Bygge lavbusjetts høytallere med ekstern bass.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge lavbusjetts høytallere med ekstern bass.

Hei

Jeg har tenkt til å bygge meg et par høytalere og en ekstern bass, fordi jeg trenger nye, og jeg lærer mye av det. Dette blir første gang jeg gjør dette, så derfor har jeg valgt å lage noen billige noen, men dog med en god bass og grei lyd. Dette må vel være mulig? Det jeg trenger hjelp til er å finne alle elementene jeg trenger (bass, 2x mellomtone, 2x diskant?), til en pris rundt 1000kr! Har sett på MGR, men har også lest at folk misliker dette merket veldig. Noen andre forslag? Bare å spørre hvis det er noe info du trenger(?).

Takk for svar!

EDIT: "lavbudsjettshøytalere"

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MGR kjender jeg ikke, men for 1000,- kommer du virkelig ikke langt, jeg tror ikke det ville verdt det for å være ærlig.....Høyttalerbyggesett - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Hvad ville være verdt det var å velge et sett som Troels Gravesen har, dette er høyttalere du vil elske, og spille på i maaange år fremover, men det koster mer enn 1000 altså:
    DIY Loudspeaker Projects men jeg kan skjønne du ikke ville synes det er verdt det....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jooa, spørs litt prisklasse. Får fint tak i MGR i 1000-kronersklassen, men hører kvaliteten er dårlig. Er første gang jeg prøver, så vil ikke bruke så mye. Hva er prisen på dette da? finner ingen! men takk for svar

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygger nesten samtlige av disse settene ifra ljudia da jeg bodde 10 min unna dem der jeg voksteopp. Og til prisen er det ikke så dårlig! Men skal sies at dette er LAV budjet høytallere. Men greit med bass til prisen... noe finlyd finner du ikke her Synes det kittet med 4x8" spiller temmelig greit, men som sagt... billige saker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, fett! Ja, det er billig! Men jaja, liker bass bedre enn klar lyd, hehe... Men burde jeg gå for kit? eller å kjøpe alt selv?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoxom
    hehe, fett! Ja, det er billig! Men jaja, liker bass bedre enn klar lyd, hehe... Men burde jeg gå for kit? eller å kjøpe alt selv?
    Finner ikke så mye billigere enn disse kittene. Men du skal også tenke på at MDF plater som du bør bygge disse i er ikke billig.

Men Kit GX-10 er et relativt sett med greit med trykk. Men 2800 kittet er også en bra kandidat. Men GX kittet ser jo helt klart kulere ut

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller noe ala dette brukt:
    Cerwin Vega LS-12 - FINN Torget

Husk.. stor forsterker er et must .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Finner ikke så mye billigere enn disse kittene. Men du skal også tenke på at MDF plater som du bør bygge disse i er ikke billig.

Men Kit GX-10 er et relativt sett med greit med trykk. Men 2800 kittet er også en bra kandidat. Men GX kittet ser jo helt klart kulere ut
    Hehe, ja. Men sjekket litt, og de basselementene som er i 2800 går for 59kr/stk nå! Er det verdt å kjøpe dem, eller blir dem fort ødelagte tror du? Ja, GX så rått ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjøp heller noe ala dette brukt:
    Cerwin Vega LS-12 - FINN Torget

Husk.. stor forsterker er et must .
    Hehe, det så fett ut da, men har lyst til å bygge selv også! Noe sted man får kjøpt Cerwin Vega-høytalerelementer?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoxom
    Hehe, ja. Men sjekket litt, og de basselementene som er i 2800 går for 59kr/stk nå! Er det verdt å kjøpe dem, eller blir dem fort ødelagte tror du? Ja, GX så rått ut!
    litt i underkant av 500.- for 8 stk ja. men så har du diskent, delefilter å litt demping. så prisen er ikke så dum for kittet.

Men ser du også snakker om CV elementer, da snakker vi annen prisklasse med engang, seff bedre kvalitet men er litt som å sammenligne en pudel å en pitbull!

Først bestemmer du budjett også velger du ut ifra det. Blir litt tamt å sitte å anbefalle deg ting om du forandrer spillereglene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er sant bare lurte litt på det, siden jeg har sett flere tråder der folk lurer på hva de skal velge osv. ! Kanskje jeg kjøper deg kittet, får se

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •