Alternativt 2.1 surround/stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativt 2.1 surround/stereo

Hei!

Har lyst å få litt bedre lyd på tv og blu ray. Har sett på den sagnomsuste Arvani planka, og den virker ok for mitt formål. Har ikke store krav til lyd, men litt surround effekt hadde vært kult. Har også sett på ulike 2.1 anlegg som skal gi surroundlyd, men de fleste er litt kostbare. Bose Cinemate osv.

Spørsmålet mitt var da som følger. Har en gammel JVC surround reciver som jeg tenkte jeg kunne bruke. Leste litt om XTZ merket, og fant dette både billigt og bra. Slik stuen er nå er det ikke egnet til å ha bakhøytalere, og basskasse hadde vært greit å slippe grummet kabling og små barn..

Hvordan vil det funke med f.eks XTZ 93.22 som front XTZ 93.22 PAR XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten , og muligens center koblet til min reciver? Vil det få noen form for surround ala de 2.1 anleggene som angivelig skal gi dette, eller er disse anleggene satt sammen av en avansert teknologi som "faker" surroundlyden? Høytalerene har 6 1/2 " basselement, så jeg trenger kanskje ikke basskassa med det første? Skjønner at basskassa gjør susen, men med små barn som sover og naboer i blokka ønsker jeg ikke altfor mye bass. Derfor er kravene mine også relativt lave. Men tenkte at det blir kanskje litt bass i disse høytalerne..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale HK ts11 som du får for under 4000,-
    Svært bra 5.1 høytalersett både for størrelse og pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Vil anbefale HK ts11 som du får for under 4000,-
    Svært bra 5.1 høytalersett både for størrelse og pris.
    Takker for anbefalingen. Jeg har ikke noen sted å sette bakhøytalere, så det må bli noe 2.1/lydplanke.. Med andre ord, stua er ikke innredet for suround da jeg ikke har noen bakvegg bak soffaen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •