SVS en dårlig allrounder? Mest bulder og brak? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 181
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er greit at du ikke ble imponert over PB10, det har du din fulle rett til. Det er åpenbart subwoofere som kan fungere bedre til musikk enn akkurat denne. Men det er litt finurlig å si at du ikke er imponert over SVS basert på å ha hørt én modell (uvisst under hvilke omstendigheter, så skal ikke si at den ikke var kalibrert korrekt osv osv).

Du drar jo alle modellene deres under samme kam, og da kan jeg opplyse deg om at Ultra-modellene spiller utrolig mye bedre til musikk enn PB10 Det er da tubene jeg selv har mest erfaring med i eget lytterom. Og ja, det forutsetter selvfølgelig at man klarer å kalibrere inn subben.

Dette er på ingen måte noen forsvarstale for SVS fra min side, noe jeg aldri gidder å begi meg inn på. Alle har sin fulle rett til å mene hva de vil, men bør da vite hva de snakker om først (les: faktisk ha hørt subbene man snakker om). Selv kjører jeg med 2 x PC12NSD i kinoen. Disse duger bra til film, men jeg benytter de ikke til musikk.

skriver under på den der, jeg hadde først en pb.12 nsd, og nå en ultra modell, og den største oppgraderingen fra mellom disse modellene i MINE ØRER er vel at ultraen spiller MYE høyere, MYE renere og klarere, den har blitt en friskere og raskere sub, med enorm kapasitet og slagkraft, den leverer kanskje ikke den beste brystkassebassen opp i hertza, men da er ikke min subwoofer kalibrert skikkelig for det heller, jeg har tunet min for å spille med trøkk og dypbass, noe en subwoofer skal gjøre, har du ikke høyttalere som tar for deg 40-60hz trykker, så gjør frontene dine en dårlig jobb.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Jeg har et inntrykk av at subber med elementet pekende nedover oppfattes som litt mindre musikalsk og litt mer buldrete enn vanlig. Siden de fleste av subbene til SVS har denne konfigurasjonen, kan jeg forstå hvorfor mange får slike "fordommer".
    Faktisk så har SVS flere box-sub'er enn rør-sub'er.

Men det spiller heldigvis ingen rolle for meg hva folk synes om SVS. Hvis folk vil ha sub'er som ikke klarer å levere skikkelig til film så får de bare kjøpe noe annet. Og det at en annen sub som koster flere ganger prisen er litt bedre skulle bare mangle. Men hvilke sub'er gir like mye kvalitetslyd både på film og musikk som SVS til samme prisen?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Uff.. her var det mange som ble trokka på foten
    Vet ikke om det var dét som skjedde. Det var vel mest tilbakevising av misvisende påstander.

Jeg synes det er rart at når SVS skal kritiseres så blir de sammenlignet med enten sub'er som er flere ganger så dyre, eller som bygger på et annet prinsipp og dermed ikke kan sammenlignes direkte. Det er sjelden å se noen som påstår at en annen likt priset sub bygget på samme prinsipp er bedre.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Er hjertens enig med deg. Prioriterer du musikk litt mer enn maks spl ved 15 hz, og hører på andre ting enn absolute music og elektronisk støy (Kraftwerk f.eks) velg noe annet enn SVS. Tidenes mest hypa greier. Kjøp deg REL (de dyrere modellene), Velodyne eller andre kvalitets subwoofere. Når det gjelder allround bruk er det svært viktig at subben er stram og jevn i hele bassområdet, og særlig der den overlapper med frontene. Mange vil også fortelle deg at det er tull å dele høyt med sub. Ikke hør på dem. Dog er det viktig at subben spiller jevnt i frekvens i rommet. Det kan være litt utfordrende uten romkorreksjon i en eller annen form.
    har du gått fra vettet? det er klart og tydelig at hvis du vet noe om svs, så markedsfører de subwooferne sine først og fremst med tanke på film, og på messene deres, hvorfor kjører de samme type demoer? bare med forskjellige modeller osv? jo fordi det er det subwooferne deres PRIMÆRT skal brukes til...FILM, han jeg kjøpte ultraen min fra var på demo med skribenter fra hjemmekino.no, og de røk 3 velodyne dd 18 subwoofere etter testing på en filmscene, 3 STYKKER! og kommentaren hans om ultraen var at den er umulig å bånne....aldri si at det er hypa greier, når du ikke vet hva du snakker om, har du forøvrig hørt subben i det hele tatt?

folk her inne stiller så mye musikk krav til svs, hadde vært gøy å stille litt dypbass krav til de kjære små puslete musikksubbene deres? jeg har forresten ALDRI sett en velodyne sub blitt brukt på film hos flere forskjellige soundgarden butikker jeg har vært innom. Lurer også på hvorfor de fleste her inne har svs og ikke REL? kanskje en ren tilfeldighet? sikkert en markedsleder før, men ble lett overkjørt når svs kom på banen, det også en tilfeldighet?:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Skal man kjøre et fullverdig sub-oppsett, så må man ha minst 2 subber til 2 forskjellige formål. Dypbass (LFE) og brystkassebass (30-100Hz ca).

SVS er på alle måter en LFE sub, og kan skjeldent måles med en brystkassebass som ligger på samme nivå i kvalitet.
    Eller man kan ha en sub som takler alt. Men det er vanskelig å få en jevn respons fra ca 100 hz og ned uten romkorreksjon. Forøvrig er 30 hz langt fra brystkassebass. Den bassen som trykker i brystet på f.eks. fusion musikk ala Dave Weckl, Tower Of Power og lignende, er rundt de 60-80 hz. At det finnes info nedover på slik musikk er greit, men det er ikke her basstromme og bassgitar gir deg massering i mellomgulvet og brystet. Jeg er veldig for å ha med bassen ned til de 20 hz, viktig på en del musikk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da mulig på pluss og ultra modellene og stramme opp lyden vesentlig med og la de stå på høyeste valg av subsonic filtret.
    Må tørre og eksprimentere med innstillinger og plassering :-D

Og på ultra kan man slå room comp til smal og spare forstekerne så mulig som mye for de laveste frekvensene.

Så har det nå da dukket opp et hjelpemiddel om heter EQ1 som kan hjelpe svs og sikkert mange av middbass kassene også hehe

Så er det da det at menge som regel setter lyden for høyt på suben som fører til at bassen blir mere vassen når en skal til og kose seg med musikk.

Kjøp sub til formålet... en raskere og mindre musikkbass eller en større og mere myndig filmsub :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det er nok desverre ganske vanlig å "dra alle under en kam" i en del tilfeller, men noen ganger lurer jeg litt på hvorfor akkurat en som er missfornøyd med et SVS produkt må forsøke en annen SVS subb.
    Dette var ingen anbefalning om en annen sub fra samme merke, men et eksempel i forhold til generaliseringen ved å ha hørt én modell. Hvis man ikke får bra lyd i subben man har, uavhengig av merke, bør man heller bruke litt mer tid på kalibrering (som de fleste ikke har gjort) før man bestemmer seg for å bytte. Hvis ikke dét hjelper kan man se seg om etter en annen sub, enten fra samme merke eller noe annet.

Slik demonstrasjonen av SVS har vert de siste årene på messer har det jo vert mye av det samme uansett hvilke modeller som har blitt brukt.
    Jeg skal være den første til å innrømme at jeg syns det var hinsides rått når jeg hørte noen svære svs i et lite hotellrom i Horten første gang, men det fokuseres hele tiden på det samme.

Er det da så rart om man kan risikere å sette SVS litt i "bås"?
    Enig med deg når det gjelder en del messedemoer. Så nei, det er ikke rart at man setter SVS litt i bås basert på dette.

Noen sier her at "en sub skal uansett brukes til dypbass" og at det da ikke er noe poeng med å dele høyt. Vel det var min tanke rundt det også, og det endret seg ikke før jeg fikk det motsatte bevist for meg ved å høre store gulvstående høytalere delt ved både 90 og 120hz.
    En sub kan brukes til så mangt, og ikke nødvendigvis kun den dypeste bassen. Er subben god nok, og forholdene ligger til rette for det kan den godt deles høyere. Det kommer ann på både rom og høyttalere den skal benyttes med, og ikke minst kompetansen til personen som kalibrerer inn subben(e).

Riktignok da med to subber, men ettersom det bare blir mer vanlig her inne så hvorfor ikke. I en del toppmodeller fra mange merker er det jo meget vanlig med separat bassmodul eller "basstårn" så det har jo åpenbart noe forseg.
    Mine høyttalere har "bass-array" på baksiden (4x10" i lukket konfig bak på hver front), så kan ikke si meg uenig der.

Nå er det jo fortsatt sån at samtlige av de som har kjøpt eD her inne er veldig fornøyd sålangt, men jeg tviler sterkt på om noen her hadde forsøkt overtale meg til å kjøpe en større eD subb dersom jeg hadde vert missfornøyd med de jeg har
    Det samme gjelder forsåvidt for de aller fleste merker, har man en dårlig erfaring med et merke så holder man seg unna det merke ved neste kjøp.
    Det gjelder naturligvis ikke dersom man er dedikert tilhenger av merke, men generelt fungerer det jo sån. De mest dedikerte supporterne står jo gjerne med "laget" sitt i tykt og tynt
    Forstår godt det psykiske aspektet ved å ikke kjøpe noe fra samme merke om man har dårlige erfaringer med det fra tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har du gått fra vettet? det er klart og tydelig at hvis du vet noe om svs, så markedsfører de subwooferne sine først og fremst med tanke på film, og på messene deres, hvorfor kjører de samme type demoer? bare med forskjellige modeller osv? jo fordi det er det subwooferne deres PRIMÆRT skal brukes til...FILM, han jeg kjøpte ultraen min fra var på demo med skribenter fra hjemmekino.no, og de røk 3 velodyne dd 18 subwoofere etter testing på en filmscene, 3 STYKKER! og kommentaren hans om ultraen var at den er umulig å bånne....aldri si at det er hypa greier, når du ikke vet hva du snakker om, har du forøvrig hørt subben i det hele tatt?

folk her inne stiller så mye musikk krav til svs, hadde vært gøy å stille litt dypbass krav til de kjære små puslete musikksubbene deres? jeg har forresten ALDRI sett en velodyne sub blitt brukt på film hos flere forskjellige soundgarden butikker jeg har vært innom. Lurer også på hvorfor de fleste her inne har svs og ikke REL? kanskje en ren tilfeldighet? sikkert en markedsleder før, men ble lett overkjørt når svs kom på banen, det også en tilfeldighet?:wink:
    Jeg forstår at du liker bass som er konstruert i et mikserom, og som er totalt urealistisk. Det er greit det. SVS er sikkert fantastisk til fantasilyder som tramp fra ottifanter og dinosaurer. Har hørt et par-tre større SVS, ja. Personlig liker jeg bass som kan gjengi ekte lyder, og med en så jevn respons som mulig. En sub som er bra på musikk, kan vel også være kraftig og gå godt nedover, dog uten å greie 110 db på 15 hz. En sub som også er god på musikk må ikke være puslete, hvem har bestemt det? Dessuten, på film er det vedlig mye mer enn bass under 20 hz.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at du liker bass som er konstruert i et mikserom, og som er totalt urealistisk. Det er greit det. SVS er sikkert fantastisk til fantasilyder som tramp fra ottifanter og dinosaurer. Har hørt et par-tre større SVS, ja. Personlig liker jeg bass som kan gjengi ekte lyder, og med en så jevn respons som mulig. En sub som er bra på musikk, kan vel også være kraftig og gå godt nedover, dog uten å greie 110 db på 15 hz. En sub som også er god på musikk må ikke være puslete, hvem har bestemt det? Dessuten, på film er det vedlig mye mer enn bass under 20 hz.
    Er imponert over at du faktisk klarer å kritiserer en SUB for å klare å gjengi lydsporet i en film.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er imponert over at du faktisk klarer å kritiserer en SUB for å klare å gjengi lydsporet i en film.
    helt enig, du får det til å se ut som om det er bare som så, hvor mange subwoofer produsenter på markedet klarer faktisk det du skriver over? svs, eD, JL?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her tar du grovt feil, det er ikke urealistisk bass, med mindre du har befunnet deg i en situasjon der ottifanter og dinosaurer tramper rundt deg så kan du ikke si at det er urealistisk, det er dette produsentene vil få frem i en film, at slik skal situasjonen oppleves og det er slik manusforfatteren gjenforteller handlingen/historien. bass er der for å skape realisme, ikke det omvendte.

Jeg skyter ofte på skytebanen med hagle, har også skutt med pumpehagle, og det lager LYD, det vet nok de fleste, jeg vil påstå at det er VANSKELIG å få frem den lyden uten en subwoofer i en kinofilm, flere ganger, spesielt på smokin aces 2 når de er i baren, så har jeg kjørt den scenen med og uten sub, og det er så lett å begripe hvorfor det legges MYE bass i film, det er for å gjøre det realistisk, ikke urealistisk. Gjentatte ganger gir filmprodusenter utfordringer til høyttalerprodusentene om å produsere høyttalere om kan gjengi lydsporene deres på RIKTIG MÅTE, en musikksub fra velodyne, REL (har jeg ikke hørt så sier ikke noe om den) klarer neppe filmer som transformers, iron man, the hulk osv, hvordan jeg vet det? jo fordi ingen dragracer en toyota corolla mot en bugatti veyron, poenget er alt har sin bruk, og som jeg nevnte tidligere, SJELDENT har jeg sett eller hørt demoer/demorom i butikker/messer der slike subs brukes på filmer...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg bass som kan gjengi ekte lyder, og med en så jevn respons som mulig.
    Hva er da ekte bass? Bassen du stiller med EQ på en bass/gitar forsterker? Lyden du hører på en konsert som er stillt med EQ på EQ på EQ + 100 effekter, kompressorer osv.?

En studioinnspilling som er blitt: komprimert, mastret, fx, auto-tune +++.. ?

Hva er egentlig EKTE musikk/lyd/bass den dag i dag? Vi lager det vi vil høre og det som er "kult".. Fuck om det er rett eller ikke, det er slik musikkbransjen er den dag i dag.. Minus blues-gjengen da... De trenger bare en overhead mic

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svs12-nsd og er meget fornøyd. Er fornøyd med at den tar seg av de laveste hzène og opp til der frontene begynner og virke.
    Når frontene begynner å virke, har vel mye med forsterker og hvilke fronter man har:roll: Jeg lurer på hvorfor man vil ha sub om man bare skal høre på musikk? Ville det da ikke vært bedre og satse på store gode fronter med en skikkelig forsterker? eks.2stk.Emotiva xpa-1 + et par kvalitets fronter?
    Alternativet høres jo ut som dyre subber, gjene 2stk + fronter med tilhørende forsterker som skal følge lyden til disse musikksubbene som er så gode:roll:
    Ingen vil vel ha så gode subber(til musikk) at til og med en SVS blir "flau" , UTEN samsvar med resten av annlegget. Og da blir vel dette fryktelig dyrt?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har svs12-nsd og er meget fornøyd. Er fornøyd med at den tar seg av de laveste hzène og opp til der frontene begynner og virke.
    Når frontene begynner å virke, har vel mye med forsterker og hvilke fronter man har:roll: Jeg lurer på hvorfor man vil ha sub om man bare skal høre på musikk? Ville det da ikke vært bedre og satse på store gode fronter med en skikkelig forsterker? eks.2stk.Emotiva xpa-1 + et par kvalitets fronter?
    Alternativet høres jo ut som dyre subber, gjene 2stk + fronter med tilhørende forsterker som skal følge lyden til disse musikksubbene som er så gode:roll:
    Ingen vil vel ha så gode subber(til musikk) at til og med en SVS blir "flau" , UTEN samsvar med resten av annlegget. Og da blir vel dette fryktelig dyrt?
    du sier noe der ja, selv bruker jeg SJELDENT sub til musikk, og personlig (sikkert fler som er enige her) så ville jeg brukt penga på et par skikkelige fronter som viser autoritet i brystkassebassområdet osv.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    ... han jeg kjøpte ultraen min fra var på demo med skribenter fra hjemmekino.no, og de røk 3 velodyne dd 18 subwoofere etter testing på en filmscene, 3 STYKKER! og kommentaren hans om ultraen var at den er umulig å bånne....
    Høner og fjær. For ettertiden vil jeg si at jeg sannsynligvis kjørte denne demoen, og at dette er overdrivelser. Vi havarerte to DD18 på to forskjellige tidspunkt, men vi har også bunnet flere SVS Ultra (uten at de har tatt skade av det).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor denne diskusjonen går gang på gang. Og det dummeste jeg hører er folk som klager på at SVS faktisk klarer å gjengi det LFE-sporet som har blitt mikset inn i en film. Det er faktisk ikke snakk om realisme, det er snakk om å gjengi den lyden folkene som laget filmen valgte å bruke. Klarer ikke de perfekte og kjappe musikksub'ene deres i gjengi LFE-sporet så synes jeg at det er rart at dere kritiserer de sub'ene som kan.

Noe som også går igjen er at folk blir sure når noen nevner at de bør prøve å kalibrere sub'en sin før de klager på den. Kalibrering er ikke å pakke ut sub'en å trykke den i et hjørne. Jeg har brukt et utall timer på å få det så bra som mulig. Jeg var faktisk veldig godt fornøyd, men bestemte meg for å prøve en SVS AS-EQ1 for å se hva den kunne gjøre og den blir stående for makan til forskjell trodde jeg ikke var mulig. Det tok litt prøving, men når det til slutt klaffet så ble bassen utrolig mye bedre enn det jeg har klart. Nå er ikke jeg noen dreven sub-kalibrerer, men det skal mye jobbing til for å få en sub til å yte sitt beste. De som ikke klarer å innse det trenger egentlig ikke kjøpe sub i det hele tatt for det blir fort dårligere lyd med en ukalibrert sub.

Til slutt så vil jeg bare si dette: Dere som synes og tror at SVS er dårlige sub'er får kjøpe noe annet. Det er dere som går glipp av et LFE-spor slik det er ment å være. Men vær klar over at når dere klager på SVS så ikke skriv hvorfor. Det skinner meget tydelig gjennom at dere ikke har kalibrert den skikkelig når dere beskriver lyden fra den.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vet ikke om det var dét som skjedde. Det var vel mest tilbakevising av misvisende påstander.

Jeg synes det er rart at når SVS skal kritiseres så blir de sammenlignet med enten sub'er som er flere ganger så dyre, eller som bygger på et annet prinsipp og dermed ikke kan sammenlignes direkte. Det er sjelden å se noen som påstår at en annen likt priset sub bygget på samme prinsipp er bedre.
    word!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Høner og fjær. For ettertiden vil jeg si at jeg sannsynligvis kjørte denne demoen, og at dette er overdrivelser. Vi havarerte to DD18 på to forskjellige tidspunkt, men vi har også bunnet flere SVS Ultra (uten at de har tatt skade av det).
    beklager, 2 var det... hvordan høres altså denne bunningen ut? hva slags tegn avgir suben?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare NSD'ene som har bunnebeskyttelseskrets.

Hvis Ultra'en ikke plugges rett i forhold til bryterne på baksiden så går det vel an å bunne de.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange kommentarer her for og imot svs ser jeg, forstår godt at mange liker å kjøpe svs pga dypbassen de lager i forhold til pris. men er også helt enig at disse subbene er alt for mye over representert her på forumet..
    er vell ganske udiskutabelt at svs er beregnet til sub og bass under 25hz.
    men derfor syntes jeg også at det er svært rart at i minst 95% av trådene som omhandler at noen vil ha ny sub, uansett bruksområde, så blir svs før eller siden anbefalt, samme om bruksområdet er musikk eller film, og det blir alltid nevnt at svs skal være god også til musikk, noe jeg forsåvidt ikke kan si meg helt uenig i, MEN jeg vil si at ihvertfall til musikk så er det mange merker der ute, som kan fungere mye bedre.
    så ja, til film er svs super sub, men er fullstendig enig i trådstarter om at sub som skal brukes 50% film 50% andre ting, så er ikke svs og anbefale i det hele tatt. da vil jeg svært godt heller anbefale velodyne. de som sier at velodyne ikke kan fungere på film vil jeg si det så sterkt at de ikke har peiling på hva de snakker om. for all del, den massive buldringen til svs er sikkert artig å høre på en film eller 2, og kult på demoer og slikt, men den blir fort bare slitsom. selv spiller min velodyne DD12 glatt ned i 14-15HZ maks -3 DB, og kan få bilder til å ramle ned av veggene hvis jeg vil, så den er funker bra til film også, men er enig at på dybbass er ikke like god som svs. virker også som folk glemmer det at mange filmer har svært mye bra filmmusikk også, og selv om mange liker å se masse action filmer, så vil jeg tro at det finnes stor gruppe med folk som ikke ser mye action, men som heller ser andre kategorier med film. når det kommer til musikk så er min velodyne minst 3ganger bedre en de beste svs subbene til musikk, derfor mener jeg at velodyne DD ihvertfall er svært mye bedre allrounder en det svs er.
    nå er det garantert mange som vil si det at det er en selvfølge da min sub er mye dyrere, men velodyne har også billigere subber som funker svært bra, bare de ikke har innebygget det kalibrerings systemet osv.
    til slim: før hadde jeg som du sier skikkelige fronter med forholdsvis store mellomtone og bass elementer. men disse fikk jeg ikke til å fungere i det hele tatt pga bass problemer i rommet mitt, så solgte dem og heller kjøpte stativhøytaler og den velodyne subben i stedet, og dette funker svært mye bedre, masse brystkass trøkk her for å si det slik.. har 805S, og selv om flere sier at de er bedre uten sub, så kan jeg absolutt ikke si meg enige i det. når jeg først har vendt meg til sub, så har jeg ikke sjans å høre på musikk uten sub, blir som å bygge hus uten grunnmur...

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •