Anbefaling av senterhøyttaler til 5k ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av senterhøyttaler til 5k ?

Jeg skal oppgradere med en senterhøyttaler som passer til mitt system. Budsjettet er på rundt 5 000.-

Har tenkt på Kef IQ60 eller Yamaha Soavo 900C.

Jeg har Yamaha Soavo 1 PN fronter (Yamahas testvinnende High-End høyttalere som forøvrig ikke kan sammenliknes med de billige NS modellene). Frontene drives av Emotiva XPA-2 og Denon 3310 driver senteren og bakhøyttalerene.

Noen som har lyttet til disse og har noen mening? Andre forslag til sentere som kunne matche?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Jeg skal oppgradere med en senterhøyttaler som passer til mitt system. Budsjettet er på rundt 5 000.-

Har tenkt på Kef IQ60 eller Yamaha Soavo 900C.

Jeg har Yamaha Soavo 1 PN fronter (Yamahas testvinnende High-End høyttalere som forøvrig ikke kan sammenliknes med de billige NS modellene). Frontene drives av Emotiva XPA-2 og Denon 3310 driver senteren og bakhøyttalerene.

Noen som har lyttet til disse og har noen mening? Andre forslag til sentere som kunne matche?

For meg er det alfa omega at fronter og center har samme lydsignaturen. da man fort merker hvis lyden ikke stemmer overens i front.

Dette er ikke like viktig som surround, men dog, jeg hadde uten tvil valgt "samme" serie, og minimun samme merke også til surround..

jeg hadde nok i første omgang sett på centerhøytaler av samme fabrikat som du har i fronter, og aller helst også fra samme serie..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Kef IQ60C og er veldig fornøyd, men når du har såpass gode fronter og mulighet for senter i samme serie, så ville jeg nok gått for Soavo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •