Dynaudio, Audio Pro eller B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio, Audio Pro eller B&W

Hei

Jeg er ute etter et par stativhøytalere til ganske variert bruk - Dj-bruk (monitorer), kvalitetslytting og til film. Min musikkprofil spenner fra jazz til funk og techno. Høytalerene skal stå i en stue på ca. 4x8 m. Jeg har en Audiolab 8000a forsterker.

Jeg vurderer følgende (men tar gjerne mot tips ut over dette):
    - Dynaudio Excite X12
    - Audio Pro Black Pearl V.3
    - B&W CM5

Har lyttet til alle, men har vanskelig for å sammenlikne dem.

Få forhånd takk,

MvH,
    Anders

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil jo si at til både jazz, funk og tecno er bassgjengivelse ganske viktig. Som i de fleste andre sjangre egentlig.. Og det blir det vel smått med i alle de forslagene der.
    Shopper du etter pris eller størrelse?

Audiolaben er jo en brukbar forsterker, uten at jeg husker specs på den i farta. Du bør uansett prøve å få låne med hjem/deponert og prøvd hjemme før du bestemmer deg.

Men er det prisen som bestemmer ville jeg heelt klart kjøpt brukt og fått mer membranareal pr krone..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg et par Schnell Acoustics med 8" basselement (lurer på om typen kan være J/III - men usikker, har gått i arv og er mange år gamle). Har i utgangspunktet vært fornøyd med dem, men størrelsen kan gjerne være noe mindre.

Er egentlig mest bekymret for å gå ned i størrelse på basselementet. Samtidig var jeg ganske overrasket over hvor mye trøkk de høytalerene jeg har sett på. Bor i en relativt lytt bygård, så i utgangspunktet er pen lyd for varierte sjangre viktigere enn trøkk - og også derfor jeg ikke er ute etter aktive studio monitorer.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilt etter kl 23.. Stå på ditt!

Neida.. Men skal du fylle rundt 30m2 med så små høytalere så tror jeg du får lyst til å bytte de ut uansett hvilke av de tre eksemplene der du evt måtte velge.

Har ikke hørt audiopro i det hele tatt, men av alternativene jeg har hørt fra b&w og dynaudio velger jeg glatt b&w.
    Mulig at b&w er litt "min greie" og de jeg har er blandt de bedre de har lagd men..

Uansett, det koker ned til at jeg syns du bør lytte selv og avgjøre hva som er mest riktig.. Får du de ikke på hjemlån så kjøp brukt og selg videre hvis de ikke funker for deg. Det taper man ikke nødvendigvis nevneverdig mye på..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som kan dele erfaringer?