Jeg skal bygge opp et surround system. Har begynt med en Marantz reciever SR8002 - Dette er et merke jeg liker godt og må si klangen, varmen og den litt runde lyden som er kjennetegnet til Marantz passer meg godt. Har også gått til innkjøp av noen strøkne Dali Helicon 400 "mk1" høytalere. Sammen spiller disse fantastisk!!

Eneste jeg savner er litt mer trøkk i bunnen. Trenger mer krefter for å virkelig kontrollere Helicon... Derfor ser jeg nå på Emotiva effektforsterkere (etter tips her på forumet). Må si jeg blir imponert over design, specs og pris! Dette er et produkt jeg føler vil utfylle manglene i mitt nåværende oppsett.

Er dere enige?

Spørsmålet videre er om jeg bør gå for en 2 kanals effektrinn eller 3 kanals med tanke på å koble centeren på også etterhvert.

Videre er det jo slik at Helicon serien blir litt i overkant dyrt for meg å kjøre rundt hele. Derfor er jeg på utkikk etter center og bakhøytalere som kan være en bra mach.. Det som er litt kjipt er at det vil jo bli forskjellig farge, men jeg har sett noen av dere som hat skikkelig hjemmekino her på forumetat dere kjører svarte høytalere bak, center og sub.. noe jeg liker veldig godt!

Jeg har sett på XTZ bakhøytalere og center, Emotiva har også noen tøffe bakhøytalere som er interessante..

Sub tror jeg at jeg velger XTZ uansett pga finish og pris (2x10" = 6000) genialt og bra!!

Tror dere jeg er på gang med noe her? Har forresten en Philips 47" LCD som filmene blir vist på

Jeg er mest opptatt av stereo lyd, men liker også god lyd på film, men er ikke så kresen på bakhøytalere - center derimot er jo et must å ha bra lyd fra!!

Det jeg prøver på nå er å komme så billig og bra ut som mulig og jeg skal forsøker samtidig å ende opp med et system som imponerer i forhold til pris...

Jeg trenger deres hjelp og synspunkter.

Noen linker:

CD spiller Emotiva:
ERC-1 Reference CD Player

AMP:
Products > Amplifiers

RECIEVER som jeg har:
Marantz Europe

SUB:
XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Bakhøytalere:
ERD-1 Surround Speakers (pair)