Dårlig lyd i Cerwin Vega.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer mrexire sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd i Cerwin Vega.

Hei. For en stund siden , kjøpte jeg meg ett par brukte Cerwin Vega CLS-15, men først nå har jeg fått forsterker på plass. Jeg koblet i , og begynte å spille.
    Det tok ikke lang tid før jeg hørte det var veldig dårlig lyd i den ene høytaleren.
    (Ingen/redusert diskant, og skurring i bassen.)
    Den andre fungerer helt fint !
    Noen som kan hjelpe meg eller finne ut hva det koster og fikse !

Takker for svar !

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrexire
    Hei. For en stund siden , kjøpte jeg meg ett par brukte Cerwin Vega CLS-15, men først nå har jeg fått forsterker på plass. Jeg koblet i , og begynte å spille.
    Det tok ikke lang tid før jeg hørte det var veldig dårlig lyd i den ene høytaleren.
    (Ingen/redusert diskant, og skurring i bassen.)
    Den andre fungerer helt fint !
    Noen som kan hjelpe meg eller finne ut hva det koster og fikse !

Takker for svar !
    Først og fremst, prøv å bytte om høyttalerene ut av forsterker for å se om problemet da flytter seg til andre siden.

Gjør det det, så har du et problem med høyttaleren ihvertfall.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å bytte , men d var forsatt like dårlig lyd. Kan det vær delefilteret ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme høyttaleren som har dårlig lyd? Dette er litt essensielt å vite.

Vær klar over at du har visse rettigheter selv om du kjøper brukt av en privatperson. Hvis feilen er av en slik art at selgeren bør ha visst om den på salgstidspunktet så kan du kreve at selgeren betaler for reparasjon eventuelt heve kjøpet.

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den samme høytaleren ja. Det er en stund siden jeg kjøpte de da. (2mnd elns)
    Men på annonsen stod det : 100%Strøken

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første må du klage innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde ha blitt oppdaget. Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder alltid vil være tilstrekkelig, men både kjøper og selger vil normalt være tjent med at du reklamerer så fort som mulig.
    For det andre må du klage innenfor de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f eks kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Hvis selger er privatperson, har du normalt bare to års reklamasjonsfrist.

Ved kjøp av brukte gjenstander vil de samme fristene gjelde. Ved slike kjøp vil man lettere kunne akseptere ansvarsfraskrivelser. Det vil også være lettere å fastslå at en feil som først viser seg etter en tid, skyldes normal slitasje. Og da kan du ikke kreve at selgeren betaler for eventuelle reparasjoner etc.

så send en klage så fort som mulig på mail,for det er fra første klage du skriver at klagefristen gjelder, så tar det tid med mail skriving spiller ikke det noen rolle etter som første gang du tar kontakt angående feilen gjelder. skriv her at du ikke har fått brukt HTene før nå siden du ikke hadde en forsterker, gjør du dette stiller du sterkt.
    vist han ikke vil betale eller gi deg penger tilbake kan du ringe forbrukerportalen, disse vil hjelpe deg videre. du kan her også sende kopi av mail du har sendt til selger.

Siden selger har skrevet at HTene skulle være 100% strøkne stiller han svaker siden dette gjelder som en garanti fra selger, hadde han skrevet at varen selges som den er ville han stilt sterkere. får du kopi også fra dette er du nesten garantert å få hevet kjøpet eller få mellomlegg for eventuelt reperajon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    For det første må du klage innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde ha blitt oppdaget. Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder alltid vil være tilstrekkelig, men både kjøper og selger vil normalt være tjent med at du reklamerer så fort som mulig.

Det er vel strengt tatt kjøpsloven som regulerer forhold mellom to "likeverdige" parter, slik som salg mellom privatpersoner?

Ref. Kjøp fra privatperson (kjøpsloven) - Forbrukerportalen

Uansett veldig kjedelig å finne ut slikt, vi får bare håpe det ordner seg!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har høyttalerne stått lagret etter at du kjøpte de?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Det er vel strengt tatt kjøpsloven som regulerer forhold mellom to "likeverdige" parter, slik som salg mellom privatpersoner?

Ref. Kjøp fra privatperson (kjøpsloven) - Forbrukerportalen

Uansett veldig kjedelig å finne ut slikt, vi får bare håpe det ordner seg!
    stemmer det, men det er likt mellom kjøp av privat personer som ved kjøp fra firma.
    så 2 mnd klage frist er det på begge. men du har jo også garanti fra firma.
    så om du ikke klager på en feil innen 2mnd ved kjøp fra firma spiller det egentlig ikke noen rolle.
    en privat person har også lettere å sno seg unna med salg av "dritt"
    veldig enkelt vist han/hun skriver at gjendstanden selges som den står.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    stemmer det, men det er likt mellom kjøp av privat personer som ved kjøp fra firma.
    så 2 mnd klage frist er det på begge. men du har jo også garanti fra firma.
    så om du ikke klager på en feil innen 2mnd ved kjøp fra firma spiller det egentlig ikke noen rolle.
    en privat person har også lettere å sno seg unna med salg av "dritt"
    veldig enkelt vist han/hun skriver at gjendstanden selges som den står.
    To HELT forskjellige lover ved kjøp av firma(profesjonelle) og private. Forbrukerkjøpsloven gjelder førstnevnte mens kjøpsloven gjelder for sistnevnte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke si at forbrukerkjøptsloven og kjøpsloven er HELT forskjellig.
    jo det er klart det er noen forskjeller, men du stiller sterkt med kjøptsloven.

Det stilles strengere krav til en yrkesselger (forbrukerkjøpsloven) enn til en privatselger (kjøpsloven) mht. opplysninger om gjenstanden. Å selge en ny gjenstand "som den er" vil ofte være urimelig og er derfor ikke tillatt.
    og self skal det heller ikke være slitasje på yrkesselgeres varer, og yrkesselgere kan selv reparere varen 2ganger før du kan kreve ny vare (med noen unntak)
    så er det noen andre regler også.

men i hovedsak har du de samme rettigheter med kjøpsloven,

jeg siterer fra kjøpsloven:
    Kjøperen kan kreve at varen har de egenskaper som ble lovet da varen ble kjøpt.
    Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning. På visse vilkår kan han også kreve erstatning. Kjøperen kan kreve å få hevet kjøpet, det vil si å få pengene tilbake, eller å få byttet varen, hvis mangelen utgjør et vesentlig kontraktbrudd,

du kan også selv lese på denne siden.
    forbrukerportalen sine sider om kjøpsloven

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det vært byttet diskant eller mellomtone før? jeg vet ikke helt om man hører forsjell, men hvis det er byttet så kan han ha koblet på feil.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ene diskanten spiller lavere enn den andre er det delefilteret. koster rundt 950,- da hifiklubben ikke reparerer filtre. ble lurt selv for ett år siden ved kjøp av mine cls 215. fikk med to nye diskanter,og han sa at det bare var ene diskanten som var sprengt..(spillte meget lavt) men var nok filteret. under 2mnd senere røk det andre filteret på samme måte.. 1900 ut vinduet her.. grunnen til at dette har skjedd,er at han sikkert har drevet de med en slapp møkkaforsterker og klippet som en idiot over tid..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •