På jakt etter nye høyttalere i heavy metal sjangeren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter nye høyttalere i heavy metal sjangeren?

Jeg er på jakt etter tips på nye høyttalere til å ha i stua. Til daglig hører jeg mye på heavy metal musikk og hard rock. I kjellerstua har jeg Klipsch 5.1 system som jeg er veldig fornøyd med. Har tenkt til å kjøpe 2 stk. fronthøyttalere i stua i 1.etasje også, men har lyst til å prøve noe annet enn Klipsch. Bandene som jeg hører mye på er Metallica, Disturbed, Slipknot, Rammstein osv. Felles for denne musikken er at jeg må ha høyttalere som er raske og dynamiske. I bilen har jeg Rockford Fosgate "Punch" som er perfekt til denne musikken; finnes det noe liknende innen gulvhøyttalere?
    Jeg har sett på:
    - SystemAudio 1550
    - AudioPro Black Diamond V3
    Dette er i prisklassen jeg kunne tenkt meg, 4000-8000kr.
    Er det noen som har erfaringer eller tips på disse eller andre høyttalere?:-D

PS! Cerwin Vega er ikke noe alternativ; høyt og udynamisk!:evil:

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SVS STS-01 til 6790kr og jeg spiller mye tung musikk, Opeth, Metallica, Epica etc men også veldig mye annet. Jeg synes de fungerer meget bra til denne bruken. De er ikke verdens mest lettdrevne med 6ohm og 90dB, men med 250watt fra Rotel er det overraskende hvor det trykker og spiller. Dritten er jo at de kan bare høres hos Lsound eller privat.

SVS STS-01 Black Gulvhøyttaler - 4 x 6" basselement - SVS - L-Sound AS

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis testet sine Dali Concept 8 hos meg.Da ble det testet mye på nevnt musikk siden han liker det.Han synes B&W-ene var best siden de gjengav at det var f.eks 2 gitarer i sangen i stedet for 1 som han trodde før.Jeg synes Dali-ene var mye bedre på denne musikken og de hadde evne til å basse skikkelig hvis ønskelig.De spilte også meget høyt.

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med jbl eller ProAc

Har hatt JBL i mange år, men solgte dem til fordel for ProAc. Jeg har ikke hørt de nyeste JBL`ene men de har jo en fantastisk rocka lyd. Hørte også ProAc sin Studio-serie. Disse har også en fantastisk punch og trøkk. Men de begynner vel på 14K nye hvis du skal ha de med mest bass. Finnes jo mye flott brukt også....stå på

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på noe av det samme som deg, men mye annet som er mer melodiøst i tillegg. Valget falt på SA 1550, som jeg synes er helt fantastiske til prisen.

Har ikke kjøpt de ennå, men har hørt en del på Soundgarden. Kjøpet får vente til Classéene og B&Wene er solgt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System audio ranger e jo som skapt for den musikken;-) utrolig engasjernde lyd med knall dynamikk!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •