dette en bra pakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dette en bra pakke?

hei.fikk et tilbud på soundgarden denne pakken +sub nr 2 skulle eg få til 5000kr da blir det 19k.men finnest det noen andre pakker,vill helst ha 2 suber,til den prisen som er bedre.og eg vill ikkje ha noen klipsch.og de må ha flott lyd i diskant.reciveren eg har er yamaha rx-v 1800.så da blir nok mine klipsch ht og sub solgt for 5000kr tilsammen.venter på skatte pengene mine og vill kjøpe et skikkelig sourround ht.klipsch ble litt for mye i toppen for meg,vill helst slippe og bestille fra nett.
    PSg sett på denne pakken og.men vet ikkje helt om reciveren min klarer og dra ht skikkelig,siden de trenger skikkelig power.

XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Med Sub 5.2 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bytte ut suben?
    Ingen av de subene du har linket til vil spille like bra som den du har.

Ville sett meg om etter 5.0 og beholdt SVSen om jeg var deg. Av de to du har kikket på ville jeg holdt en knapp på XTZ.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager OT, men hvis du har penger å brenne så kjøp en SVS AS-EQ1. Hvis den ikke klarer å rette opp bassen så er det bare å returnere den innen 45 dager. Etter endel fram og tilbake med kalibreringsmåter så har den gjort mye for sub'ene mine.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Beklager OT, men hvis du har penger å brenne så kjøp en SVS AS-EQ1. Hvis den ikke klarer å rette opp bassen så er det bare å returnere den innen 45 dager. Etter endel fram og tilbake med kalibreringsmåter så har den gjort mye for sub'ene mine.
    hei jo,men poenget er at eg vill bytte ut ht eg har no mot noen mildere i toppen,og vill ha helst 2 suber,på grunn av at eg tror det blir bedre med 2 her enn den ene som eg har no,har et litt vanskligt rom,også vill eg ha alt i samme serie og.og eg har ikkje så mye penger liksom dette er skatte pengene som skal brukes.og vill derfor ha fullt sourround sett.radishacken min har nettopp blitt sendt så den har eg denne uken.så da er jo eg et lite stykke på vei.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den XTZ pakka har jo fått en suupertest i Lyd og Bilde, så vil si den er en No-Brainer til prisen Stooore tuning muligheter på subwooferne også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: sry, leste ikke hele 1. post

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. XTZ får jo stort sett bare skryt selv om sub'ene mangler litt i forhold til SVS. Det eneste må være at folk klager på dårlig senter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei jo,men poenget er at eg vill bytte ut ht eg har no mot noen mildere i toppen,og vill ha helst 2 suber,på grunn av at eg tror det blir bedre med 2 her enn den ene som eg har no,har et litt vanskligt rom,også vill eg ha alt i samme serie og.og eg har ikkje så mye penger liksom dette er skatte pengene som skal brukes.og vill derfor ha fullt sourround sett.radishacken min har nettopp blitt sendt så den har eg denne uken.så da er jo eg et lite stykke på vei.
    Hvorfor ikke kjøpe en PB12 til da?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Skjønner. XTZ får jo stort sett bare skryt selv om sub'ene mangler litt i forhold til SVS. Det eneste må være at folk klager på dårlig senter.
    hmm,hvis senteren er dårlig,da tror eg ikkje det blir xtz,eg vill ha en bra center.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje er brukt veien å gå når eg får skatte pengene.får jo veldi mye bra brukt da.men så er det og vente til det rette produktet dukker opp og da.tålmodighet,ikkje litt engang hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm,hvis senteren er dårlig,da tror eg ikkje det blir xtz,eg vill ha en bra center.
    Hallo
    Jeg har en jbl pakke hjemme hos meg, men ikke helt den samme som den du sikter til. er stort sett veldig fornøyd es serien til jbl, men akkurat senter høytaler er jeg ikke så veldig imponert over, syntest den blir alt for liten og pinglete, sliter skikkelig med å henge med i scener det gjerne er litt action og tale samtidig. jeg har es100 som front,de er litt større en es90 men tror nok at den fort kan bli litt pinglete der også. jeg tenkte iallefall å bytte denne ut etter hvert til evt. ls serien sin senter, gjerne når skattepengene kommer

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    Hallo
    Jeg har en jbl pakke hjemme hos meg, men ikke helt den samme som den du sikter til. er stort sett veldig fornøyd es serien til jbl, men akkurat senter høytaler er jeg ikke så veldig imponert over, syntest den blir alt for liten og pinglete, sliter skikkelig med å henge med i scener det gjerne er litt action og tale samtidig. jeg har es100 som front,de er litt større en es90 men tror nok at den fort kan bli litt pinglete der også. jeg tenkte iallefall å bytte denne ut etter hvert til evt. ls serien sin senter, gjerne når skattepengene kommer
    nei asså hvis senteren er dårlig der og,da blir det uaktuelt,fordi eg vill ha meg en skikkelig center ht.er dumt eg ikkje kjenner noen med en klipsch center som kunne tatt den med bort til meg bare for og teste og se om det blir noe anderleds,sitter nå med enn proson center,og den er noe dritt.sitter bare og funderer på om eg skal bare kjøpe Klipsch RC-25 bare for og teste liksom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå for to subwoofere istedenfor en er absolutt et bedre alternativ i et vanskeligere rom. Det blir da langt lettere å få en god og jevnere bassgjengivelse i lytteposisjon i tillegg til at man har mer headroom.

XTZ-pakken er visstnok et kjempekjøp prisen tatt i betraktning, og tror nok ikke at du trår feil der. Alternativt kan du velge å gå for to senterkanaler side om side. Tvilsomt at det er noe i veien med selve lyden - det er vel helst det at den blir noe liten - noe to slike senterkanaler raskt vil kunne fikse.

Var diskanten i Klipschene fremdeles kvass og ubehagelig når/om du endret EQ-konfigurasjon til "Front" og/eller "Natural"?

Hvis du velger å beholde SVS'en din kunne du jo gått for MTS-serien til SVS:

SVS M-Series Full-Size 5.0 Rosenut 2xMTS-01 | 2xMBS-01 | 1xMCS-01 - SVS - L-Sound AS

De skal være meget vellydende til prisen. Du kan jo kikke på Swans Diva serie også:

Swans Diva 5.2F Palisander Gulvhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS

Swans Diva 5.2C Senterhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS

Swans Diva 5.2R Palisander Bakhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS

Er uendelig med muligheter her. Swans-pakken sprenger vel budsjettet noe også.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Å gå for to subwoofere istedenfor en er absolutt et bedre alternativ i et vanskeligere rom. Det blir da langt lettere å få en god og jevnere bassgjengivelse i lytteposisjon i tillegg til at man har mer headroom.

XTZ-pakken er visstnok et kjempekjøp prisen tatt i betraktning, og tror nok ikke at du trår feil der. Alternativt kan du velge å gå for to senterkanaler side om side. Tvilsomt at det er noe i veien med selve lyden - det er vel helst det at den blir noe liten - noe to slike senterkanaler raskt vil kunne fikse.

Var diskanten i Klipschene fremdeles kvass og ubehagelig når/om du endret EQ-konfigurasjon til "Front" og/eller "Natural"?

Hvis du velger å beholde SVS'en din kunne du jo gått for MTS-serien til SVS:

SVS M-Series Full-Size 5.0 Rosenut 2xMTS-01 | 2xMBS-01 | 1xMCS-01 - SVS - L-Sound AS

De skal være meget vellydende til prisen. Du kan jo kikke på Swans Diva serie også:

Swans Diva 5.2F Palisander Gulvhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS

Swans Diva 5.2C Senterhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS

Swans Diva 5.2R Palisander Bakhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS

Er uendelig med muligheter her. Swans-pakken sprenger vel budsjettet noe også.
    hei.EQ på Natural og ht på large,det ble faktisk mye bedre ja.ikkje så kvass i toppen da nei.men den senteren eg har no,er ikkje bra litt engang,den er forsatt kvass,en proson senter.men vettu hva eg gjorde eg kjøpte Klipsch RC-25 senterhøytaler til 1900kr eg.og ska teste med den og se hvordan det blir i samme serie.hvis ikkje det funker så selger eg senteren og front ht og prøver noe ant.men ja de ble bedre i toppen,men ikkje den proson centeren,men er noe billigt skvip og vettu.så eg håper eg vill få bedre med RC-25 centeren.håper eg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.EQ på Natural og ht på large,det ble faktisk mye bedre ja.ikkje så kvass i toppen da nei.men den senteren eg har no,er ikkje bra litt engang,den er forsatt kvass,en proson senter.men vettu hva eg gjorde eg kjøpte Klipsch RC-25 senterhøytaler til 1900kr eg.og ska teste med den og se hvordan det blir i samme serie.hvis ikkje det funker så selger eg senteren og front ht og prøver noe ant.men ja de ble bedre i toppen,men ikkje den proson centeren,men er noe billigt skvip og vettu.så eg håper eg vill få bedre med RC-25 centeren.håper eg.
    Det blir nok mye bedre. Har du prøvd å sette frontene til "Front" på EQ også?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ikkje prøvd med front enda.har litt og gjøre,men ska teste det ut seinare idag.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.da har eg satt EQ på front,det ble bra du.men er noen sanger og film scener den er kvass,men dette er nok det beste eg får til i dette rommet.ganske bra nu ja.mene r ikkje så kvass så den var.så tusen takk.derfor det har tatt litt tid med og gjort det er fordi hatt litt å gjøre i det siste.så tusen takkmen proson centeren er like skarp enda,men ikkje front ht.så denne centeren går rett i bosset når RC-25 kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, glimrende

Hvilke bakkanaler har du?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, glimrende

Hvilke bakkanaler har du?
    fra et dritt anlegg eg kjøpte fra elprice,tror eg betalte 1999kr får fullt sourround sett,asså 5.0.snakk om dritt heheh,den senteren va noe dritt og,måtte opp i + 10 på reciveren og full guffe på reciveren såvidt du hørte centeren,eg bruker de bak ht fra den,eg vet ikkje de beste,men får duge til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra et dritt anlegg eg kjøpte fra elprice,tror eg betalte 1999kr får fullt sourround sett,asså 5.0.snakk om dritt heheh,den senteren va noe dritt og,måtte opp i + 10 på reciveren og full guffe på reciveren såvidt du hørte centeren,eg bruker de bak ht fra den,eg vet ikkje de beste,men får duge til nå.
    Hehe ok. Ikke helt nøgd med andre ord

Edit: Klipsch RS-42 Black Bakhøyttaler - 2 x 4" basselement - Klipsch - L-Sound AS *kremt*

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •