SVS en dårlig allrounder? Mest bulder og brak? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 181
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har selv veldig lyst til å høre en plus/2, spesielt etter å ha lest anmeldelsen fra lyd og bilde, synd at de ikke selger den enda, kunne vært greit det selvom de fikk inn nye modeller...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Plus/2 er ikke i samme kvalitetsklasse som Ultra. Jeg gikk rett fra den ene til den andre. Plus/2 er mer som en duvende cadillac og blir rett og slett noe udefinert på musikk i forhold til de beste. Dette er ikke beskrivende for Ultraene.

Man har ikke hørt hva SVS kan levere før man har hatt Ultra er min ringe mening. De er på et eget kvalitetsnivå i SVS' lineup.
    Dette kan jeg godt tro på. Jeg har ikke testet ultraen hos meg selv. Men jeg har vært å hørt på den hos en kamerat av meg. Han har også en pb12/2. Så jeg kan gå til han å få meg en direkte sammelingning.

Jeg tror og som nevnt tidligere det er lettere å justere en framoverrettet sub til å spille bra i lytteposisjon enn en som slår ned. Hvertfall i ett lite rom.

Men om jeg blir fornøyd med ED så har jeg egentlig ikke noe interesse av å prøve ultraen hos meg heller. Om den hadde vært bedre så er det bedre å være lykelig uvitende tenker jeg. For ED subene bruker jo mye mindre gulvplass. Så det jeg håper er at det vil fungere å sette de intil frontene mine slik at problemet med at man hører hvor subwoofer kommer fra forsvinner.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    MEN jeg mener dette forumet er alt for over representert når det gjelder svs, jeg mener mange kunne lett ha blitt fornøyd om de kjøpte andre typer sub enn svs.
    det jeg er dritt lei av er at i omtrent hver eneste tråd så blir svs trukket frem som om det er det eneste og beste subben uansett hva, og for personer som ikke har hørt alt for mye, blir anbefalt svs sub, kjøper det og blir fornøyd, er jo det fint.
    At SVS er godt representert og samtidig får mange anbefalinger her på forumet henger jo veldig sammen. At du er drittlei av at folk som er fornøyd med sin SVS og anbefaler den videre er vel strengt tatt bare noe du selv sliter med!?

Altså, man har noe man er fornøyd med, og tipser en som spør etter hjelp om et produkt man er fornøyd med. Ser sannelig ikke problemet her..

Diskusjonen om andre merker er like bra/bedre/værre/like gode må man selvsagt ta. BMW har hatt de mest fornøyde kundene de siste årene, og er helt i toppen av nybilsalgslistene, kan derfor tippe at de er blandt de bilene som blir anbefalt mest her til lands. Skal BMW ha pryl for det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har selv veldig lyst til å høre en plus/2, spesielt etter å ha lest anmeldelsen fra lyd og bilde, synd at de ikke selger den enda, kunne vært greit det selvom de fikk inn nye modeller...
    Hadde du bodd i Bergensområdet kunne jeg sikkert vært behjelpelig med utlån av min når jeg får mine ED. Men nå gjør du jo ikke det.

Glemte foresten å nevne i mitt tidligere innlegg at jeg bestilte mine ED som byggesett. Så da blir de mye rimeliger å kjøpe enn feks. de nye ultra subene til svs. Som med så mange andre så har jo prisen man er villig til å betale mye å si når man skal velge sub.

Angående det du skriver Adium så skal selvsagt ikke bmw har pryl fordi mange anbefaler de. På lik linje med at svs selvsagt ikke skal prakkes ned på fordi det er mange som sverger til de.
    Jeg er enig i at goldeneagle bruker litt for sterke ord når han sier at han er "drit lei."
    Jeg har jo selv svs. (bmw og) Men jeg er likevel tildels enig med at det kan bli litt bastante utalelser når det gjelder svs i mange poster.
    Jeg må jo si at jeg har lest en del ganger eterhvert at her på forumet at
    "svs og klipch er definisjonen på hjemmekino"
    Og som nevnt tidligere i tråden så kan man ikke ungå å skrive her inne at man ikke er fornøyd med svs uten at noen kommer med det naturlige spørsmålet. "er den kalibrert skikkelig?"
    Men for å si det på en annen måte da. De fleste suber er vel noenlunde istand til å produsere de frekvensene de skal om man holder seg til et nivå som suben kan håndtere. Der er nok svs ganske sterk. Så da må jo man kunne være objektiv nok til å kunne si at det egentlig er mange suber som kan dekke behovet til 90% av de som ønsker seg en sub.
    I en leilighet så ville jeg selv for eksempel heller valgt bort noe av lydtrykket mot å ha en mest mulig estetisk sub. Eller med høyere waf faktor om man vil.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, neida så...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jaja, neida så...
    Fantastisk, er det ikke...!? :lol:

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    the show must go on

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha lol

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    the show must go on
    vittigper

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at de som synes SVS er dårlig kjøper noe annet og så kan vi som ikke vet bedre være fornøyde med de buldrete sub'ene våre.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg foreslår at de som synes SVS er dårlig kjøper noe annet og så kan vi som ikke vet bedre være fornøyde med de buldrete sub'ene våre.
    da har vi en konklusjon....8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det er bare å stenge tråden.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    vittigper
    hey hey stian vittig er resten a tråden også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hører at mange snakker om kalibrering av subber. self viktig men har erfart at det er andre ting som spiller inn også.
    jeg var hos en kammerat med dedikert kino rom.
    fremdeles ikke ferdig med oppsette sitt men fremdeles ganske så bra.
    han har 2 subber fra xtz 12", var fine å se på film, men så skulle vi høre litt på musikk, det hørtes ikke mye pent ut. var noe som var feil. hørtes unaturlig ut og som om bassen kom litt slepende etter.
    ett par dager etterpå var jeg hos han igjen, da ville han jeg skulle høre på no musikk igjen, denne gangen låt musikken utrolig mye bedre, så jeg lurte på hva han hadde gjort.
    det store å hele han hadde gjort var å flytte litt på bassfellene i hjørnet!!!!
    vist ikke at dette kunne ha så stor betydning.

nå skal han også kjøpe en eq1

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke skrevet så mye i denne tråden, mye fordi en del av det som påståes her ikke stemmer i min verden, en PC model som oppfattes som buldrete, jeg skjønner ikke helt det utspillet??? Har hatt NSD og nå Ultra...ingen av disse subbene oppfattes som buldrete.

Så skal jeg støtte det som blir sagt her at Ultraen er mye mere musikalsk enn feks NSD. Jeg ble faktisk litt skuffet over trykket på Ultraen, hadde forventet mye mere, men ble positivt overrasket over musikaliteten. Største trykkopplevelsene hadde jeg med NSD modellen, rett og slett fordi jeg aldri hadde hørt noe lignende. Men å gå tilbake fra Ultra til NSD idag er jeg ganske sikker på hadde blitt en nedtur.

Min erfaring så langt i denne kostbare hobbyen, god lyd koster penger. Og de fleste vil ha mest mulig godlyd for kronene sine. Man kommer til slutt til ett punkt der man er kommet til ett metningspunkt, og hvor små forbedringer koster sinnsykt med penger enn hva man faktisk får tilbake. For noen er disse små forbedringene verdt hver eneste krone, men for de aller fleste så tror jeg at det er ikke så mange som bruker over 50.000 på anlegget sitt.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50.000 skjer jo ganske fort da, regner vi med elektronikk nå eller ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    50.000 skjer jo ganske fort da, regner vi med elektronikk nå eller ikke?
    Det skjer så alt for fort, men elektronikken er med i de 50 lappene. Men merk at jeg skriver folks flest, gjennomsnittet... gjennomsnittet er neppe representert her på AVforum

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    gjennomsnittet er neppe representert her på AVforum
    Joda, må vel finnes en og annen Average Joe her på forumet også? Men representasjonen er kanskje ikke så enorm..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på meg selv som en under gjennomsnittet her på forumet når jeg ser på hvilket utstyr folk har, men jeg brente 50.000 siste året på komplett anlegg. Når jeg ser tilbake på det så er jeg ikke helt sikker på hvor pengene har kommet fra, men det er jo artig.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •