SVS en dårlig allrounder? Mest bulder og brak? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 181
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er vel bare NSD'ene som har bunnebeskyttelseskrets
    Det er altså derfor jeg aldri bunner elementet mitt. Det skal jeg fortelle kona.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^Nå sammenligner du jo 1 stk Velodyne DD12 mot 2 stk SVS PC/B13 Ultra prismessig. Så det er jo en sammenligning som er ganske så lost. Velodyne har lite å stille opp med i en slik konkuranse.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    ^Nå sammenligner du jo 1 stk Velodyne DD12 mot 2 stk SVS PC/B13 Ultra prismessig. Så det er jo en sammenligning som er ganske så lost. Velodyne har lite å stille opp med i en slik konkuranse.
    jamen kjære deg da, jeg nevte velodyne DD12 mest fordi det er subben som jeg har, men velodyne lager billigere subber omtrent like bra subber billigere, bare uten eq og slike ting, så de har samme kalibrerings muligheter som fleste andre subber feks SPL 1200 til 15000, CHT 15 til 12000 eller noen enda billigere, de har bl. annet en 12" som kostet 7000 satt ned til 5000 nå, og da snakker du om samme pris på velodyne kontra svs...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at SVS-haterne bør lese de forskjellige testene som er rundt om. Særlig da av Ultra'ene. Da ser dere at skikkelig kalibrert så er de (Ultra'ene) av de beste sub'ene som finnes til både musikk og film uansett pris. Men det er jo ingen vits i å fortelle dét siden SVS-motstanderne er like standhaftige som SVS-tilhengerne.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det var dét som skjedde. Det var vel mest tilbakevising av misvisende påstander.

Jeg synes det er rart at når SVS skal kritiseres så blir de sammenlignet med enten sub'er som er flere ganger så dyre, eller som bygger på et annet prinsipp og dermed ikke kan sammenlignes direkte. Det er sjelden å se noen som påstår at en annen likt priset sub bygget på samme prinsipp er bedre.

Men hvilke sub'er gir like mye kvalitetslyd både på film og musikk som SVS til samme prisen?
    Dette var vel i utgangspunktet en tråd hvor noen valgte å fortelle om sine ikke så overdrevent positive erfaringer med SVS, eller missforsto jeg?
    Er lov å skryte av deres subber såklart, men jeg syns det er flere her som må respektere at SVS ikke er "the holy grail" for alle selvom man selv er overbevist.

Jeg er SVS fan selv, men noe av det som skrives her vitner egentlig om en god posjon trangsynthet. Det er klart det finnes gode alternativer også i norge. Det gjelder å være litt mindre skråsikker, selv de mest erfarne og kunnskapsrike har ting å lære.

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette var ingen anbefalning om en annen sub fra samme merke, men et eksempel i forhold til generaliseringen ved å ha hørt én modell. Hvis man ikke får bra lyd i subben man har, uavhengig av merke, bør man heller bruke litt mer tid på kalibrering (som de fleste ikke har gjort) før man bestemmer seg for å bytte. Hvis ikke dét hjelper kan man se seg om etter en annen sub, enten fra samme merke eller noe annet.
    Den delen av mitt svar var myntet på en annens innlegg forrøvrig, skulle quotet litt mer presist.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at SVS-haterne bør lese de forskjellige testene som er rundt om. Særlig da av Ultra'ene. Da ser dere at skikkelig kalibrert så er de (Ultra'ene) av de beste sub'ene som finnes til både musikk og film uansett pris. Men det er jo ingen vits i å fortelle dét siden SVS-motstanderne er like standhaftige som SVS-tilhengerne.
    bare for å få det bekreftet, påstår du her at svs er bedre enn velodyne DD serien til musikk?? og det med skikkelig kalibrert kan du bare droppe og nevne(gjelder også alle andre) da jeg tar det som en selvfølge at subben din er riktig kalibrert uansett hva merke du har...
    slik mitt ståsted er, blir det for dumt, men gi beskjed, så kan du få komme å høre på mitt oppsett, og ta med deg svsen, din så vi kan få gjort en sammenligning om du ønsker, holder til i kristiansand...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    bare for å få det bekreftet, påstår du her at svs er bedre enn velodyne DD serien til musikk?? og det med skikkelig kalibrert kan du bare droppe og nevne(gjelder også alle andre) da jeg tar det som en selvfølge at subben din er riktig kalibrert uansett hva merke du har...
    slik mitt ståsted er, blir det for dumt, men gi beskjed, så kan du få komme å høre på mitt oppsett, og ta med deg svsen, din så vi kan få gjort en sammenligning om du ønsker, holder til i kristiansand...
    I følge Craigsub-listen og de subjektive og objektive sammenligninger der er SVS PB13 Ultra bedre både på musikk og film enn DD18. Om det finnes noe sannhet i dette vet jeg ikke, men de har sammenlignet svært mye av det som er interessant på markedet under like forhold for å si det slik. Basert på mine egne erfaringer med PC13 Ultra vs JL Audio Fathom F112 er jeg tilbøyelig til å tro på at PB13 er en bedre sub en Velodyne opp til og med DD18 både på film og musikk gitt optimalt oppsett av begge, da under den forutsetning at Velodyne er ørlite grann dårligere enn Fathom subene, noe internetterfaringer virker å understøtte. Men igjen, dette er mine tanker.

Kommentarer de hadde på PB13 Ultra:
    3a. SVS PB13-Ultra
    Listening results: This subwoofer delivers incredible performance from a moderate sized box. It is almost on par with the larger Conquest and eD subs in terms of delivering palpable bass, and it is as articulate as the standard bearer Fathom 113. A great choice when one is looking for a combination of reasonable WAF and performance.
    På DD18:
    7. Velodyne DD-18.

Listening results: The big Velodyne was our original standard bearer here. It is a beast above 25 Hz, and is the ultimate in "plug and play", in regards to its auto eq. The DD-18 is still worthy of consideration, but it is eclipsed by many newer offerings.
    Merk forøvrig at alle SVS' eldre modeller under Ultra havner godt under DD18 i rangeringen, så dette gjelder kun PB13 Ultra, ikke SVS vs Velodyne generelt. Dette stemmer også bra med egne erfaringer. De nyere 13" ultraene er virkelig en divisjon opp i lydkvalitet i forhold til forgjengerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har du gått fra vettet? det er klart og tydelig at hvis du vet noe om svs, så markedsfører de subwooferne sine først og fremst med tanke på film, og på messene deres, hvorfor kjører de samme type demoer? bare med forskjellige modeller osv? jo fordi det er det subwooferne deres PRIMÆRT skal brukes til...FILM, han jeg kjøpte ultraen min fra var på demo med skribenter fra hjemmekino.no, og de røk 3 velodyne dd 18 subwoofere etter testing på en filmscene, 3 STYKKER! og kommentaren hans om ultraen var at den er umulig å bånne....aldri si at det er hypa greier, når du ikke vet hva du snakker om, har du forøvrig hørt subben i det hele tatt?

folk her inne stiller så mye musikk krav til svs, hadde vært gøy å stille litt dypbass krav til de kjære små puslete musikksubbene deres? jeg har forresten ALDRI sett en velodyne sub blitt brukt på film hos flere forskjellige soundgarden butikker jeg har vært innom. Lurer også på hvorfor de fleste her inne har svs og ikke REL? kanskje en ren tilfeldighet? sikkert en markedsleder før, men ble lett overkjørt når svs kom på banen, det også en tilfeldighet?:wink:
    hmm...! nå er det engang sånn at det ikke går ann og sprenge en DD18 fordi den bruker Velodyne's servo system! som ikke lar subben spille så høyt at den dør!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    I følge Craigsub-listen og de subjektive og objektive sammenligninger der er SVS PB13 Ultra bedre både på musikk og film enn DD18. Om det finnes noe sannhet i dette vet jeg ikke, men de har sammenlignet svært mye av det som er interessant på markedet under like forhold for å si det slik. Basert på mine egne erfaringer med PC13 Ultra vs JL Audio Fathom F112 er jeg tilbøyelig til å tro på at PB13 er en bedre sub en Velodyne opp til og med DD18 både på film og musikk gitt optimalt oppsett av begge, da under den forutsetning at Velodyne er ørlite grann dårligere enn Fathom subene, noe internetterfaringer virker å understøtte. Men igjen, dette er mine tanker.

Merk forøvrig at alle SVS' eldre modeller under Ultra havner godt under DD18 i rangeringen, så dette gjelder kun PB13 Ultra, ikke SVS vs Velodyne generelt.
    skjønner jo det at å komme til enighet på slikt som blir diskutert er nærmest umulig da folk har forskjellige preferanser på ting og har forskjellige formening om hva som er bra lyd, så blir litt som å diskutere om epler er bedre enn pærer. har intrykk at det er mange som syntes at høy bass og mye brumlig er det samme som bra bass, og jo høyere lyd den greier å lage, jo bedre er subben, og med det grunnlaget har jeg full forståelse for at denne gruppen syntes svs er bedre enn velodyne. har du selv testet alle disse subbene du nevner her skikkelig, eller uttaler du deg på grunnlag av hva du har lest i tester og hva andre folk skriver??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Har hørt et par-tre større SVS, ja. Personlig liker jeg bass som kan gjengi ekte lyder, og med en så jevn respons som mulig.
    Fikk en kurve etter siste kalibrering som var ganske så flat fra 15 Hz og oppover, vet du hva, det låt drit kjedelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her ble det fort mye snakke imot svs.
    hmm jeg som egentlig hadde tenkt å kjøpe meg svs pc12-nsd.
    blir nok denne uansett siden jeg kommer til å bruke suben mest til film.
    ca 60/70%film, men som det er nevnt tidligere er det mye musikk i film også.

self kunne jeg likt en sub som spiller bra til musikk også, men det er jo også sagt at svs spiller bra til musikk.

jeg synes denne diskusjonen er god å lese etter som jeg nå skal selv kjøpe meg sub om 2ukers tid.
    men når dere samenligner subber, greit å vite priser på de andre subben også?
    iallefall for meg og sikkert andre som er på utkikk etter sub.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle

self kunne jeg likt en sub som spiller bra til musikk også, men det er jo også sagt at svs spiller bra til musikk.

jeg synes denne diskusjonen er god å lese etter som jeg nå skal selv kjøpe meg sub om 2ukers tid.
    er noen her som er imot svs sub ja, men problemet her er at enkelte(mange?) skal ha det til at svs er best omtrent uansett hvilket rom du har, bruksområde, hva slags bass du liker osv. kan virke litt her som jeg er total motstander av svs, noe som absolutt ikke er tilfellet. jeg er bare mektig lei at svs blir trukket fram som det eneste svaret i omtrent 100% av alle trådene som omhandler sub, og jeg prøver mange ganger å trekke frem at det finnes faktisk andre sub merker enn det. er noen på jakt etter høytalere eller forsterker og feks nevner noen merker fra hifiklubben eller soundgarden, så tar det som regel ikke lang tid før noen nevner at det finnes andre butikker, og lurt å høre på flere høytaler merker før du bestemmer deg, men det gjelder tydeligvis bare vanlige høytalere og ikke subber. skal subben brukes til 100% film og du liker mye brumle/jordskjelv bass, er det ikke tvil om at svs sub er riktig sub for deg, men selv om du som trådstarter sier han skal ha musikk sub, bor i blokk, vil ha litt trykk i brystet osv, så tar det fortsatt ikke lang tid før svs blir trukket frem, noe som blir helt feil, da det er mange andre subber som trådstarter med svært stor sannsynlighet ville blitt mer fornøyd med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle

Vel, nå er tiden kommet for kritikerne med å komme med anbefalinger i prisen 6500 kroner Og vær så snill ikke begynn med XTZ, 2 for under prisen av en SVS etc etc...

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ser ein del her meiner at SVS PB13-Ultra er bedre enn alle dei andre på musikk og film.

Men for dei som ikkje treng ein sub til 15 000, som er på størrelse med ein komfyr, kan dei velge SVS og forvente eit godt resultat til musikk?

Med 50 kvadrat leiligheit og B&W DM603 S3 frontar så er liksom ikkje behovet der for ein slik sub. Men om ein mindre SVS ikkje kan gjengi musikk bra, så har ein vel ikkje noko valg om ein skal velge SVS, eller???? Tar gjerne imot nokre synspunkt her

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Det er altså derfor jeg aldri bunner elementet mitt. Det skal jeg fortelle kona.
    Det er feil i følge Lsound.. Er BARE PB-10 NSD som har beskyttelse mot bunning, resten av modellene kan du kjøre på til de bunner..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    hmm...! nå er det engang sånn at det ikke går ann og sprenge en DD18 fordi den bruker Velodyne's servo system! som ikke lar subben spille så høyt at den dør!
    Det er andre ting som går i stykker på DD-serien. Man trenger ikke nødvendigvis sprenge en subwoofer for at den skal havarere.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for OT, men dette er jo blitt et alternativ til Music Angel tråden.....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Eg ser ein del her meiner at SVS PB13-Ultra er bedre enn alle dei andre på musikk og film.

Men for dei som ikkje treng ein sub til 15 000, som er på størrelse med ein komfyr, kan dei velge SVS og forvente eit godt resultat til musikk?

Med 50 kvadrat leiligheit og B&W DM603 S3 frontar så er liksom ikkje behovet der for ein slik sub. Men om ein mindre SVS ikkje kan gjengi musikk bra, så har ein vel ikkje noko valg om ein skal velge SVS, eller???? Tar gjerne imot nokre synspunkt her
    Har selv 2 stk Ultra nå, men har testet mange SUB'er opp igjennom før jeg endte her. Personlig er jeg mest imponert over PB-10'en, med tanke på hvor mye den levere i forhold til prisen, for ikke å snakke om hvis man finner en på bruktmarkedet.

Har nå en kompis som sitter på 2 stk PB-10 i samkjør med B&W høytalere, og de funker helt knall på musikk hos han ihvertfall.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    skjønner jo det at å komme til enighet på slikt som blir diskutert er nærmest umulig da folk har forskjellige preferanser på ting og har forskjellige formening om hva som er bra lyd, så blir litt som å diskutere om epler er bedre enn pærer. har intrykk at det er mange som syntes at høy bass og mye brumlig er det samme som bra bass, og jo høyere lyd den greier å lage, jo bedre er subben, og med det grunnlaget har jeg full forståelse for at denne gruppen syntes svs er bedre enn velodyne. har du selv testet alle disse subbene du nevner her skikkelig, eller uttaler du deg på grunnlag av hva du har lest i tester og hva andre folk skriver??
    Jeg skriver jo at jeg ikke vet om dette er sant eller ikke i praksis og kun baserer meg på uttalelser på nettet. Når det gjelder Ultra vs JL Audio Fathom så har jeg hatt begge disse så forskjellene der kjenner jeg godt. Om du påstår at din Velodyne gruser min Fathom F112 så må jeg ta deg på ordet, men her hjemme er det overhodet ingen utpreget forskjell i lydkvalitet mellom PC13 Ultra og Fathom F112. Men husk også at min Ultra ikke var kalibrert for noe db-drag. Jeg benyttet meg blant annet flittig av filtreringsmulighetene på de laveste frekvensene, noe som var helt nødvendig for å få "kjapp", musikalsk bass i mitt rom. Samtidig holdt jeg også Ultraen min på et svært edruelig nivå i forhold til resten av høyttalerne, der andre gladelig forer på med både 6 og 10db ekstra. Med andre ord hadde jeg neppe satt opp min Ultra slik mange andre har gjort det.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp subwoofer avhengig av hva du selv liker, og hva du primært ønsker å bruke den til - og slutt denne klagingen bare fordi andre ikke deler ditt syn eller smak - det er mitt standpunkt! Dette blir nesten litt for dumt..
    sammenligne en subwoofer til 13-15000 opp mot en som koster det dobbelte (13ultra mot DD18 f.eks) er jo egentlig ganske håpløst, MEN det sier vel også LITT om hvor høy prisen på andre subwoofere begynne å bli før man "tørr" å sammenligne opp mot nettopp 13ultra..

Bare til ettertanke; selv har jeg skulle kjøpt DD18 ved 3 anledninger, og ved alle anledninger når jeg skulle hatt demo av den i butikk - har det vært et eller annet som har vært ødelagt, skadet etc... virker å være oftere enn gjennomsnittet plaget med feil spør du meg (dog kanskje tilfeldig, ikke vet jeg)

Selv har jeg både 13ultra, og RT-12d(som mange mener er en meget god subwoofer til musikk! den er kjapp, kontant, punchy.. likevel er det egentlig fint lite som skiller frekvenskurven denne lager, kontra 13ultraen jeg har.)

De er jo 2 forskjellige konstruksjoner - og man bør også vurdere de deretter, selv om dene ene er noe bedre til en ting - og omvendt, betyr ikke at den ene er dårligere, tvert imot! - smak og behag OG primært bruksområde bør telle inn!

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •