Legge mest penger i høyttalere i stereoanlegg? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 82 av 82
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Nå er jo B&W kjent for å være "vanskelige" høyttalere, og det er mulig det finnes en teknisk forklaring på hvorfor NADen din ikke fikset dem.

Men når du vurderer slikt, må du være klar over, både at selv små forandringer av høyttalernes plassering i forbindelse med bytter kan gi hørbare lydforskjeller -- og ikke minst at lytteinntrykk med flere minutters mellomrom er avhengig av hukommelse, som er langtfra eksakt når det gjelder lyd, og av mental bearbeiding av minne. Bare når du har mulighet til umiddelbart bytte mellom lydeksempler, kan du gjøre en sammenligning.
    Jeg innrømmer at 803N er svært utfordrende med plassering,kilde,musikksmak osv.Den mest utfordrende jeg har hatt.Utenom Klipsch KSP-400 som jeg aldri fikk til.Men jeg er på ingen måte redd for å stå for at NAD-en var ræva på disse.Man skulle ikke spille høyt før de begynte å bli lyse og ubehagelige å høre på.Var jo bass,men det var slankt og totalt sett var den bare rotete.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kankas, har du prøvd andre høyttalere i oppsettet ditt?
    Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk prøvd endel forsterkere i oppsettet mitt, Marantz pm7000, Nad c312, Nad c372, Nad c375, en eller an fisher sak jeg ikke husker navnet på, Denon avr 2106, avr 2106 med denon POA 10 som effekt, avr 2106 med rotel rb1091 som effekt og sv238mk... alle disse var det stor forskjeld på selv med mine dali blue 5005 som ikke er eller har vert noe serlig dyre høyttaler. det å gå fra pm7000 til sv238 har vert et kjempeløft synes jeg la oss si jeg hadde byttet om på investeringen å kjøpt meg Dali mentor 6 istedefor sv238 tror du jeg da ville blitt like positivt overasket med en så dyr høyttaler på pm7000 som med sv238 på 5005? tror du sv238 vil være en dårlig match mot mentor 6? som er neste ønske på listen... mulig du oppfatter det her som at jeg vil lage kvalm nå men vil bare gjøre det klart at jeg ønsker ingenting annet utav denne diskusjonen enn å sitte igjen med litt mer hifi kunskap vet godt at du har lang fartstid innen feltet å at du vet hva du snakker om. bare så du ikke missforstår meg

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •