Valg av høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttalere

Hei, jeg har sett mye etter et surround-anlegg til stua, og har kommet over et par høyttalerpakker..

Jamo S 606 HCS 3 Høyttalerpakke:
    Jamo S 606 HCS 3 Høyttalerpakke | Soundgarden

Har lest litt om disse, og har forstått at dette kan være et godt kjøp, men på soundgarden.no kom jeg også over disse:

Harman/Kardon HKTS 30:
    Harman/Kardon HKTS 30 Høyttalerpakke | Soundgarden

Jeg har prøvd å søke på forumet, og nettet generelt, uten hell, men lurer på hvordan disse blir i forhold til det første alternativet?

Jeg har akkurat flytta inn i et borettslag i Oslo, der stua er på ca 20kvm hvis det har noe å si.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristoffer_F
    Hei, jeg har sett mye etter et surround-anlegg til stua, og har kommet over et par høyttalerpakker..

Jamo S 606 HCS 3 Høyttalerpakke:
    Jamo S 606 HCS 3 Høyttalerpakke | Soundgarden

Har lest litt om disse, og har forstått at dette kan være et godt kjøp, men på soundgarden.no kom jeg også over disse:

Harman/Kardon HKTS 30:
    Harman/Kardon HKTS 30 Høyttalerpakke | Soundgarden

Jeg har prøvd å søke på forumet, og nettet generelt, uten hell, men lurer på hvordan disse blir i forhold til det første alternativet?

Jeg har akkurat flytta inn i et borettslag i Oslo, der stua er på ca 20kvm hvis det har noe å si.
    Hei og velkommen til forumet!

Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Hva tenker du å drive høyttalerene med?

edit:
    siden begge koster 6k, så er vel dette kanksje budsjettet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å bruke rundt 6000 på selve høyttalerne ja. Jeg har ikke helt bestemt meg for surroundreciever enda, har titta litt på Onkyo TX-SR607, men har ikke så mye peiling på dette, så vet jo ikke om den er god nok. Er åpen for andre alternativ også.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre alternativ i samme prisklasse kan jo være:

Dynavoice F-6 EX Black+W10.16, 5.1-pakke Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Der følger det med en veldig god sub i tillegg.

Uten sub kan kanskje dette være noe å se på:

Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

eller

Qln 603 mkll 5.0 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har ikke hørt noe av dette selv (foruten subben), men dette er alle høyttalere som har fått veldig mye god omtale både i hifiblader og av brukere.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der er det jo med en sub som skal være veldig bra til prisen å!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle mene det ja, og med en Onkyo 607 så ville i alle fall jeg hatt med en sub i tillegg.
    På den annen side er kanskje Qln-pakken de beste høyttalerne så jeg ville kanskje gått for dem og heller bygd ut med en rimelig og brukt sub etter noen måneder. Skal gå an å få en veldig grei sub brukt for 1000-1500kroner, f.eks noe fra AudioPro eller JBL.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den HK Pakka er faktisk ganske bra. Du får stativer til den også og da ser de mye bedre ut.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers finnes det flere pakker på Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Både meg og uten forsterker

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med den HK pakka vil en etter min mening være litt låst for evt. oppgraderinger senere da alt må skiftes ut. Går man for en av de andre pakkene, Jamo inkludert, er det lettere å f.eks bytte ut til større fronthøyttalere om en skulle ønske det.

Og stativene vil jo dra opp prisen med 1500kr...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, har tatt en titt på de linkene deres. Men trodde jeg fikk mere for pengene ved å kjøpe settet fra jamo enn de Dynavoice pakkene. Har lest noen sammenligninger der jamo for mest skryt.

F.eks Onkyo TX-SR607 + Jamo S606 HCS3 - Forum - Diskusjon.no

Liker egentlig designet deres best også.. Tenkte jeg skulle stikke innom soundgarden sin butikk i oslo en dag, kanskje det er mulig å få høre på dem...

Ang. egen sub tenker jeg at jeg kan oppgradere senere hvis jeg syns det trengs.. Regner med at naboleilighetene setter pris på at jeg kjører et oppsett uten egen sub

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært borti Jamo nå, men generelt sett er jo det helt greit, og kanskje bedre enn Dynavoice. Har imidlertid tro på at QLN-settet er bedre enn Jamo-settet igjen. Men det er klart; design spiller også inn i avgjørelsen og hvis du synes Jamo ser best ut og tror det spiller best så går du for det... Qln har jo også mye kraftigere betykket center og surroundhøyttalere. Vekten sier vel også sitt i så måte. Surroundhøyt. til Jamo veier 3,5kg mens Qln veier 10kg.

Onkyo 607 er i alle fall et knallkjøp til den prisen Soundgarden har for tida. De selger jo også disse QLN-høyttalerene så du kan jo be om å prøvelytte på begge og se hva du liker best. De har imidlertid kun fronhøyt. og ikke center og surround, men du får jo et bra inntrykk ved å sammenligne frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •