Bose jewel cubes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose jewel cubes?

Vurderer å handle Bose jewel cubes til et 5.1 oppsett til TV'n. Noen som har erfaringer med dette? Skal drives med en HK AVR 355 og lurer på om dette gir grei lyd til film. Tenkte meg 4 jewel cubes pluss en VCS 10 senter og en grei sub, f.eks XTZ sin 10" evt en SVS 10". Vet at dette ikke akkurat er high end, men det bør låte OK, eller?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jewel cubene skal vel deles på omlag 200hz og det spørs vel hvor bra XTZ eller SVS-en vil klare det … Ellers så synes jeg de spiller bra sammen med Bose sin sub (i LS48).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg gjentar det jeg sagde i en annen Jewel Cube tråd: dette er noen av de verste høyttalere du overhodet kan kjøpe, delefrekvens ved 200 hz er en katastrofe og virkelig dårlig utgangspunkt for ok lyd. Du vil få mellomtone fra subben og alltid være oppmerksom på hvor subben står.
    se på noen andre små høyttalere hvor du kan ha lavere delefrekvens, Argon sine f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er jeg ikke ute etter noe voldsomme greier, men litt mer enn det en TV kan levere. XTZ sin 10" spiller opp til 180Hz og 12" passerer 200 Hz. Har akkurat solgt et suverent Klipsch oppsett som ble for mye, både penger og plass i forhold til hvor lite det ble brukt. Fordelen med Bose er at de er små og at de kan skaffes meget rimelig fra USA. Senteren VCS10 har perfekte mål som lar seg fint plassere under TV'n. Men for all del, finns det bedre alternativer som er like små så gjerne det.
    Denne Bose suben, kan den kobles til vanlig receiver uten disse sjanseløse Bose-kontaktene? Disse er vel også på satelittene men regner med at det bare er å fjerne pluggen og koble de på vanlig måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha smått som spiller OK vil jeg anbefale: Mirage MX

Er ikke mye større enn bose sine. NB! subben på bilde er hele 20cm høy! Men spiller bra. Kan selvsagt ha en bedre subb men høy WAF! Du vil mangle litt i mellom tone med dette sette også men er jo også som kjent kompromisset mellom smått vs stort . Sprer lyden meget bra!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp komplett BOSE med sub i såfall så kan du heller ha en sub i tillegg. Jeg har kjørt x-over på 200hz og det fungerte fint hos meg, men jeg har 2 SVS PC12-NSD og SVS AS-EQ1 i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være en god løsning det. Har også tenkt på en større senter som gir talen litt fylde så kan satelittene spe på med effektene. Har plass til 18 cm høy senter, så det bør hjelpe. Musikk prioriteres ikke i dette oppsettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •