Infinity kappa, JMlab cobalt eller Klipsch RF???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity kappa, JMlab cobalt eller Klipsch RF???

Holder på å se etter nye hjemmekinohøyttalere og sitter igjen med tre alternativ:

Alle tre er pakker med center, surround og sub

Alt1: Infinity Kappa 400 + pakke i samme serie

Alt2: JMlab cobalt 816s + pakke i samme serie

Alt3: Klipsch RF-35 + pakke i samme serie

Hva vil dere anbefale??
    Det er jo litt smak og behag, men kan jeg få litt argumenter og synspunkter??

Takk på forhånd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer veldig ann på for det første om du prioriterer anlegget som en kino, eller som et stereoanlegg. Og hva salgs musikk hører du i hovedsak på? Hva slags elektronikk skal du bruke det med?

Litt vanskelig å anbefale noe konkret før du gir oss litt mer info :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Harman Kardon Avr 7000

Hører på veldig mye forskjellig.. hovedsaklig rock av forskjellige typer.
    Skal brukes omtrent like mye til film som til musikk..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror folk begynner å bli smålei "hva skal jeg kjøpe-inlegg
    samme hva folk sier her så gjør du nok beste valget selv. lytt på alle og sammenlign svakheter og styrker, klipsch lettdrevet, kappa ikke etc...match blir mer gjetning..

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Infinity kappa, JMlab cobalt eller Klipsch RF???

Sitat Opprinnelig postet av pompny
    Holder på å se etter nye hjemmekinohøyttalere og sitter igjen med tre alternativ:

Alle tre er pakker med center, surround og sub

Alt1: Infinity Kappa 400 + pakke i samme serie

Alt2: JMlab cobalt 816s + pakke i samme serie

Alt3: Klipsch RF-35 + pakke i samme serie

Hva vil dere anbefale??
    Det er jo litt smak og behag, men kan jeg få litt argumenter og synspunkter??

Takk på forhånd
    Hva kan jeg si pompny? Vel, se avataren min

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for alternativ 2. Det hadde eg gjort, men som einis seier er det viktigt at du sjøl likar lyden i dei. :wink:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener klart Klipsch, ingen har bedre dynamikk!
    Og dette er en av tingene som teller mest i hjemmekino, syns naa jeg da...
    8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi!

Måtte ta på meg brillene for å se de ulike alternativene. Kanskje du kunne forstørre teksten litt?

Disse alternativene er jo meget forskjellige. Jeg tror nesten det er umulig å gi noe generelt råd. "Skal jeg kjøpe campingbil eller skal jeg kjøpe meg traktor" :wink: Altså, det har en del med bruksområde å gjøre. TIl den recieveren ville jeg valgt høyttalere som er litt soft i toppen, og gjerne utpreget varme i bassen. På den annen side er den recieveren gammel nok til at jeg personlig ikke ville latt den styre høyttalervalget blindt. Kappaene er nok antakelig de som krever mest strøm og effekt, mens Klipsch er de som krever minst. Imidlertid anbefaler jeg at du ikke har et helt klinisk nakent rom med harde flater og lite møbler til Klipsch. Helst ikke uansett, men i såfall tror jeg kanskje jeg ville valgt en av de to andre. Så spørs det jo om du skal se film, høre musikk eller begge deler, om du skal riste maling/tapet av veggene, hvilken sub du ser for deg, hva du eventuellt kunne tenke deg av reciever etter hvert osv.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde AVR-7000 paa RF-3 selv som er den gamle modellen av RF-35, dette var utrolig bra!
    Dipol loesningen paa bakhoeyttalerene til Klipsch gir en kjempe bra rom foelese.

Snicker-is, naar det gjelder "kalde flater" og refleksjoner fra vegg, saa er Klipsch den som klarer dette best. Dette grunnet deres spredning paa hornene som ikke straaler i alle retninger som en f.eks en dome diskant gjoer! Hornene er ikk der bare pga forsterkning og stor dynamikk :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over det Lassesen, men de er jo ikke akkurat de snilleste i klangen. Det kan man heller ikke si om AVR 7000. Hvis noe blir hardt i lydbildet så er begge disse fabrikatene kjappt fremme og forsterker det hele opp en liten smule.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg er klar over det Lassesen, men de er jo ikke akkurat de snilleste i klangen. Det kan man heller ikke si om AVR 7000. Hvis noe blir hardt i lydbildet så er begge disse fabrikatene kjappt fremme og forsterker det hele opp en liten smule.
    Klipsch er aerlige, men faktisk noeytrale. Har man daarlig elektronikk spiller det daarlig, har man god (men trenger ikke aa vaere dyrt) spiller det utrolig bra.
    Tror mange henger litt igjen av PA anleggene Klipsch ble kjent med for noen aar siden om dette temaet. Jeg sier ikke noedvendigvis deg Snickers-is, men mange.

Jeg har faatt Rotel til aa spille hardt, ja det har jeg, det var med en United DVD spiller og 50w kenwood som jeg testet. Naar jeg kjoerer Rotel som ikke er dyrt i det hele tatt, spiller det som en droem 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Klipsch er aerlige, men faktisk noeytrale.
    Er du nøytral? :wink:

Jeg liker klipsch, men de er og blir følsome for elektronikken også. Klipsch + Yamaha låter etter mine erfaringer ikke særlig pent. Klipsch og Marantz derimot spiller svært lettflytende og behagelig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg liker klipsch, men de er og blir følsome for elektronikken også. Klipsch + Yamaha låter etter mine erfaringer ikke særlig pent. Klipsch og Marantz derimot spiller svært lettflytende og behagelig.
    Hmm, kontraster paa smak og meninger her :roll:
    Jeg mener da Yamaha spiller bra med Klipsch med sin litt varme klang, ikke paa de gamle men nye receiverene. AZ-2 f.eks er noe av det beste jeg har hoert RF-3 med...
    Marantz ogsaa, men ikke den kraften.

Enten liker man Klipsch eller saa liker man det ikke. Bare det at de fleste liker det og blir hekta etter de hoerer det med bra elektronikk :lol:

8)

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjoente ikke det helt, sikkert en mening bak d?
    Hvem er noeytrale naar man har meninger? Er ikke det derfor man har debattforum?

:wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo selvsagt. Det var bare ment som en spøk, men vi andre ser jo avataren din ganske tydelig. Mer forklaring trengs kanskje ikke?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du får en meget god pris på Infinity pakka, siden den er på vei ut. Har selv Kappa 600 og er meget godt fornøyd. Sammenlignet de i sin tid med det meste av ht opp til 25k, og har ikke angret. Har også hørt full Kappa-oppsett på en stor HK forsterker og syntes det var noe av det bedre jeg har hørt i prisklassen. Hvis det er sub med i pakka, så har jo Kappa suben fått mye skryt også. Har ikke hørt noe far JM Lab men du blir nok fornøyd uavhengig av hva du velger. Klpisch har jeg bare hørt med Sony og det likte jeg ikke.

Newcomer MrBeach sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JM Lab!

Jeg har hatt Cobalt 816S + CC800S (med Chorus 705S bakhøyttalere som budsjettløsning) i 10 måneder nå og er svært fornøyd.
    Hvis du setter musikken høyest vil jeg anbefale disse. Har hørt litt på Klipsch (litt for mye "partylyd") og Infinity (greit nok). Ingen av dem har samme dynamikk og naturlige lyd som 816S etter min mening. I hjemmekinoen er det svært mye moro også. Meget bra subwoofererstatning! Hvis du ønsker realistisk lyd finner du ikke bedre til prisen. Jeg lyttet på svært mye før jeg landet på JM Lab. Se også test i siste L&B (8-2004). Utdyper mer ved behov.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: JM Lab!

Sitat Opprinnelig postet av MrBeach
    Jeg har hatt Cobalt 816S + CC800S (med Chorus 705S bakhøyttalere som budsjettløsning) i 10 måneder nå og er svært fornøyd.
    Hvis du setter musikken høyest vil jeg anbefale disse. Har hørt litt på Klipsch (litt for mye "partylyd") og Infinity (greit nok). Ingen av dem har samme dynamikk og naturlige lyd som 816S etter min mening. I hjemmekinoen er det svært mye moro også. Meget bra subwoofererstatning! Hvis du ønsker realistisk lyd finner du ikke bedre til prisen. Jeg lyttet på svært mye før jeg landet på JM Lab. Se også test i siste L&B (8-2004). Utdyper mer ved behov.
    WOW. Som sant som sikkert. Det var på tide utalelsen din kom. :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: JM Lab!

Sitat Opprinnelig postet av MrBeach
    Hvis du setter musikken høyest vil jeg anbefale disse. Har hørt litt på Klipsch (litt for mye "partylyd") og Infinity (greit nok). Ingen av dem har samme dynamikk og naturlige lyd som 816S etter min mening.
    Syns at Infinity er en del bedre enn greit nok, men jeg betviler ikke at Cobalt er gode høytalere. Men det er vel også en vesentlig prisforskjell ute og går her også. Cobalt 816 er jo i prisklasse med Kappa 600, og de er i hvertfall dynamiske, det er det ingen tvil om.

Når du skal ut med så mye penger, må du sørge for å høre begge i et skikkelig oppsett. Du blir nok fornøyd uansett hva du velger.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo selvsagt. Det var bare ment som en spøk, men vi andre ser jo avataren din ganske tydelig. Mer forklaring trengs kanskje ikke?
    8)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •