Hei,

jeg har flyttet til ny leilighet og fått en utfordring når det kommer til lytterommet (stua).

Planløsningen og store møbler sørger for at den ene høytaleren delvis blir skjermet og pga begrensede ommøbleringsmuligheter ser jeg nå på alternative løsninger. Høytalerene jeg nå har er Dali Ikon 6. De er gullvstående bassrefleks med 4 elementer som faktisk låter generelt bra, dog syntes jeg de er vell intense i diskanten ved spilling av hardrock og metal..

Et alterantiv jeg vurderer er å finne meg et et par 2 veis kvalitest høytalere der begge elementene rager høyere enn møblementet og dermed blir fri for skjerming. Dette kan enten være gulvstående eller stativhøytalere. Det finnes også inwall høytaleralternativer men det er ikke noe ideelt alternativ for meg, ei heller å anskaffe forsterker med romkorreksjon.

jeg har så langt funnet et par som matcher mine preferanser og et fått tilbud på ligger ganske nærmere hverandre i pris. Nypris ligger de et sted mellom 25-30.000,- per par .
  • Spendor s8e (gulvstående)
  • Tannoy Defenition DC8 (stativhøytalere)

Er derfor veldig interessert i å høre andres mening om disse og om de ville være en passende match for forsterkeren min (Naim XS).