprodusenter ikke lager subwoofere til)?
    word!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    word!
    +18)

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke eksplisitt noe sted, men jeg antar du med "arbeidsområde" mener fra 80hz og nedover. Hvilket er hvor en subwoofer skal gjøre jobben.
    Litt flisespikking: LFE signalet strekker seg opp til 120Hz, så en "filmsub" bør vel strengt tatt være i stand til å levere litt oppover i frekvens også.

NB. dette er ikke en kritikk av SVS fra min side, da jeg aldri har eid, sett, tatt på eller hørt en SVS sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    NB. dette er ikke en kritikk av SVS fra min side, da jeg aldri har eid, sett, tatt på eller hørt en SVS sub.
    Har du ikke blitt frelst enda

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flisespikking: LFE signalet strekker seg opp til 120Hz,
    Det har du helt rett i.

så en "filmsub" bør vel strengt tatt være i stand til å levere litt oppover i frekvens også.
    Det har du også rett i. Jeg har imidlertid aldri testet hva mine subwoofere leverer i området 80-120hz, så jeg vet ikke noe om de er "dårlige" der eller ei.

En annen ting er at delefiltrene ikke er vertikale, så subwooferne spiller med oppover i noen grad også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varierer fra sub til sub... ca 48 - 6 db pr.oktav på x-over

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flisespikking: LFE signalet strekker seg opp til 120Hz, så en "filmsub" bør vel strengt tatt være i stand til å levere litt oppover i frekvens også.

DTS har LFE opp til 80hz.

Men hva Dolby benytter nå med sitt trueHD har jeg ikke sett noe info om. Så har noen sett om de går fra 120hz til 80hz har jeg lyst på en link til det

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. En annen ting er at delefiltrene ikke er vertikale,

2. så subwooferne spiller med oppover i noen grad også.
    1. Det er det dessverre mange som "tror".....at de er vertikale.

2. Med deling på 80Hz og et aktivt delefilter på 12dB(vanlig) er det fortsatt "mye" lyd ved 160Hz i en sub, og fortsatt en del informasjon ved 320Hz.

Peter Lyngdorf deler sitt system på 360Hz, og den demoen vi fikk på HighEnd messen i Stockholm gav tilhørerne et hakeslepp når han slo av subbene - sjokkert over hvor "lite" lyd som var igjen fra mellomtone og diskant....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og selv kunne justere delefilter hvor mange dB/pr.oktav de faller av kunne sikkert hjulpet til med utfasinger mellom sub og høytalere ???

Prøvd ut på min SMS-1... men dippen er såpass jævlig at det ble ikke noen forskjell :-/

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    DTS har LFE opp til 80hz.

Men hva Dolby benytter nå med sitt trueHD har jeg ikke sett noe info om. Så har noen sett om de går fra 120hz til 80hz har jeg lyst på en link til det
    http://www.dolby.com/uploadedFiles/z...nal/38_LFE.pdf

Vet ikke om de har endret spesifikasjon for trueHD, men i utganspunktet har dolby hatt LFE opp til 120Hz.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dolby.com/uploadedFiles/z...nal/38_LFE.pdf

Vet ikke om de har endret spesifikasjon for trueHD, men i utganspunktet har dolby hatt LFE opp til 120Hz.
    Så har du D.D som er merket med THX.
    LFE på disse filmene vil bli satt til 80 hz (THX standar)

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •