Reloop Dominance 1400 b på klipsch rf-52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reloop Dominance 1400 b på klipsch rf-52

hei.koblet til reloopen på klipsch min,reloopen går igjenom yamha rx-v 1800 min,det roet diskanten veldi mye faktisk,ble mer varmere lyd,men det eg lurer på er hvor mye eg kan ha volum knappen på reloopen min,no står det rett opp ned,ass på 5,den går til 10.er vel ikkje så lurt og skru den opp til asså fullt volum på den.her er en link til reloopen

Reloop - Dominance 1400 b Dominance 1400 b 221875

PS.vet ikkje om dette er riktig tråd.hvis ikkje kan moderator flytte den eller slette den.

får spørre litt på en an måte da,sprenger eg Ht mine hvis volum knappen på reloopen står på 5-6?eg koblet den til rx-v 1800.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til å behandle den forsterkeren der annerledes enn andre forsterkere, den der klarer garantert ikke å ødelegge elementene pga for mye effekt. De effekt-tallene der er overdrevet (målt med høy forvregning i meget kort tidsrom ved 1k). Samme greiene som 90% av det andre som kommer fra Global Distribution.

Det du imidlertid må passe på er at forsterkeren ikke klipper signalet (sender firkantpuls), dette vil ødelegge elementene permanent - "sprenge".

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syrre
    Det er ingen grunn til å behandle den forsterkeren der annerledes enn andre forsterkere, den der klarer garantert ikke å ødelegge elementene pga for mye effekt. De effekt-tallene der er overdrevet (målt med høy forvregning i meget kort tidsrom ved 1k). Samme greiene som 90% av det andre som kommer fra Global Distribution.

Det du imidlertid må passe på er at forsterkeren ikke klipper signalet (sender firkantpuls), dette vil ødelegge elementene permanent - "sprenge".
    hei.takk for svar.men kan du forklare meg hvordan eg hører hvis de klipper?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk er et kaos av sinustoner. I det forsterkeren begynner å kutte toppene og bunnene av hver enkelt av disse sinustonene (clipping) høres det forvrengt ut. Dette er du i god stand til å høre (i edru tilstand) før det oppstår i så stor grad at det er fare. Det skal endel til før elementene takker for seg, men utvis forsiktighet dersom alkohol er inne i bildet, da vil normalt din evne til å vurdere mengde forvregning være noe svekket.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den effekten "dårlig"? dvs er den et bra kjøp til 1500? Og vil den drive cerwin vega ve-15f bra? eller bør jeg ha mer effekt? annet merke som er bedre?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •