HJELP !!! B&W CM7 eller B&WCM9??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thogstad
    Er ikke sikkert du får så mye utbytte av dem i påsken da. Har CM7, CMC og CM1 selv. Brukte vanvittig lang tid på å spille inn CM7. Trodde forsterkeren var for liten og kjøpte ny. Hjalp ikke det. De måtte bare spilles inn. Låter fantastisk sammen de høyttalerne. Sinnsykt viktig å ha dem fra samme serien. Hadde en infinity senter før. Vanvittig forskjell med CMCen.
    Heisann!

Takker for gratulasjoner, må si jeg gleder meg!
    Hvilken forsterker/receiver bruker du på dine CM7?
    Regner jo med at jeg kommer til å bli fornøyd med kjøpet, hvor lang innspillingstid brukte du ca. på høyttalerne dine?
    Hvilke stativer bruker du på dine CM1?, hvis du har dem på stativer da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Reklamerer dem med returrett på HiFi Klubben?
    Har du link til dette?
    Synes ihvertfall at hvis det stemmer, at det var dårlig/merklig gjort å ikke la meg få testet CM7 noen dager med mulighet får å bytte dem i CM9 etterpå!
    Kansje de var interressert i å selge CM9 med en gang, redd for at jeg ville bli fornøyd med CM7?, ikke vet jeg.
    Angrerett

Der er 14 dagers ubetinget angrerett på varer kjøpt i Hi-Fi Klubbens Nettbutikk (pengene tilbake eller bytte til annen vare).
    Det var vel i gamle dager de reklamerte med 10 dager før de andre.
    Har jo hørt om folk som har kjøpt heftige Cerwin Vega og NAD blokker til "årets fest" når foreldrene er borte,for så å bytte det tilbake å få pengene igjen.Det er jo umoralskt.
    Her får du ikke pengene tilbake,men legger i mer til et bedre produkt hvis du ønsker det.

Kanskje selgeren skulle gjort leksa si :-)
    Makan til trassige de skal være.Andre steder/butikker tar de kopi av pass eller bankkort og man får prøve det gratis i f.eks helga.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Angrerett

Der er 14 dagers ubetinget angrerett på varer kjøpt i Hi-Fi Klubbens Nettbutikk (pengene tilbake eller bytte til annen vare).
    Det var vel i gamle dager de reklamerte med 10 dager før de andre.
    Har jo hørt om folk som har kjøpt heftige Cerwin Vega og NAD blokker til "årets fest" når foreldrene er borte,for så å bytte det tilbake å få pengene igjen.Det er jo umoralskt.
    Her får du ikke pengene tilbake,men legger i mer til et bedre produkt hvis du ønsker det.

Kanskje selgeren skulle gjort leksa si :-)
    Makan til trassige de skal være.Andre steder/butikker tar de kopi av pass eller bankkort og man får prøve det gratis i f.eks helga.
    Heisann.

Nå er dette her handlet i butikk, og ikke i nettbutikken til HiFi Klubben.
    Men gjelder denne angreretten ved kjøp i butikk også?, har jo fått "hørt" på produktene i butikken, selv om dette på ingen måte gir et riktig inntrykk av hvordan dette oppsettet vil låte hjemme hos meg selv.
    Er bare litt nyskjerrig på dette.
    Men, når alt kommer til alt, regner jeg jo med at jeg vil bli fornøyd med varene, gleder meg ihvertfall kjempemye!
    Syntes jo at CM9 spillte bedre enn CM7 på Klubben, og brukte nok mesteparten av tiden min til å høre på den, men det var jo et ganske stort lokale/rom dem sto i, så det kan jo godt være at CM7 ville vært stor nok for stuen min og da ville jeg jo "spart" 7000.kr, og det er jo penger det også.
    Og som han ene sa, CM7 + Sub'en ville nok på mange måter være bedre til "hjemmekino" enn "bare" CM9, men i mitt tilfelle nå, med CM9 + Sub, ville jeg få i pose og sekk!, men men........
    Først og fremst vil jeg si at jeg gleder meg over å endelig ha tatt et valg, og ser frem til å få høyttalerne i hus, og det er viktigere enn å tenke på at jeg kansje kunne spart 7000.kr!, også har jeg kjøpt en bedre og større høyttaler!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forressten gjort en bestilling nå, ble til at jeg går for CM9
    Gratulerer med et meget klokt valg.
    Man angrer aldri på de kronene man la i for å få ekstra kvalitet, kun de kronene man "sparte" - og som siden viste seg å bli (nok) en dyrekjøpt erfaring.

CM9 er på alle måter en større høyttaler en CM7, og du kommer til å se på dem og glise hver gang du spiller musikk. Igjen, en klok beslutning du ikke vil angre på.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kapittel 1. Alminnelige bestemmelser

§ 1. Virkeområde
    Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

14 dagers angrerett gjelder ikke de vanlige butikkene til hfk, da de går under fast utsalgssted.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Da er det greit å lese angrerettloven så man veit hva man har rett på.
    Da er det greit å henvise til en lov som gjelder for dette kjøpet, for det gjør ikke denne;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Takker for gratulasjoner, må si jeg gleder meg!
    Hvilken forsterker/receiver bruker du på dine CM7?
    Regner jo med at jeg kommer til å bli fornøyd med kjøpet, hvor lang innspillingstid brukte du ca. på høyttalerne dine?
    Hvilke stativer bruker du på dine CM1?, hvis du har dem på stativer da.
    Hei

Bruker denne: Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V3900

Fantastisk varm og fin lyd.

Hadde en diger 2x200w Rotel en periode.

Dem sto og spilte omtrent døgnet rundt i en måned. Var til å begynne med super skuffet over lyden. Masse mellomtone men ingenting annet.

Vet detgår an å få CDer som er laget til innspilling av høyttalere. Du kan jo se om du får tak i en slik...

Stativene jeg bruker er kjøpt i Thailand (bor der).
    De er sanblåst glass i topp og bunn med aluminiumsrør mellom. Står på spikes....

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Da er det greit å henvise til en lov som gjelder for dette kjøpet, for det gjør ikke denne;-)
    Nå siteres det kun i ett nivå her på AVforum (boo!), men poenget mitt ved å vise til angrerettloven var å understreke at man burde lese den og komme frem til når man har og når man ikke har angrerett og at man absolutt ikke har angrerett "åkke som" som brukeren jeg siterte hadde skrevet.

Noen ganger er det litt vanskelig å få fram subtile undertoner med tekst

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •