Høyttaler i tak mot kaldt loft - fuktsperre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler i tak mot kaldt loft - fuktsperre

Da er høyttalerne klare til montering i kjøkkentaket, og slik det ser ut nå vil én av dem bli montert i tak mot kaldt loft.

Hvordan løser jeg da dette med fuktsperre?
    Er det uproblematisk å "lappe" fuktsperren med byggeplast som blir liggende i direkte kontakt med baksiden av høyttaleren?
    Bør det legges litt glava eller noe annet mellom elementet og plasten?

Det er en Dali Phantom Kompas 6M vi snakker om her.

Største utfordring blir allikevel å lov av kona til å begynne monteringen før vi skal ha fest på lørdag...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fuktsperren må holdes intakt. Det sier også Dali i brukermanualen. Uten fuktsperre, vil du få fukt/kondens i isolasjonen, det er ikke bra.

Det andre spørsmålet ditt er jeg mer usikker på - men jeg ville ha sørget for litt avstand mellom fuktsperren og høyttaleren. En liten bit Glava, kanskje, som du selv er inne på - men ikke veldig stor, for da blir det muligens dårlig med kjøling av høyttalerspoler og slikt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste vil nok være å montere en spotkasse over høytaleren, slike som elektrikere bruker over spotlightene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •