5.0 høyttalerpakke: Jamo S606 HCS 3 vs JBL ES80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.0 høyttalerpakke: Jamo S606 HCS 3 vs JBL ES80

Jeg har kjøpt meg reciever; en Onkyo TX-RS607, og ser nå etter høyttalere.
    De skal brukes mest til film, deretter musikk, og litt spilling. I musikk går det mye i både hard rock og jazz.
    Jeg står mellom to ganske gode tilbud. Begge er 5.0, da jeg skal oppgradere med kraftigere sub etter hvert.

Jamo S606 HCS 3 - 5.0 pakke
    Selges for 6000 på soundgarden, men jeg får den helt ny for 3700 m/frakt.

JBL ES80 - 5.0
    5.1 pakken selges for 11000 på soundgarden. Jeg kan få 5.0 pakken for 6600 m/frakt. Jamo-pakken koster 6000 på soundgarden, så begge 5.0 systemene er i ca samme prisklasse.

Jamo-pakken har tidligere blitt sagt å gi mye for pengene, og være et kupp til prisen. Med ytterligere 2500 i avslag så burde det jo være et regelrett røverkjøp.
    JBL-pakken er veldig populær på soundgarden, men jeg vet ikke om den er verdt nesten dobbelt så mye.

Er det noen som har noen tanker om hva som er best å gå for, eller eventuelt har erfaring med noen av høyttalersystemene?
    Er det andre 5.0 pakker som jeg også burde vurdere i samme prisklasse?

Jeg har tidligere sett på Dynavoice F6 og M-65 pakkene, der sistnevnte nå selges for 4000 på surround.no, men Jamo-pakken spiller visst "rotta av dem" i følge en tidligere eier av begge pakkene.
    Takker for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hvorfor du får dem så billig? Har du klart å prutet dem ned så mye? ;p

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Jamo pakken og kan ikke si annet enn at jeg er særdeles fornøyd med den, og til den prisen er den et kupp. JBL sin skal jeg ikke si så mye om ettersom jeg vet svært lite om den, men det er jo et firma som ikke akkurat sliter med å lage høytalere med underholdningsfaktor 8)

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok jbl-pakken er er noen klasser over jamo uten å ha hørt noen av de..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er i utgangspunktet en gammel tråd, men jeg kan informere om at det ble Jamo til slutt, og jeg er strålende fornøyd med kjøpet!

Sitat Opprinnelig postet av Siddern
    Kan jeg spørre hvorfor du får dem så billig? Har du klart å prutet dem ned så mye? ;p
    Dustin.no solgte Jamo-pakken tidligere, men har sluttet å selge den nå. Studenter får studentrabatt på alle produkter hos dem, så det var studentrabatten som gjorde at jeg fikk dem så billig. Fikk gratis frakt i tillegg, så jeg føler det var en god deal!

Forresten har Lefdal solgt den samme pakken for 3000 en periode, men jeg ser de har satt den opp til 4500 nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •