Electrocompaniet Feat Patos?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet Feat Patos?

Hei har vært på en liten Hi-Fi stand her i dag å fikk høre litt div div høytalere, men det som falt meg litt i smak var noen Electrocompaniet Prelude PSF-1 høytalere. Dem så flotte ut, kassene virka som å være ganske så døde, å spilla meget bra på et Jungson oppsett.

Så har jeg en Jungson Capo integrert forsterker på prøve på min Patos B310 MKIII. Å lyden var bare helt utrolig vakker, uten sub å det var bare vakkert. men så kommer jo oppgraderings spøkelse å pirker.

Så jeg lure på hva dere tror om et surrond oppsett med disse EC høytalerne i front, å 310 bak å 210 center ?
    hvordan tror dere klangen å lyden vil funke med dem sammen.
    blir jo da også å oppgradere med ei effektblokk av noe slag....

tips å meninger ønskes

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da har jeg fått ett lite oppsett på prøve her heime...

Har et sett Electrocompaniet PSF-1 Høytalere

og en Jungson Duro Klasse A effekt blokk.

det låter jo inmari flott på det meste til nå.

men ser jo muligens at en H/K Avr 235 er litt dårlig for dette oppsette, men virker jo greit.

å patos 310 MKIII som bak høytalere og en patos B210 center...

noen ideer eller forslag til andre komponenter som kan fungere bedre?

håper noen gidder å svare 8)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ingen direkte erfaring med de høyttalerne, men vil tro at de likner litt på Patos. Iallefall har Patos konstruert sine tidliigere ut ifra EC's forsterkere så vil tro at de har blitt utviklet i samarbeid der. EC har en litt "snill" diskantgjengivelse og så kan man også si om Jungson's forsterkere. Lytta til monoblokkene deres mens jeg drev å snubla rundt på Resonans i Stavanger, og de låt veldig bra i forhold til prisen. Kanskje ikke så hyperdetaljerte som de beste men god kontroll og spiller bra på hornkostruksjoner som bla Triangle og Klipsch. Om du liker kombien og du har en god pris på den så er det bare å slå til. 235'en kan du alltids bytte ut neste gang. Som pre-amp i stereo, så vil den ikke yte rettferd til bla. EC'n.. Men det får ligge i framtiden

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel prisen jeg har fått uten noen avslag er 14995 høytalere å 16000 for effekt trinnet..

nei jeg er nok ganske sikker på at det ville vært mye mer kvalitet over lyden med en skikkelig pre-amp på stereo, men som du sier Reciveren vil nok bli byttet med tiden, men me en slik oppgradering må nok den vente på seg. det jeg vurdere i stedet er å kjøpe en AVR 355 (5000) og da bruke en 7-10 tusen på effekt trinnet. f.eks. Xtz sin effekt blokk som da er fem tusen. Er da igjen et problem at jeg får jo ikke lytta på den. Blir i så fall å stole på deres meninger.

joda Herr Roar moen var jo hoved personen bak disse høytalerne å hører det på både lyden og utsendet på elementer å detaljer.

er bare usikker på valutta for pengene... mye babling nå, men får se om hvor mye de går ned i eventuel pris...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser disse høyttalerene koster 9995,- på Soundgarden om dagen Electrocompaniet Prelude PSF-1 GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda har nok sett dette jeg også, å bruker det for hva det er verdt for å presse prisen, men grunnen til at jeg vil handle lokalt er en UTROLIG bra service. Dem lånte meg både høytalerne effektblokka å kabler for en uke, pluss han kjørt de hjem til meg å dem monterte opp å la nye kabler til bakhøytalere osv... er forresten KFdata på sortland som har gjort dette, å rent service å kunde behandlig e dem kanon bra på så der må jeg virkelig bare anbefale dem på det høyeste!

men får se, blir kanskje center fra ec og når den kommer...

å fikk tilbud på blokka for 10.000, å synes dere den er verdt det da vs 2 stk Xtz klasse å blokker?? trenger hjelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •