HJELP !!! B&W CM7 eller B&WCM9???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP !!! B&W CM7 eller B&WCM9???

Hei

Trenger hjelp! Skal som sagt kjøpe meg nye fronter til hjemmekino'en min, men greier ikke å bestemme meg for CM7 eller CM9!
    Er bare det at prisforskjellen på disse er ganske stor, man får jo CM7 + Sub'en for et par lapper mer i samme serie til prisen av CM9.
    Er CM9 virklig verdt de 7000.kr den koster mer enn CM7?
    Har hørt begge høyttalerne, og må innrømme at CM9 er en bedre høyttaler som jeg brukte mesteparten av tiden og høre på, men 7000.kr?
    Er også så jævlig redd for at hvis jeg går for CM7 vil jeg angre i ettertid, kjipt å kjøpe CM7 først for å så finne ut at det var CM9 jeg ville hatt, taper jo endel penger på det å måtte ligge CM7 ut på brukten og etterpå kjøpe CM9.
    Hvis jeg skal rekke å få høyttalerne til påsken, bør jeg få bestillt dem iløpet av dagen, trenger derfor noen raske råd.
    Hjelper liksom ikke å høre på dem i timesvis på HFK heller, blir ikke noe klokere, og lytterommet er heller ikke optimalt der, og ikke mulighet til å få lånt med heller, da dem ikke har dem i butikken på lager, må bestilles!
    Lurte på om jeg kjøpte CM7 og fikk testet dem hjemme noen dager, om jeg kunne få byttet dem inn igjenn å gå for CM9 istedet vis jeg angret, det var dem ikke veldig interressert i! Hva fanken gjør jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har cm7 og er godt fornøyd. Har du et mindre lytterom tror jeg cm7 vil gjøre en meget god jobb. Men er lytterommet mer enn ca 30kvm ville kanskje cm9 være et godt valg. Min erfaring er at cm7 spiller best med relativt stor avstand til både bak- og sidevegger. Det vil kanskje være enda viktigere på cm9?
    Ellers går det jo an å kjøpe cm7 og senere kjøpe en sub. B&W pV1 eller
    gallo tr3 vil kunne gjøre en meget god jobb også på musikk. Flere på hifiklubben mener at cm7 med pv1 spiller bedre enn cm9 alene.
    Begge høyttalerne liker også en relativt kraftig forsterker for å spille optimalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det ingen felles forståelse om hva som er bra eller ikke blant hifi-klubbens ansatte heller..
    Akkurat som blant oss lyttere, oppfattes lyd forskjellig... :-)
    Så dette blir nok mest opp til deg selv..
    Muligheter for hjemlån er jo det beste. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der altså. Selv om det innebærer mye logistikk og bæring er det å teste hjemme eneste måten å få testet utstyr skikkelig på. Og jeg skjønner selvfølgelig at ansatte på hifiklubben absolutt ikke sitter på noen objektiv sannhet hva lyd angår

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det beste er selvfølgelig å få testet hjemme!
    Om dem på HFK bare kunne gått med på at jeg fikk testet CM7 hjemme noen få dager, hadde dette vært mye enklere!
    Tenker endel på at høyttalerne som skal byttes ut er DM605 S2, disse er relativt store høyttalere, og fungerer også som subwoofere!
    Er litt redd for at overgangen til eventuellt CM7 blir stor, både med tanke på lyd og fysisk størrelse, hvordan det kommer til å se ut i stuen!
    Derfor hadde det vært greit å få testet litt noen dager, og hvis jeg hadde funnet ut at dem blir for små, både i lyd og størrelse, at jeg kunne levert dem inn og gått for CM9, burde jo være en "vinn vinn" situasjon for begge parter, legger jo tross alt igjen 7000.kr ekstra da.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At CM7 og CM9 kommer til å låte mer "pinglete" i bassen enn 605 S2 er logisk, da disse har aktive bassere. Men hvor stort er rommet ditt? Det er det viktigste pungtet her. :-) Litt lettere å gi deg en pekepinn på hva som kan lønne seg da ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    At CM7 og CM9 kommer til å låte mer "pinglete" i bassen enn 605 S2 er logisk, da disse har aktive bassere. Men hvor stort er rommet ditt? Det er det viktigste pungtet her. :-) Litt lettere å gi deg en pekepinn på hva som kan lønne seg da ;-)
    Hei

Rommet er vell ca.25-30 kvadrat.
    Har forressten gjort en bestilling nå, ble til at jeg går for CM9 og senteren CMC i første omgang, subwooferen hadde dem ikke på lager og kom ikke før i mai mnd. Kunne kansje få litt rabatt på sub'en de hadde utstillt i butikken.
    Kansje jeg kjøper CM1 til bakhøyttalere og begynner med et 5.0 system med CM9, CMC og CM1 da sub'en allikavell ikkje kom før i mai, og da nærmer vi oss uansett feriepenger og skattepenger!
    Håper virklig at jeg har tatt rett valg ifht. fronthøyttalerne nå, gleder meg ihvertfall som en unge på julaften! Kommer til å bli den feteste frontrekken i landet, he he....
    Regner med at dem er i hus førstkommende tirsdag!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Det beste er selvfølgelig å få testet hjemme!
    Om dem på HFK bare kunne gått med på at jeg fikk testet CM7 hjemme noen få dager, hadde dette vært mye enklere!
    Tenker endel på at høyttalerne som skal byttes ut er DM605 S2, disse er relativt store høyttalere, og fungerer også som subwoofere!
    Er litt redd for at overgangen til eventuellt CM7 blir stor, både med tanke på lyd og fysisk størrelse, hvordan det kommer til å se ut i stuen!
    Derfor hadde det vært greit å få testet litt noen dager, og hvis jeg hadde funnet ut at dem blir for små, både i lyd og størrelse, at jeg kunne levert dem inn og gått for CM9, burde jo være en "vinn vinn" situasjon for begge parter, legger jo tross alt igjen 7000.kr ekstra da.
    t.o.m. bw 683 har "tyngre" bass enn cM9.. CM9 er en "highend" hifi høyttaler.. mens 683 er en mainstreamfolks høyttaler! Billigre å produsere 683, men det behøver ikke å si at den er dårligere enn CM9.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    t.o.m. bw 683 har "tyngre" bass enn cM9.. CM9 er en "highend" hifi høyttaler.. mens 683 er en mainstreamfolks høyttaler! Billigre å produsere 683, men det behøver ikke å si at den er dårligere enn CM9.
    Hei

DM683 er en knallhøyttaler ja, men hvis man ser borti fra bassen til DM683, tror nok jeg CM9 er en bedre høyttaler på alle måter!
    CM9 leverer nok bass den også hvis den får levert krefter nok.
    Bassen er nok ikke SÅ VIKTIG for meg, men tror nok overgangen fra DM605 S2 med aktive basser til CM7 ville blitt ganske stor, ikke fullt så stor med CM9, komplimerer uansett med en subwoofer til de nye høyttalerne senere!
    En annen litt viktig ting, når det er snakk om en "stue hjemmekino" som jeg liker å kalle det, er jo hvordan det ser ut, designen, der er jo CM9 rålekker!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Rommet er vell ca.25-30 kvadrat.
    Har forressten gjort en bestilling nå, ble til at jeg går for CM9 og senteren CMC i første omgang, subwooferen hadde dem ikke på lager og kom ikke før i mai mnd. Kunne kansje få litt rabatt på sub'en de hadde utstillt i butikken.
    Kansje jeg kjøper CM1 til bakhøyttalere og begynner med et 5.0 system med CM9, CMC og CM1 da sub'en allikavell ikkje kom før i mai, og da nærmer vi oss uansett feriepenger og skattepenger!
    Håper virklig at jeg har tatt rett valg ifht. fronthøyttalerne nå, gleder meg ihvertfall som en unge på julaften! Kommer til å bli den feteste frontrekken i landet, he he....
    Regner med at dem er i hus førstkommende tirsdag!!!
    Herlig! Gratulerer så mye med meget flotte, og ikke minst kjempe bra høyttalere Blir bra med fullt CM oppsett. Har ikke sett så mye av det her inne, så det kan bli spennende! Kom med tilbakemelding da!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Herlig! Gratulerer så mye med meget flotte, og ikke minst kjempe bra høyttalere Blir bra med fullt CM oppsett. Har ikke sett så mye av det her inne, så det kan bli spennende! Kom med tilbakemelding da!
    Heisann!

Takk!

Skal selvfølgelig komme med tilbakemelding, og bilder
    Blir veldig spennende å prøve en ny B&W serie også.

Sier bare endelig!, godt å ha tatt en avgjørelse nå, har vært mye tenking frem og tilbake, nå kan jeg ta det med ro og vente på at bestillingen kommer!
    Ønsker samtidig å takke for alle innspill og svar fra dere andre her på forumet! Dere måtte jo begynne å bli lei av alt maset mitt, he he

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Takk!

Skal selvfølgelig komme med tilbakemelding, og bilder
    Blir veldig spennende å prøve en ny B&W serie også.

Sier bare endelig!, godt å ha tatt en avgjørelse nå, har vært mye tenking frem og tilbake, nå kan jeg ta det med ro og vente på at bestillingen kommer!
    Ønsker samtidig å takke for alle innspill og svar fra dere andre her på forumet! Dere måtte jo begynne å bli lei av alt maset mitt, he he
    Høres bra ut ;-)

Ser den. Husker det selv, at det var mye frem og tilbake når jeg selv skulle handle meg skikkelige høyttalere helt nye for første gang, og da sto det mellom Dali og B&W, og endte opp med 604 S3 til slutt :-) Men har hatt litt siden den gang. Faktisk 2 par 604 S3:lol: Men nå er det elektrostater som står å jaller i stua :-D

Og neida, lei blir en aldri når andre spør, for det er bare gøy å hjelpe andre entusiaster! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt, Purelatino.. :-)

Du har ikke vurdert noe alla Klipsch RSx2 eller B&W DS3 eller noe slikt istedetfor CM1 da ?

Bakhøytalerne er jo for å få surroundlyden, og jeg sitter nesten med at CM1 er for bra til å "kaste bort" som bakhøytalere. :-)
    Men for all del.. Veldig nydelig å ha alt fra en serie. ;-)

Når det gjelder diskusjonen med DM683 og bass, kontra CM9 så er det hvertfall liten tvil om at DM683 har vanvittig bass i riktig element...
    Jeg har hatt mine i rom hvor jeg var provosert over lyden, og nå i et rom
    som virkelig gir meg fantastiske bassopplevelser med 2x6,5.. :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Gratulerer med nytt, Purelatino.. :-)

Du har ikke vurdert noe alla Klipsch RSx2 eller B&W DS3 eller noe slikt istedetfor CM1 da ?

Bakhøytalerne er jo for å få surroundlyden, og jeg sitter nesten med at CM1 er for bra til å "kaste bort" som bakhøytalere. :-)
    Men for all del.. Veldig nydelig å ha alt fra en serie. ;-)

Når det gjelder diskusjonen med DM683 og bass, kontra CM9 så er det hvertfall liten tvil om at DM683 har vanvittig bass i riktig element...
    Jeg har hatt mine i rom hvor jeg var provosert over lyden, og nå i et rom
    som virkelig gir meg fantastiske bassopplevelser med 2x6,5.. :-)
    Hei

Takk, kansje jeg vurderer noe annet som bakhøyttaler, har jo DM685 nå!
    Men det er jo litt det med å få alt i samme serie da.
    Men i første omgang nå, blir det fronter, senter og sub, bakhøyttalerne blir priotert sist.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo litt det med å få alt i samme serie da.
    For å ikke snakke om at det er samme lydsignatur...ikke minst.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Trenger hjelp! Skal som sagt kjøpe meg nye fronter til hjemmekino'en min, men greier ikke å bestemme meg for CM7 eller CM9!
    Er bare det at prisforskjellen på disse er ganske stor, man får jo CM7 + Sub'en for et par lapper mer i samme serie til prisen av CM9.
    Er CM9 virklig verdt de 7000.kr den koster mer enn CM7?
    Har hørt begge høyttalerne, og må innrømme at CM9 er en bedre høyttaler som jeg brukte mesteparten av tiden og høre på, men 7000.kr?
    Er også så jævlig redd for at hvis jeg går for CM7 vil jeg angre i ettertid, kjipt å kjøpe CM7 først for å så finne ut at det var CM9 jeg ville hatt, taper jo endel penger på det å måtte ligge CM7 ut på brukten og etterpå kjøpe CM9.
    Hvis jeg skal rekke å få høyttalerne til påsken, bør jeg få bestillt dem iløpet av dagen, trenger derfor noen raske råd.
    Hjelper liksom ikke å høre på dem i timesvis på HFK heller, blir ikke noe klokere, og lytterommet er heller ikke optimalt der, og ikke mulighet til å få lånt med heller, da dem ikke har dem i butikken på lager, må bestilles!
    Lurte på om jeg kjøpte CM7 og fikk testet dem hjemme noen dager, om jeg kunne få byttet dem inn igjenn å gå for CM9 istedet vis jeg angret, det var dem ikke veldig interressert i! Hva fanken gjør jeg?
    Så det MÅ være en av de ? Ganske mye på markedet.
    De reklamerer jo med 10 dagers returrett,så de kan jo ikke nekte deg å teste CM7 hvis du har betalt for de,for så å bytte de inn i CM9 med mellomlegg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Returrett på HiFi-Klubben?

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Så det MÅ være en av de ? Ganske mye på markedet.
    De reklamerer jo med 10 dagers returrett,så de kan jo ikke nekte deg å teste CM7 hvis du har betalt for de,for så å bytte de inn i CM9 med mellomlegg.
    Heisann !

Reklamerer dem med returrett på HiFi Klubben?
    Har du link til dette?
    Synes ihvertfall at hvis det stemmer, at det var dårlig/merklig gjort å ikke la meg få testet CM7 noen dager med mulighet får å bytte dem i CM9 etterpå!
    Kansje de var interressert i å selge CM9 med en gang, redd for at jeg ville bli fornøyd med CM7?, ikke vet jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men angrerett har du vel åkke som. :-)

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Nei, men angrerett har du vel åkke som. :-)
    Da er det greit å lese angrerettloven så man veit hva man har rett på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Gratulere med fantastisk frontrekke :o)

Er ikke sikkert du får så mye utbytte av dem i påsken da. Har CM7, CMC og CM1 selv. Brukte vanvittig lang tid på å spille inn CM7. Trodde forsterkeren var for liten og kjøpte ny. Hjalp ikke det. De måtte bare spilles inn. Låter fantastisk sammen de høyttalerne. Sinnsykt viktig å ha dem fra samme serien. Hadde en infinity senter før. Vanvittig forskjell med CMCen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •