Høyttaler til 20k! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 153 av 153
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dan E
    Har sa ranger å kan vel ikkje annet en å anbefale de på det varmeste!!!
    Hører de trenger en kraftig forsterker, hvilken kjører du dem med?
    Har selv Emotiva RPA-2 med ca 2x200w.
    Vil det være nok til å drive dem?

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Dali 8008 (etterkommer etter 808), før jeg kjøpte Mantra for en måned siden. Ingen tvil om at Mantra er en del bedre høyttalere, men så koster de da også det dobbelte av disse to Dali-modellene.
    Lydsignaturen i disse to merkene er etter min mening (og stue) ikke veldig forskjellig, men Mantra er mye behageligere i toppen, spesielt når man skrur opp litt. Veldig luftig og fin diskant, samtidig som de har omtrent like mye i bunn som 8008.
    Anbefales! 8)

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i Drammen og hørt på Triangle, det falt helt klart i smak!
    Fikk ikke tatt med meg noe hjem, (liten bil) men blir kanskje en tur ned i helga.

Så da blir det spennende og høre om det låter like bra hjemme! :roll:

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke modeller var det du hørte på da?
    Og på hvilket utstyr?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som sitter på Triangle høytalere... Jeg selv er meget godt fornøyd med mine Quartet som er matchet opp på Musical Fidelity A5 forsterker.

Quartet er en meget god allrounder, spes om du hører mye på rock. Det eneste du skal vere obs på er størrelsen og at den krever mye strøm ( er ikke så farlig med watt) for å holde kontrollen med bassene. Diskanten er luftig og er tunbet litt mykere i Genese serien enn på magellan og Esprit serien. Der den av og til har fått litt trekk for å vere hard og spiss.

Fordelen med Quartet er at denne kan spilles på rør og transistor, alt etter hvilken type lyd du er ute etter. kjøper du deg Quartet så vil du ha en høytaler som du slipper å skifte ut på lang tid. Jeg har denne koblet opp på komponenter til ca 40k hjemme, og er meget godt fornøyd.

Men jeg har testet mine Quartet på komponenter til over 200k i et rom der det var jobbet med akustikken, og det låt ikke ille for å si det slik.

Da ble Quartetene testet mot et dobbet så dyrt par fra Audio Physics og jeg og huseiger var enige om at Quartet har mange svært gode engenskaper.

Stativht Trio har 85% av kvalitetene til Quartet. Quartet går noen hz dypere.

Høytalere i denne prisklassen 20-30 i nypris er vel den prisklassen der du får mest for pengene. Men det er ikke lett å finne et par som er gode på alt, derimot så er det lett å finne et par som spiller godt på en type musikk.

Jeg kan vel si at jeg lytter mye på Pearl Jam, Stone Temple Pilots, Nirvana, Metallica, Jamie Cullum, Megadeath, Pink Floyd, så jeg er ganske variert i musikkstilen. Det eneste jeg ikke hører på er danseband.

Om du kan tenke deg en demo på Quartet og Musical Fidelity så kan jeg still heimen open for besøk. Rommet mitt er på samme størrelsen som ditt.

Om dette er intr så sender du meg en pm, Jeg bor rett ved Lillestrøm. 5-7 min med bil fra Surround.no...
    Mvh Peter

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Hvilke modeller var det du hørte på da?
    Og på hvilket utstyr?
    Jeg hørte på Antal ex, rakk ikke mer. Men den falt i smak!
    Utstyr: Audio Valve Eklipse, LECTOR CDP-7TS, effekttrinnet er jeg ikke sikker på. Det låt ihvertfall bra!

Også hørte jeg høyttalerne på min elektronikk etterpå, og det overrasket meg (og Hallvar, fikk jeg inntrykk av) Det låt i mine ører bra ihvertfall.
    Blir spennende og se om det blir kræsj i rommet mitt bare nå :-?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Jeg hørte på Antal ex, rakk ikke mer. Men den falt i smak!
    Utstyr: Audio Valve Eklipse, LECTOR CDP-7TS, effekttrinnet er jeg ikke sikker på. Det låt ihvertfall bra!

Også hørte jeg høyttalerne på min elektronikk etterpå, og det overrasket meg (og Hallvar, fikk jeg inntrykk av) Det låt i mine ører bra ihvertfall.
    Blir spennende og se om det blir kræsj i rommet mitt bare nå :-?
    Hehehe.

Halvard koblet opp et system til deg til rundt 80-90k så ja det bor veldig mye i Triangle høytalerene. Husk bare på at den pre-ampen er rør basert og den er min drømme pre....

Siden du skal låne med deg hjem, hør med Hallvard om du kan låne Trio også, stativ HT i serien over Antal... Så får du sammenlignet stativ og gulvht i rommet ditt. Gulvstående på 15m2 er ikke lett.

Mvh Peter

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på en del annonser på Hifisentralen. Hallvard selger et par Triangle Quartet som demo modell for 20k. Annonsen er fra 06.04.10 så det kan hende han har soldt desse alt, men..... Da slipper du tiden med å spille desse inn.

Peter

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hehehe.

Halvard koblet opp et system til deg til rundt 80-90k så ja det bor veldig mye i Triangle høytalerene. Husk bare på at den pre-ampen er rør basert og den er min drømme pre....

Siden du skal låne med deg hjem, hør med Hallvard om du kan låne Trio også, stativ HT i serien over Antal... Så får du sammenlignet stativ og gulvht i rommet ditt. Gulvstående på 15m2 er ikke lett.

Mvh Peter

Ja, det kommer på 90k+, men det låt veldig bra å!

Nå har jeg vel egentlig kjøpt Antalene allerede, Quartet blir for stor. Men det er den ht`en som er grunnen til at jeg tok turen :roll:

Jeg har klart meg lenge med 808 på like stort rom. Men jeg vil gjerne ha litt bass, Triangle har bassporten foran så tror det blir mye bedre enn det er nå uansett.
    Trio`n blir fort dyr med stativer også..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kommer høyttalerene, kan fort bli spennende og en underholdene helg dette her!

Ønsker alle en god lydhelg!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0