Velodyne CHT-12Q

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne CHT-12Q

Lurer litt på åssen denne hadde gjort seg sammen med: Klipsch RF-63, RC-64 og RB-51 i et 5.1 system.

Har lest litt om den å det virker som et meget fint valg med romkorreksjon. Men ser at det er mange som anbefaller XTZ rundt denne prisklassen, mulig det er et bedre valg? Skal kun ha en sub så er greit å velge riktig

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Lurer litt på åssen denne hadde gjort seg sammen med: Klipsch RF-63, RC-64 og RB-51 i et 5.1 system.

Har lest litt om den å det virker som et meget fint valg med romkorreksjon. Men ser at det er mange som anbefaller XTZ rundt denne prisklassen, mulig det er et bedre valg? Skal kun ha en sub så er greit å velge riktig
    jeg har kunn hørt den gamle generasjonen av CHT-Q og det var da 15 tommeren. Jeg synes ikke det var noe spesielt, og tviler på at den suben vil gjøre en god jobb med det heftige frontsettet du har. Mange kombinerer klipsch med svs eller Klipsch RW-12 osv, har du tenkt på de? eller evt 2 stk xtz 12ere? Den velodynen vil nok ikke gjøre susen i opsettet ditt nei.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg har kunn hørt den gamle generasjonen av CHT-Q og det var da 15 tommeren. Jeg synes ikke det var noe spesielt, og tviler på at den suben vil gjøre en god jobb med det heftige frontsettet du har. Mange kombinerer klipsch med svs eller Klipsch RW-12 osv, har du tenkt på de? eller evt 2 stk xtz 12ere? Den velodynen vil nok ikke gjøre susen i opsettet ditt nei.
    Er slik at jeg ikke har front og senter enda... men frontene bestilles forhåpentlig ikveld

Skal se meg litt mer om etter sub til dette da, blir uansett senter kjøp før suben. Men synes det er greit å høre hva folk mener om forskjellige ting. Bor i en blokk leilighet så naboene er ikke så glad i dyyyyype toner

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme som Kekka her..
    Så hvilken sub anbefalles da?
    Vil helst ha en box og ikke sylinder, da box er lettest for meg å plassere.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er slik at jeg ikke har front og senter enda... men frontene bestilles forhåpentlig ikveld

Skal se meg litt mer om etter sub til dette da, blir uansett senter kjøp før suben. Men synes det er greit å høre hva folk mener om forskjellige ting. Bor i en blokk leilighet så naboene er ikke så glad i dyyyyype toner
    Jeg er ingen subwoofer ekspert, men det er sikkert at du trenger noe større og krafigere for å holde følge med rf-63 og rc-64, utrolig bra høyttalere som spiller kraftig, dypt og HØYT ikke minst, da vil du nok ha en sub som spiller likeså, hvilken prisklasse tenker du deg? 7-12 k?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Lurer litt på det samme som Kekka her..
    Så hvilken sub anbefalles da?
    Vil helst ha en box og ikke sylinder, da box er lettest for meg å plassere.
    hmmm, spørs litt åssen rom du har, sylindere tar mindre gulvplass enn box så noen synes de er lettere å plassere. Så er det jo priklassen du tenker, med høyttalerne dine vet jeg ikke hva som ville vært en god match, hva skal du bruke subben mest til? musikk/film?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er Klipsch Rf 82 og RC 64 i front.
    Rommet er avlangt 3.2 meter bredt og 5.7 langt.

Subben(e) skal i hovedsak brukes til film, og jeg vil ha en subb jeg kjenner litt hestespark ifra når det skal kjennes i brystkassa..
    Pris billigst mulig.. 8)

Grunnen til at jeg vil ha box er at jeg har 2 "hull" mellom stereobenken og høyttalerne som passer til subber

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har denne velodyne sub'en og er fornøyd med den.

har desverre ikke noe annet sammenligningsgrunnlag enn en gammel JWS jeg lånte før jeg kjøpte selv.

hovedgrunnen til at jeg kjøpte akkurat denne var nettopp pga romkorreksjon da jeg har null peiling på kalibrering av sub.
    er i tillegg litt for utålmodig til å begynne med kalibrering før jeg vet hvordan det gjøres.

er stor fan av Plug&Play
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er Klipsch Rf 82 og RC 64 i front.
    Rommet er avlangt 3.2 meter bredt og 5.7 langt.

Subben(e) skal i hovedsak brukes til film, og jeg vil ha en subb jeg kjenner litt hestespark ifra når det skal kjennes i brystkassa..
    Pris billigst mulig.. 8)

Grunnen til at jeg vil ha box er at jeg har 2 "hull" mellom stereobenken og høyttalerne som passer til subber
    brystkassebass til en levelig pris? da må det være cerwin vega:-D nå vet jeg ikke hvilke av deres subber som er best, men kan anbefale deg noen i din prisklasse, spør evt noen i cerwin vega tråden.

på hifiklubben har de da:
    CERWIN-VEGA XLS-15S Subwoofer | Hi-Fi Klubben

om du har litt ekstra cash kan du prute og gå for 2 stk, får dem sikkert til 9000kr ved å skru på sjarmen.

neste hoppet er da fra cerwin vega denne:
    CERWIN-VEGA HFA-18SX Subwoofer | Hi-Fi Klubben

den får du også sikkert pruta ned litt, det er en 18 tommer da....som vil sikre at bassbekymringene dine er ute av verden, med mindre du er den som digger hardcore dypbass daXD

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg også sett på... Hørt den hos en kompis av meg, og den leverer det den skal til den prisen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var subben da Kekka??
    Var det bare buldring? Eller slo den litt hardt også ved hagleskudd og lignende på film? (hvis dere testet på film da)
    Jeg vurderer egentlig 12", men hvis den 10" `en leverer bra så blir den mer aktuell..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg også sett på... Hørt den hos en kompis av meg, og den leverer det den skal til den prisen
    det den skal til prisen? hahaha, tror du må omformulere litt, den leverer 3 ganger det den skal til prisen...lett8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var subben da Kekka??
    Var det bare buldring? Eller slo den litt hardt også ved hagleskudd og lignende på film? (hvis dere testet på film da)
    Jeg vurderer egentlig 12", men hvis den 10" `en leverer bra så blir den mer aktuell..
    på et punkt vurderte jeg 2 pb-10ere, men hadde ikke allverdens råd, gikk for en pb-12, nå har vel pb-10 en like mye forsterkerkraft som pb-12 en. MEN, pb-12en er STØRRE, MYE større kassevolum, 2 tommer større element, som utgjør STOR forskjell...

Og for å si det sånn, om du har eldre mennesker i huset så vil de løpe ut i frykt for jordskjelv med en pb-12! den er nok til å sette huset ditt på ritcher skalaen...lett

har testa den på smokin aces 2 skytescenene der er helt råe, pistolskudd, hagle, uzi, bazooka, kanon, you name it! når du tror at råere enn dette blir det ikke, så vil pb-12 en levere litt til

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på et punkt vurderte jeg 2 pb-10ere, men hadde ikke allverdens råd, gikk for en pb-12, nå har vel pb-10 en like mye forsterkerkraft som pb-12 en. MEN, pb-12en er STØRRE, MYE større kassevolum, 2 tommer større element, som utgjør STOR forskjell...

Og for å si det sånn, om du har eldre mennesker i huset så vil de løpe ut i frykt for jordskjelv med en pb-12! den er nok til å sette huset ditt på ritcher skalaen...lett

har testa den på smokin aces 2 skytescenene der er helt råe, pistolskudd, hagle, uzi, bazooka, kanon, you name it! når du tror at råere enn dette blir det ikke, så vil pb-12 en levere litt til
    tror du må omformulere litt
    TYror ikke jeg trenger det du har gjort en så god jobb her over så

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, har du lest noen tester? av suben? Lyd og Bilde osv? nå har jeg pc-13 ultra, men pb-12 er ingen slappfisk i forhold for å si det sånn, du blir ikke skuffa nei

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er endel forskjeller på den gamle CHT serien og den nye, så å dra erfaringer fra den blir helt feil. Blir også HELT feil å ikke anbefale den nye når du ikke har hørt den engang.

Jeg kan anbefale Velodyne CHT12-Q, bra forsterker som holder god kontroll på elementet. gir en skikkelig "punch" type bass som visstnok SVS'ene mangler til musikk.

Har selv bestemt meg for denne etter en større lytterunde med alt fra Kef til Sunfire og XTZ nå sist.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Det er endel forskjeller på den gamle CHT serien og den nye, så å dra erfaringer fra den blir helt feil. Blir også HELT feil å ikke anbefale den nye når du ikke har hørt den engang.

Jeg kan anbefale Velodyne CHT12-Q, bra forsterker som holder god kontroll på elementet. gir en skikkelig "punch" type bass som visstnok SVS'ene mangler til musikk.

Har selv bestemt meg for denne etter en større lytterunde med alt fra Kef til Sunfire og XTZ nå sist.

har den "gamle" 12 nå jeg og må si at den har gjor og gjør en utmerket jobb her, til egentlig både musikk og film, den var lett å plassere og gir godt med ekstra pulver uten å riste vegglamper og slikt ned

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig at CHT-12R fungerer helt greitt og det uten å ha hatt andre merker . Og da vil nok en CHT-12Q med romkorreksjon fungerer enda greiere .

Velodyne leker da ikke butikk selv på disse litt rimeligere subwooferene .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Jeg er helt enig at CHT-12R fungerer helt greitt og det uten å ha hatt andre merker . Og da vil nok en CHT-12Q med romkorreksjon fungerer enda greiere .

Velodyne leker da ikke butikk selv på disse litt rimeligere subwooferene .
    tviler på at det er no veldig stor forandring der, og har dere hørt rf-63 spille? det blir ømt å anbefale en subwoofer til opsettet hans uten å ha hørt høyttalerne hans først...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •