Høyttaler til 20k! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 153
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Ja her er det bare og hive seg rundt spørst om de ligger der lenge...

Hvordan syns du M6 er?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Ettersom jeg har disse høyttalerne, kan jeg jo prøve å gi et (subjektivt) svar på dette

Jeg siterer meg selv fra Min Hifi her inne:
    "Det kan kanskje finnes høyttalere i denne prisklassen som har like gode enkeltegenskaper, skal f.eks ikke påstå at de slår B&W på mellomtone eller Dali på detaljer, men jeg har veldig sans for den helheten, sammenhengen og den litt mørke og behagelige klangbunnen som PSB gir. Bassegenskapene overgår de høyttalerne jeg har hatt tidligere mange hakk. I tillegg har den et stuevennlig design, slank og ikke så dyp, og med god byggekvalitet. Mine beste "all-round høyttalere" til nå!"

Tror kanskje du må gjøre et veivalg i forhold til hva slags lyd du vil ha.

Hvis det viktigste for deg er å få gåsehud av vokalprestasjoner, så kan du gå for B&W. Men til litt røffere musikk, blir de kanskje litt "snille". Ikke mitt valg til "Nirvana" f.eks.

Hvis det viktigste er at det skal låte detaljert, transparent og lett på tå, så kan Dali være valget. Men da kan det til gjengjeld bli slitsomt hvis innspillingen ikke er bra eller rommet ikke har topp akustikk. I mitt rom ble det i alle fall litt anstrengt når Travelling Wilburys dro til med fem giterer på en og samme gang.

System Audio vil jeg mene at kombinerer de to nevnte egenskapene bra. Men her mangler det jo også litt kropp i de nedre oktavene etter min mening. (NB! har ikke hørt Mantra)

Selv gikk jeg litt bort fra å lete etter de aller mest "hifi-korrekte høyttalerne" og kjøpte noe som funker på det meste av musikk. Det er nok ikke mulig å finne den høyttaleren som er best til alt!

Et par tester:
    PSB Speakers - TAS-Synchrony Review
    Full trøkk i stua - Lyd og Bilde

Hadde først en Thule-forsterker på dem, og da låt det litt mørkt. Nå har jeg en Hegel, og det er i alle fall en god match!

Lykke til med valget uansett hva du måtte falle ned på!

Jeg vil nok ha litt "hifi korrekt" men samtidig vil jeg ikke det skal være kjedelig og høre på. (Noe jeg tviler på, i denne prisklassen)
    Men høyttalere under 30k er kanskje ikke bra nok?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 som du har nevnt er iallefall en veldig livlig sak . Anbefales iallefall, ikke mange høyttalere i denne prisklassa som er like engasjerende.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Mentor 6 låter veldig bra, men lurer på om det er noen som er bedre til prisen.

Ellers blir det nok Mentor, de har jeg jo hørt med forsterkeren min å. Så vet ca hvordan det blir

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali lager høyttalere som gir enkle laster for forsterere for det meste, så det burde bli bra ja .

Bedre blir å ta i, annerledes finnes det, og du har jo hørt f.eks BW CM9. Klipsch RF-63 er også en fantastisk sak syns jeg, men ikke bedre, men annerledes!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Men høyttalere under 30k er kanskje ikke bra nok?
    Til 20 000.- er det mye bra å velge i! B&W, Kef, Monitor Audio, Dali, System Audio, PSB, Vienna og Klipsch og sikkert enda flere.
    De har ulike styrker og svakheter i forhold til hverandre, men slik vil det være uansett prisklasse.

B&W og Dali for eksempel låter veldig forskjellig selv om begge utvilsomt er meget bra høyttalere! Det kan lønne seg å lytte en del for å finne ut hva som passer i forhold til din smak og ditt rom!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt til å høre på Spendor & Triangle, men liker egentlig Dali så..
    Klipsch er jeg veldig usikker på.
    Vienna, KEF, MA, SA virker spennende

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dali lager høyttalere som gir enkle laster for forsterere for det meste, så det burde bli bra ja .

Bedre blir å ta i, annerledes finnes det, og du har jo hørt f.eks BW CM9. Klipsch RF-63 er også en fantastisk sak syns jeg, men ikke bedre, men annerledes!

OK, beklager!
    Jeg retter meg og sier appelerer mer til meg, i stede for bedre

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan syns du M6 er?
    Er så langt veldig fornøyd,men har enda ikke skaffet meg et effekttrinn de verdig.De fortener nok noe bedre enn nad 272.
    Men hjemmekino som har testet de med doxa 73, har nå brukt de som referanse i prisklassen.Det tatt i betraktning med finish var avgjørende for meg,at jeg valgte de i konkurranse med mentor6,cm9 og noen andre.
    Siden jeg bor litt usentralt til fekk jeg ikke muligheten til lyttetest av en
    del av desse.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fikk du hørt?
    Ingen?

Bra du er fornøyd ihvertfall

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått RF-7 i hus så kan jeg LETT anbefalle denne til denne prisen! Rett å slett brutal, eneste ulempen er at dem er store!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spillestil har Klipsch egentlig ?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Fikk tak i et par PSB synchrony one til 25k. De spiller fletta av Monitor audio.
    Hehehe, synes kanskje du:-D

Der er vi STERKT uenig. PSB blir altfor boomy for mine ører.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sandlien.

Valget er vanskelig, ikke sant?

Om du har 15kvm til rådighet på nåværende tidspunkt og ikke har planer om å flytte i nærmeste fremtid, ville jeg ikke kjøpt digre høyttalere og eller høyttalere som kostet 30000,- tidligere. Slike høyttalere tar ikke bare masse plass, men de er også mer transparente da de er laget for å spille sammen med langt dyrere utstyr enn det du besitter. Ergo vil de kanskje heller fokusere på det din elektronikk ikke er så gode på istedet for å spille musikk.

Tidligere hadde jeg Monitor Audio GR10 (forgjengeren til dagens GS serie) i et rom på nærmere 40kvm. Kan ikke akkurat si at jeg manglet dybde i musikken. GS-GR serien fortjener en drøy halvmeter fra bak og sidevegger for å spille godt. Sammen med noen gode og stive stativer hanver prisen på omtrent 15000,- for GS10. De siste fem tusen for kan du ta en langhelg for to i Berlin.

Riktignok har jeg ikke noe særlig erfaring med Primare, så du må ta min anbefaling med en klype salt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strør litt salt, men takk takk for anbefaling uansett !!

Og ja det ER vanskelig :razz:

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med litt fra sidelinjen her - men jeg har ikke fått med meg at det er snakk om et lytterom på 15 kvm.

Da vil jeg ile til og advare i største alminnelighet mot gulvstående høyttalere i så små rom. Mitt mellomste lytterom er på ganske nøyaktig 15 kvm - der mitt anlegg nr. 2 i signaturen min står - og jeg har aldri vært kar om å få en gulvstående høyttaler til å låte bra der. Og gudene skal vite at jeg har prøvd.

Løsningen hos meg er blitt stativhøyttalere pluss sub. Det fungerer som bare det - min årelange skepsis mot sub har vært helt forgjeves. Det gjelder bare å tune suben lavt - både i nivå og i frekvens. Selv uten avanserte måleinstrumenter synes jeg at jeg har fått det til utrolig bra. Mitt anlegg nr. 2 i TVstuen spiller fullt på høyde med storebror nr. 1 i stuen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Cryman sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også ha sett litt på polk audio sin Lsi serie. Spiller veldig bra til prisen.
    Ville ha sett på Lsi 9, til ett rom på 15 kvm.
    Polk Audio: Home Theater & Stereo Speakers for TV, Music & Video Games

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spillestil har Klipsch egentlig ?
    Åpent, på RF-7 er lydbildet ganske "magiskt" som jeg har sagt før, men er bra sprednig på dem. Men nye RF serien kan oppfattes litt lys i klangen. Men på film å Rock er Klipsch RÅTT

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig er ikke stativ ht aktuelt, men får vel like bra lyd med dem som gulvstående?
    Blir bare fort dyrere, stativ og sub i tillegg..

Jeg bruker jo 808 i dette rommet, og det er nok alt for mye bass.
    Men jeg vil gjerne ha litt.

Kanskje xtz 99.26 er tingen da?
    Kan jeg bruke pre out til sub?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med stativhøyttalere pluss sub i et lite rom, er at du kan få bedre kontroll over balansen mellom dypbass og resten av musikken. Jeg har - som sagt - prøvd en rekke gulvstående høyttalere i mitt lytterom i TVstuen - som er på 15 kvm - og kom ikke i mål før jeg omsider bet i det sure eplet og gikk for stativhøyttalere pluss sub. Skeptisk som f... - det var bare forbokstaven - jeg mente i alle år at sub var å sammenligne med dop - musikalsk juks. Inntil jeg fikk sub selv. Nå bruker jeg sub til Dagsrevyen også - slår aldri av suben.

En uforutsett bonus i denne forbindelse, er at filmlyden blir mye bedre også. Jeg har laget meg to favorittinnstillinger på suben - én "sivilisert" til musikk og én med "høy gøyalfaktor" til film - slik jeg får det beste av begge verdener. Ikke noe problem å få nok bass og trykk - det er helt sikkert.

Pre-out til suben - det fungerer helt utmerket.

En slik løsning med stativhøyttalere pluss sub, vil også være noe som passer forsterkeren din bedre. Primare A20 har strengt tatt ikke de kreftene som skal til for å ha et musikalsk jerngrep på litt krevende gulvstående saker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •