B&W CM7/CM9/DM683 eiere! Hvilken receiver/forsterker/effektforsterker bruker dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM7/CM9/DM683 eiere! Hvilken receiver/forsterker/effektforsterker bruker dere?

Heisann!

Er på trappene til å kjøpe meg nye fronter, mest sannsynlig B&W CM9.
    Lurer på hva dere andre eiere av disse høyttalerne, driver dem med?
    Har selv DM683 i stereo oppsett, disse drives idag av en Lyngdorf TDA2200, det låter meget godt og jeg er fornøyd.
    Planlegger som sagt å gå til innkjøp av B&W CM9 til hjemmekino, disse planlegges å drives av en Denon Receiver + Rotel RB-1572 effektforsterker.
    Er mest nyskjerrig på hva andre eiere av enten CM7 eller CM9 driver sine høyttalere med da det er disse jeg selv har på trappene til å kjøpe.
    Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg eier B&W CM7 og mater dem med NAD C375BEE.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

I signaturen ser du hva jeg bruker.

Å denne forsterkeren KRAFTIG..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladelius Thor MK2 integrert forsterker

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann!

Er på trappene til å kjøpe meg nye fronter, mest sannsynlig B&W CM9.
    Lurer på hva dere andre eiere av disse høyttalerne, driver dem med?
    Har selv DM683 i stereo oppsett, disse drives idag av en Lyngdorf TDA2200, det låter meget godt og jeg er fornøyd.
    Planlegger som sagt å gå til innkjøp av B&W CM9 til hjemmekino, disse planlegges å drives av en Denon Receiver + Rotel RB-1572 effektforsterker.
    Er mest nyskjerrig på hva andre eiere av enten CM7 eller CM9 driver sine høyttalere med da det er disse jeg selv har på trappene til å kjøpe.
    Takker for svar!
    Skal du selge 683 og TDA'n? hvorfor ikke bruke TDA'n som effekttrinn i hjemmekinoen.. så har du en god stereoforsterker også, når du skal lytte til stereo musikk . CM9 er en fantastisk høyttaler, men koster også 2x mer enn 683 .

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal du selge 683 og TDA'n? hvorfor ikke bruke TDA'n som effekttrinn i hjemmekinoen.. så har du en god stereoforsterker også, når du skal lytte til stereo musikk . CM9 er en fantastisk høyttaler, men koster også 2x mer enn 683 .
    Heisann

Har egentlig ikke tenkt å selge verken DM683 eller TDA'en, er et fint fint stereo oppsett det. Hva kan man egentlig få for en snart 1,5.år gammel TDA?, den er helt strøken og i sort farge! Har også lekt med tanken å kjøpe effektforsterkeren SDA2175 også, få enda mer effekt i stereo.
    Nå har jeg nettopp kjøpt inn en effektforsterker fra Rotel, så det blir nok til at jeg bruker den som effekt i hjemmekino'en.
    Du som har vært borti begge disse høyttalerne, ville du sagt at CM9 ville passet bedre som stereo høyttaler og DM600 serien som hjemmekino, eller ville du si at DM683 passer bedre til musikk og CM serien til hjemmekino?
    En annen ting til at jeg har valgt å ikke bruke TDA'en til Pre, er at den er ganske lang i dybden og derfor ikke passer perfekt i racket som receiveren og resten av hjemmekino komponentene skal stå i, også blir den nok mere brukt nå som den står i et stereo oppsett, da jeg bruker mer tid til å høre musikk en å se film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •