Patos Basic 510 Mk3 vs. Patos Lyric 502

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Basic 510 Mk3 vs. Patos Lyric 502

Hei.
    Jeg er i besittelse av Basic selv, og synes disse lyder utrolig bra her hos meg. Lyric har jeg aldri hørt, men ser at det er noen på bruktmarkedet fra tid til annet. Er det noen som har erfaring med både basic 510 mk3 og lyric, som kan si litt om forskjellen på disse? Det er jo ikke umulig at oppgraderingsspøkelset tar overhånd snart...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Hei.
    Jeg er i besittelse av Basic selv, og synes disse lyder utrolig bra her hos meg. Lyric har jeg aldri hørt, men ser at det er noen på bruktmarkedet fra tid til annet. Er det noen som har erfaring med både basic 510 mk3 og lyric, som kan si litt om forskjellen på disse? Det er jo ikke umulig at oppgraderingsspøkelset tar overhånd snart...
    Hmmm... Jeg har jo da hørt ditt oppsett og ble imponert over lyden i Basic (oppgradert riktignok). Lyric har jeg hørt i bare en sammenheng, og jeg er selv litt usikker på hvor mye det er å vinne. Er du heldig kan du kanskje få lytte til et par i nærheten av der du bor?

Eller er det noen i nærheten av Ski som kan gi oss en demo?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Hei.

En overgang fra Basic til Lyric vil gi deg et løft på alle måter, uansett om Basic er oppgradert aldri så mye.
    Har hatt flere sett av begge deler, og det er stor forskjell. Har riktignok ikke hatt 02 serien, men har hatt 201c, 401 og 501 i Lyric. 02 serien er enda hakket bedre enn de igjen.

Du får mer trykk, mer kontroll, bedre diskant, bedre hele veien rett og slett.

Har ingen problemer med å anbefale deg Lyric serien, en glilmrende serie av ht.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere begge!

Joda, jeg vet at lyric har et godt rykte. Kanskje litt håpløst å be om en sammenligning uten å lytte selv. Det jeg er på jakt etter er vel en kvalifisert gjetting knyttet til hvor mye det er å hente. Basic 510 mk3 er for øvrig noe helt annet å lytte til enn 510 mk2, i alle fall i mitt oppsett. Selv brukte Lyrics koster litt, så spørsmålet er om dette evt. kan forsvares som en kostnadseffektiv oppgradering? Det er det jeg er usikker på, i likhet med pnerbye. Jeg minner også om at 510 er gulvstående med 2 stk. 8', så det er mulig å få trøkk i massevis her. Videre er jeg rett og slett imponert over mellomtone/diskant, så det hadde vært kjekt med en tilbakemelding fra noen som kan sammenligne disse direkte. Da snakker jeg om den oppgraderte versjonen, mot lyric 502.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •