Subwoofer til senere viderbygging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Subwoofer til senere viderbygging

Hei, jeg hadde ett logitech z-5500 anlegg, men greide og sprenge subwooferen på denne. Da jeg har altfor lite penger for tiden så lurte jeg på om noen hadde et tips til en subwoofer og en forsterker til meg? Og rett å slett bruke høytalerene som fulgte med z-5500 forløpig.

Ser for meg en pris på rundt 3000-4000 kr? Får jeg noe som kan plage naboene for denne prisen ? jeg tenker senere og bygge videre på dette, sånn at jeg får ett helt OK annlegg ! Hva tenker folk rundt dette? Jeg er ikke så flink på dette ! Så takker for alt av gode svar

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fosse123
    Hei, jeg hadde ett logitech z-5500 anlegg, men greide og sprenge subwooferen på denne. Da jeg har altfor lite penger for tiden så lurte jeg på om noen hadde et tips til en subwoofer og en forsterker til meg? Og rett å slett bruke høytalerene som fulgte med z-5500 forløpig.

Ser for meg en pris på rundt 3000-4000 kr? Får jeg noe som kan plage naboene for denne prisen ? jeg tenker senere og bygge videre på dette, sånn at jeg får ett helt OK annlegg ! Hva tenker folk rundt dette? Jeg er ikke så flink på dette ! Så takker for alt av gode svar
    hei, ta gjerne en titt på denne tråden, to gode subwoofere til prisklassen din diskuteres her : http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...-w12-16-a.html

jblen er å få for 3500kr mens xtz 12 tommeren fremfor 10eren som jeg vil anbefale er å få for 4 k, de vil nok plage naboene litt ja, men ikke "svs klaging" som man kan kalle det.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også si at det kommer litt an på hvor kresen du er på lydkvaliteten. Z-5500-systemet har jo veldig små satelitter, så du må være forberedt på å dele ganske høyt for å få en god overgang mellom Logitech-satelittene og suben, 100-150 Hz kanskje, hvis ikke vil du få et hull der hvor suben slutte å spille og opp til der satelittene tar over. SVS er antagelig ikke veien å gå, personlig ville jeg nok satset på 10" eller kanskje 2 stk. av 8" til XTZ hvis man først er inne på det merket.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke forsterker og sub han skal ha til 3-4000kr?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fosse123

hva mener du med bygge videre? altså utvide til surround system eller fortsette å bruke satelittene fra logitech systemet? isåfall, for 4k får du xtz 12 eller jbl es 250p til 3,5k, ta en titt på de to subwooferne, de stiller i lik klasse og er gode subs til prisen

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det ikke forsterker og sub han skal ha til 3-4000kr?
    Ja, det har du jo rett i. Det blir vel vanskelig å komme i land med et såpass trangt budsjett. Da er antagelif bruktmarkedet veien å gå.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger en xtz 10 på brukten!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser kanskje 4000kr er trangt til forsterker og subwoofer.. har bestemt meg for å bruke 4000kr + forsterker.

Og bygge videre senere mener jeg at jeg vil kvitte meg med z-5500 satelitt høytalerene, og bytte dette ut med ordentlige høytalere. skal ha 5.1 tilslutt, men da med noe kraftigere enn z-5500. Jeg skriver kanskje litt rotette, men prøver og forklare !

Edit: Høytalerene jeg kunne tenkt og hatt i front er disse: CERWIN-VEGA Cerwin-Vega XLS-12 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Erfaringer ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4000kr gir deg en ny XTZ sub, eventuelt en brukt SVS. Hva du foretrekker finner du ut av. SVS er fetere, særlig på film.

CV'ene du linker til krever en kraftig forsterker og det er ikke mange, om noen, receivere som drar de på skikkelig. Derfor så bør du kjøpe en receiver med pre-ut dvs mulighet for å koble til effektforsterker. En slik receiver ligger på ca 6000kr ny, men det burde være mulig å få kjøpt en kurrant receiver brukt for rundt 3000kr. HK AVR 255 og Yamaha RX-V663 er kurrante greier til en grei pris brukt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •