Cerwin Vega - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 93

Tråd: Cerwin Vega

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    seriøst mange tråde jeg har lest der det står "IKKE KJØP NAD TIL 15" så var det mange som komenterte der de sa jeg har hat den samme komboen jeg syntes den ikke hadde kontroll på bassene sa de men uanset går enten for carver eller midgard da jeg liker mye bass og trøkk og jeg tror ikke noe på at den NAD komboen kan drive de sånn jeg liker å ha det

+ midgard er no dobelt så bra som NADENE

lurer på hva som hadde blitt mest bass med carver eller midgard ?

takker for svar...
    hvordan kan du si at midgardene er dobbelt så bra som nadene når du ikke har hørt midgard? og ikke hørt 372,272 kombo

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    hvordan kan du si at midgardene er dobbelt så bra som nadene når du ikke har hørt midgard? og ikke hørt 372,272 kombo

Noen ser bare på W da di ser på forsterker !

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    Værste er at han så si treffer blink! Til CV sine større modeller, 15 og oppover er faktisk Midgard så si uslåelige. NAD vil etter en tid gå i protect mode pga varmeutvikling, eventuelt sprenge diskant/mellomtone pga at de ikke klarer å gi mer over en periode.

Jeg har hatt NAD 372 og 272 på AL1000, funka ja, bra: nja. Midgard Audio 6.1 derimot JAAAAA. MEN!!!! Lyden er litt tam og kjedelig med Midgard!

Rotel har noe snadder ute å går, det er ikke antall watt det går på, men selve teknologien på å kunne lade seg "oppigjen" fort nok. Klasse D er enestående på å utnytte strøm!

Rotel RB-1572 2x250W Class D Effektforsterker - Rotel - L-Sound AS

Dette er bare helt vilt i pris!!! glem MA 6.1 til 10000kr på brukten, Rotel har en anna klang som fenger mye mer! 2x250watt holder i massevis, og strømreservene er formidable!

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Værste er at han så si treffer blink! Til CV sine større modeller, 15 og oppover er faktisk Midgard så si uslåelige. NAD vil etter en tid gå i protect mode pga varmeutvikling, eventuelt sprenge diskant/mellomtone pga at de ikke klarer å gi mer over en periode.

Jeg har hatt NAD 372 og 272 på AL1000, funka ja, bra: nja. Midgard Audio 6.1 derimot JAAAAA. MEN!!!! Lyden er litt tam og kjedelig med Midgard!

Rotel har noe snadder ute å går, det er ikke antall watt det går på, men selve teknologien på å kunne lade seg "oppigjen" fort nok. Klasse D er enestående på å utnytte strøm!

Dette er bare helt vilt i pris!!! glem MA 6.1 til 10000kr på brukten, Rotel har en anna klang som fenger mye mer! 2x250watt holder i massevis, og strømreservene er formidable!
    jeg vet å at han treffer blink, men han sier jo en ting her, noe anna på en annen tråd, ting er 10 ganger bedre "har han hørt av andre" null erfaring prater han fra, det er bare det som er irriterende

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    Noen ser bare på W da di ser på forsterker !
    +10

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Hei !

Så du skrev at midgard ble litt tam i bassen . tror veldig på den , men da du sier det så gikk midgard tankene bort fra meg ( tenker nå på al1000 som jeg muligens kjøper av deg ). Har sett på den rotel rb1092 . Du skrev at rotel var snadder så den funker vel? eller blir den litt tam å ? begge er jo basert på ICE mener jeg å huske bare at 1092 har litt egen stasj!

mvh marius

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som Kriss66 har så mye erfaring. Ørene som hører, ikke watten.

Men har ett spørsmål.

Ville 2stk. NAD C275BEE med C165BEE til pre amp?

Ville det vært noe til XLS-15?

Er ikke sånn at jeg vil kjøre CV'ene mine fult ut. Bare jeg får gooood lyd uten viftesus under film er jeg fornøyd Og hvordan ville denne komboen blitt iforhold til 372 & 272 når det kommer til lydkvalitet på alle måter?

Takker for svar

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1

Men har ett spørsmål.

Er ikke sånn at jeg vil kjøre CV'ene mine fult ut. Bare jeg får gooood lyd uten viftesus under film er jeg fornøyd Og hvordan ville denne komboen blitt iforhold til 372 & 272 når det kommer til lydkvalitet på alle måter?

Takker for svar
    Det ville vært bra , men du kan jo heller gå for 375 å 275 ?
    Den komboen ville nok funke bra men ikke optimalt. Har du penger osv så anbefaler jeg oberon 6.1 får du kommer nok dit da du vil dra dem fult ut , men dem er jo dyre så du kan jo prøve 165 å 2*275 åså evnt selge di !

Det siste kan jeg ikke svare på da jeg ikke vet forskjellen på disse 2

mvh marius

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helst gå for 165 + 275 pga. Da kan jeg betale 165 og kjøpe 275 ettervært.

Og en til senere igjen, dette fordi penge mangel. Endel venting egentlig men klarer det

Blir nesten litt dyrt med 375 med en gang..

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helst gå for 165 + 275 pga. Da kan jeg betale 165 og kjøpe 275 ettervært.

Og en til senere igjen, dette fordi penge mangel. Endel venting egentlig men klarer det

Blir nesten litt dyrt med 375 med en gang..

skjønner den !

jeg har nå sittet 4 mnd uten lyd jeg så ikke KLAG! haha
    Men venter på konf for å kjøpe det jeg vil ha !

da synes jeg du skal gå få 165 å 275 hvis du har lyst på det !

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men har ett spørsmål.

Takker for svar

ikke si det, jeg har en del peiling på hva jeg setter på beistene men ikke nad ihvertfall har 372 møkk spør du meg i forhold til carver å midgard som trykker noe ville å skorob sant det du sa de ville gi seg etter hvert og at 372 272 bro ikke er noe på 15" men monster IKKE gå for NADENE gå heller for midgard som marius sier det er kvalitet forsterkere.

men jeg tror jeg går for carver da jeg liker mest trøkk å bass er ikke så opptat etter finlyd men det kan vell ikke være så jævlig stygg lyd ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ganske mye film kriss.. Er ikke noe spesielt interessert i viftesus i film under stille scener. Sånn som Carveren gjør. Sikkert bra bass osv og kjører de fult ut. Men tror NAD'ne er mer rett for meg/Mitt behov..

Marius-stenbrenden:

Det må være forferdelig i 4 måneder uten lyd :razz:

Har sittet i snart 2 måneder da. Men er lei, vil ha lyd i XLS'ne :razz: blir vel ikke så lenge til

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke si det, jeg har en del peiling på hva jeg setter på beistene men ikke nad ihvertfall har 372 møkk spør du meg i forhold til carver å midgard som trykker noe ville å skorob sant det du sa de ville gi seg etter hvert og at 372 272 bro ikke er noe på 15" men monster IKKE gå for NADENE gå heller for midgard som marius sier det er kvalitet forsterkere.

men jeg tror jeg går for carver da jeg liker mest trøkk å bass er ikke så opptat etter finlyd men det kan vell ikke være så jævlig stygg lyd ?

Ikke så ille , men det er jo cerwin da så spiller vel ingen rolle da

monster1 :

Ja er ganske ille x)

hehe blir bra da du får det i ordning

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker :P

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    Hei !

Så du skrev at midgard ble litt tam i bassen . tror veldig på den , men da du sier det så gikk midgard tankene bort fra meg ( tenker nå på al1000 som jeg muligens kjøper av deg ). Har sett på den rotel rb1092 . Du skrev at rotel var snadder så den funker vel? eller blir den litt tam å ? begge er jo basert på ICE mener jeg å huske bare at 1092 har litt egen stasj!

mvh marius

Hva med Rotel RB-1090? dette er ikke ice og er en helt rå forsterker.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ikke nad ihvertfall har 372 møkk spør du meg i forhold til carver ?
    Sier du her at Nad 372 er møkk? hvis du mener det da har du 0 peil om hva du snakker om.
    En forsterker har begrensninger på hva den kan drive og det er ikke møkk for det.
    Du har kjøpt for store HT og bruker de på liten forsterker så kaller du forsterkarn møkk?
    Rart du ikke tenkte på det før du kjøpte den og kunne helle kjøpt en annen som er bra.

Er nokk sikkert mange som bruker en carver til kino også sier di at det er møkk, det er ikke riktig å si sånn for dem er beregnet for PA og hard bruk og ikke rolig til film.

Å si møkk til ett merke syns jeg er veldig dumt å si.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Sier du her at Nad 372 er møkk? hvis du mener det da har du 0 peil om hva du snakker om.
    En forsterker har begrensninger på hva den kan drive og det er ikke møkk for det.
    Du har kjøpt for store HT og bruker de på liten forsterker så kaller du forsterkarn møkk?
    Rart du ikke tenkte på det før du kjøpte den og kunne helle kjøpt en annen som er bra.

Er nokk sikkert mange som bruker en carver til kino også sier di at det er møkk, det er ikke riktig å si sånn for dem er beregnet for PA og hard bruk og ikke rolig til film.

Enig der tage !

372 er **** ikke møkk! den er HERLIG . Kunne tenkt meg den igjen faktisk

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Nei mener ikke møkk men jeg hadde da forventet mere men ellers er den konge til film men musikk blir det litt tamt

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei mener ikke møkk men jeg hadde da forventet mere men ellers er den konge til film men musikk blir det litt tamt
    Hehe, men du mener det ikke men allikevell sa du det. Film er ikke så veldig vansklig for en forsterker å drive ett par ht.

Men å si at forsterkarn er tamm grunnet du har for liten forsterker er feil å si syns jeg, kjøp heller mindre ht sånn at forsterkarn blir J***** bra.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker forstkerkeren godt, min fat har en 372 til B&W DM684 og spiller utoligg godt sammen da en gang min far hadde tat av de greier for biamping som han da spillte kun med bass/mellomtone hehe jeg har spurt en gang her før.

men ingen som viste hva det var så en dag så jeg bak på teminalene min på CVENE der så jeg de metal tingene som går fra ene teminalen til den nederste terminalen så når de var tat på det ble så utrolig flott (nat og dag).

så den komboen med NAD`en og B&W DM684 spiller utrolig godt

hva er egentlig best av dali concept 6 vs B&W DM684 begger er jo 6,5 basser hva er best av de HT ?

takker for svar

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •