SVS en dårlig allrounder? Mest bulder og brak? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 181
    Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for en person som er veldig interesert i god lyd er ikke 50000 fryktelig mye penger.. bare du kjøper en litt god reciver, feks 4310 + en grei blu ray spiller, er du fort oppe i 20k, så skal du ha en litt god tv eller prosjektor, da må du fort opp i 10k, og da sitter du igjen med 20k til høytalere + kabler, som egentlig ikke er fryktlig mye, for å ende opp på 50k totalt

hvis jeg regner ut nypris på mitt anlegg når ting ble kjøpt ender jeg fort på 100k +, og selv om det er et veldig bra anlegg i forhold til gjennomsnitt av hva folk flest i norge har, er det fortsatt ikke noe mer en gjennomsnittet av hva folk flest her inne har. er jo en del her inne som feks har de dyrere jvc prosjektorene, eller greit sett med mcintosh elektronikk, og bare der er du oppe i 50000+

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen er da at all kritikk mot svs-spillemåte og dens begrensede arbeidsområde preller av som vann på gåsa?
    Leve lenge og lykkelig i svs-boblen?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, konklusjonen er at

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Forøvrig er det kjempeenkelt å få enhver subwoofer til å låte forferdelig dårlig til både musikk og film. Det er mer krevende, men på ingen måte umulig, å få enhver subwoofer til å låte et sted mellom tilfredsstillende og "perfekt" til både film og musikk (litt forbehold om rommet må tas her).

Hvis dette er riktig - og det er det - er det meningsløst å påstå at en subwoofer i seg selv innehar kvaliteter som gjør den absolutt dårlig. Enda mer meningsløst blir det å karakterisere en produsents totale produktutvalg basert på én eller få observasjoner av én subwoofer som ikke er blitt gitt gode arbeidsforhold.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Konklusjonen er da at all kritikk mot svs-spillemåte og dens begrensede arbeidsområde preller av som vann på gåsa?
    Leve lenge og lykkelig i svs-boblen?

Jeg vil si konklusjonen er at de få som kritiserer SVS for å ha begrenset arbeidsområde eller mener de spiller fryktlig dårlig må gjøre noe galt siden 99% av alle tester jeg finner av produktet skryter de opp i skyene. Antagligvis har disse "testpersonene" for bladene bedre kunskap enn "your average joe", å da må de mao gjøre noe riktig med oppsettet / kalibreringen som dere som mener SVS suger ikke gjør.........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står nå heldigvis i en slik posisjon at jeg har hatt både de beste SVS samt noe av det beste i den motsatte leir. Og jeg kan vel med hånda på hjertet ikke konkludere med at den ene generelt er bedre enn den andre, bare at de har valgt å skjule sine svakheter på litt ulike områder. Min erfaring er derfor at det i langt større grad er snakk om forskjellig og ikke bedre og at det dreier seg mer om smak enn feilkonstruksjon og dårlig lyd.
    Nå er det jo selvfølgelig slik at dette er noe kun julenissen og jeg selv som er enige i at SVS PC13 Ultra og JL Audio Fathom F112 er så godt som like gode kvalitetsmessig, bare litt forskjellige, men nå er det i hvertfall sagt.

Skal man ha noe som er radikalt annerledes må man nok gå over på kinosuber ala JBL med enorme arealer osv.

En annen greie er jo at det er lett å fokusere utelukkende på fordelene ved sitt eget produkt, samtidig som de fleste har lett for å bruke store ord om ørsmå forskjeller når diskusjonen hetes opp. Det som starter med "litt bedre" i en simpel useriøs sammenligning blir veldig fort til at alt fra produsenten suger eplebjørn!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg ser på meg selv som en under gjennomsnittet her på forumet når jeg ser på hvilket utstyr folk har, men jeg brente 50.000 siste året på komplett anlegg. Når jeg ser tilbake på det så er jeg ikke helt sikker på hvor pengene har kommet fra, men det er jo artig.
    Her var vel spørsmålet om gjennomsnittet i befolkningen var representert på forumet, og i så måte ligger du nok godt over!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Her var vel spørsmålet om gjennomsnittet i befolkningen var representert på forumet, og i så måte ligger du nok godt over!
    Og gløtter vi over på "Sentralen" så tror jeg prosenten er enda mindre...:twisted:

Blir nesten litt som hva slags magasin du kjøper, for min egen del så har jeg sluttet å kjøpe Lyd og Bilde, bladet har tapt seg utrolig mye og har fått erfare at deres tester og anbefalinger ikke helt stemmer med mine preferanser. Bladet Fidelity har jeg prøvd noen ganger, siste gangen så bladde jeg bare fort igjennom i kiosken, blir for "religiøst" og "fanatisk" etter min smak, jeg mistet tråden helt og satt hoderystende tilbake da de testet en BD spiller til 50.000 i den "berømte" kinoen deres. Hjemmekino er bladet som hører hjemme i min gate, selv om jeg har interesse for både god lyd i stereo og hjemmekino, så er produktene de tester mere det som jeg selv går å ser etter.

Fikk høre i går at mine nyanskaffete Swans F2.2 er ikke noe musikkformidler, men mere enn hjemmekinohøytaler, så at folk har forskjellige ører og preferanser er bare bra sikkert.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby

for min egen del så har jeg sluttet å kjøpe Lyd og Bilde, bladet har tapt seg utrolig mye
    Hjemmekino er bladet som hører hjemme i min gate
    +1

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi kommet til en slags konklusjon her? Er SVS ålreite greier, eller må jeg bare selge dritten og kjøpe noe annet?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe annen utvei enn at du må selge dritten Gurba
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dét jeg trodde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    +1
    + 1.
    Også verdens dyreste blad siden jeg fikk det 3 ganger på et 12 måneders abonnement.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare SVS AS-EQ1. Den løste i grunn alle mine problemer med boomete bass fra tubene mine.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig der antiloop. Vet noen mener at både DD18 og JL Audio Fathom F112 er bedre valg, men med tanke på at man nesten får 2x PC13Ultra og en ASEQ1 for samme prisen som de nevnte over ser jeg ikke for meg det er så mange som hadde vært i tvil hvis det ble akkurat det man sammenlignet ved en blindetest.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg sier bare SVS AS-EQ1. Den løste i grunn alle mine problemer med boomete bass fra tubene mine.
    +1 Synes det var greit før óg, men det var nok ikke dét.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg vil si konklusjonen er at de få som kritiserer SVS for å ha begrenset arbeidsområde eller mener de spiller fryktlig dårlig må gjøre noe galt siden 99% av alle tester jeg finner av produktet skryter de opp i skyene. Antagligvis har disse "testpersonene" for bladene bedre kunskap enn "your average joe", å da må de mao gjøre noe riktig med oppsettet / kalibreringen som dere som mener SVS suger ikke gjør.........
    Så så, det er bare Audiolur som har våknet opp fra dvalen igjen. Skjønner ikke at dere gidder å skrive noe i denne tråden. Han poppa en micropop og jekka en øl etter første post......

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad

Så så, det er bare Audiolur som har våknet opp fra dvalen igjen. Skjønner ikke at dere gidder å skrive noe i denne tråden. Han poppa en micropop og jekka en øl etter første post......
    Audiomur.......

Innertier på den kommentaren

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øy, selveste ypperstepresten jo! Hyggelig.

Konrad, du bommet med minst 10 stk, og før første post stemmer også mye bedre.
    Popcorn blir det toppen et par ganger i året, syns det smaker omtrent like spennende som maiskorn.
    PS: syns fortsatt cdspilleren din er lekker! ;-)

At SVS er kvalitetsgreier er det ingen tvil om, men at det nesten ikke er stuereint og foreslå andre merker enn SVS på forumet syns jeg er litt synd.
    Det er andre saker som kan funger vel så godt i et gitt oppsett og bør ikke avfeies bare fordi det ikke pucher ut x antall db "der nede i dypet".(som dere sier)

Her er det enda en som nylig har konvertert. :-D
    Hentet fra en annet audioforum:
    En DD 15 erstattet en SVS PC 12 Ultra. For en oppgradering!!!!
    Ultreaen var ikke i nærheten i mitt rom
    den var treig og feit i forhold selv om de går ca like dypt

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn kan vi forsette i hele kveld Audiomur. Er flere her på forumet som har gått fra andre SUB'er til SVS å sier det samme som du sier i dine Quoter, bare motsatt.

Men er enig med deg at det til tider er enorm anbefaling av SVS'er, og som du sier og jeg er helt enig i " Det er masse annet også der ute "

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pris ikke er et tema så finnes det selvsagt mange gode alternativer..:-D

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •