Velodyne CHT-12Q - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    tviler på at det er no veldig stor forandring der, og har dere hørt rf-63 spille? det blir ømt å anbefale en subwoofer til opsettet hans uten å ha hørt høyttalerne hans først...

har hørt rf 63 ganske så mange timer, på forskjellig utstyr men ikke sammen med velodyne nei, har ikke hørt på oppsettet hans, det skulle man vel gjort for å anbefale noe som helst her inne, men kom rett og slett med min erfaring med velodyne subben, det er en viss forskjell på det å dele erfaring og det å anbefale

når jeg leser dine innlegg i tråden så er det vel du som anbefaler alt fra svs , er det ikke? har du vært hos han og lyttet på oppsettet?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har hørt rf 63 ganske så mange timer, på forskjellig utstyr men ikke sammen med velodyne nei, har ikke hørt på oppsettet hans, det skulle man vel gjort for å anbefale noe som helst her inne, men kom rett og slett med min erfaring med velodyne subben, det er en viss forskjell på det å dele erfaring og det å anbefale

når jeg leser dine innlegg i tråden så er det vel du som anbefaler alt fra svs , er det ikke? har du vært hos han og lyttet på oppsettet?
    hvis du har lest ordentlig så har jeg anbefalt cerwin vega like så mye, jeg har ikke vært HOS han, men jeg har lyttet på rf 63 med rc64 ja, og et par subber, blant annet mye fra svs og noe velodyne spl 10 osv

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris

Hehe, du sier noe der :-) "bæsje på leggen" som vi kaller det.

CHT-Q er værtfall en helt annen sub en den tidligere serien, med en helt annen forsterker og element. Så blir litt dumt å avskrive den på grunnlag av å ha hørt en annen sub.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Hehe, du sier noe der :-) "bæsje på leggen" som vi kaller det.

CHT-Q er værtfall en helt annen sub en den tidligere serien, med en helt annen forsterker og element. Så blir litt dumt å avskrive den på grunnlag av å ha hørt en annen sub.
    hmmm, velger å trekke tilbake påstanden om den nye cht-q serien, da jeg har satt meg litt inn i den og lest at det er nå en helt annen sub enn sin forgjenger, så uten å ha hørt den (med så stor forskjell) blir det litt kleint å si noe om den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser soundgarden har denne Velodyne CHT-12Q subben til 4990,- nå...
    Vurderer litt denne nå, opp mot den xtz 12" eren og svs sin pb10..
    Skal brukes mest til 60% musikk, resten film....
    Har denne noe den skulle sagt i sammenligning til svs en og xtz, nå med denne prisen?
    Typisk spørsmål her inne dette, er vel bare og kjøpe den svs en med en gang8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kikinova
    ser soundgarden har denne Velodyne CHT-12Q subben til 4990,- nå...
    Vurderer litt denne nå, opp mot den xtz 12" eren og svs sin pb10..
    Skal brukes mest til 60% musikk, resten film....
    Har denne noe den skulle sagt i sammenligning til svs en og xtz, nå med denne prisen?
    Typisk spørsmål her inne dette, er vel bare og kjøpe den svs en med en gang8)
    hahahah! alle 3 er veldig gode, hør på dem! vil med sikkerhet påstå at svsen drar det lengste strået til film ihvertfall. Til musikk blir det mer smak og behag føler jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne er ingen kraft-bombe, men den gjør jobben sin sikkelig. Og etter forventningene som stilles.

Iforhold til pris så vil jeg si at Velodyne er det beste valget på akkurat det området, men det er hovedsaklig kun pga det gode tilbudet som er på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 stk Velodyne CHT-12Q i et surroundoppsett med JBL sin LS-serie, med LS-60 i front. Jeg vil karakterisere Velodynene som meget bra til musikk, med perfekt intergrasjon - subbene gir et herlig bassfundament i musikk, jeg er storfornøyd! Til film er subbene også meget bra, det dundrer løs og mine krav i så henseende er imøtekommet med Velodynene, men det er nok ikke umulig at andre merker (SVS?) er noe bedre i den dypeste bassen. Her må også pris vurderes inn.
    CHT-12Q til 4990 er etter min mening et meget(!) godt kjøp!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han trengte jo subben mest til musikk da, hvis vi snakker om film er det en helt annen sak. Fordi PB-10 rykker de fleste store modellene til velodyne på dypbass og filmbass uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 10" vil aldri være en utfordrer til en 12" når det kommer til trykk. Så å faktisk komme med en 10" til slike fronter er bare tull. Spesielt når det kommer til film. På musikk-siden så vil den ha sin nytte, men en 12" av god kvalitet vil gjøre jobben mye bedre.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor vil ikke en 10 utfordre en 12? forsterkeren og kabinettet har jo mye å si det også. Elementene til svs er råsterke og er laget for ganske store membranvandringer, i tilegg kan den 10eren sette middelstore rom i bevegelse, den går også dypere enn velodynene, har testet og hørt begge. vi snakker ikke vanlige basser her, vi snakker en svs subwoofer.

I en subwoofer konstruksjon er elemementet av 1/4 betydning. Kassestørrelse, forsterker, vekt og rom har også mye å si!

hvis vi snakker i en bil, så forstår jeg det, men ikke i et kinorom

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble faktisk til att jeg bestillte en xtz 12"... Har hørt desse noen ganger. Ble litt impulskjøp, målet er etter hvert og heller selge (allerede !) denne og kjøpe to sb12" når de kommer, hvis desse er så bra som forventet... Hvorfor ikke pb? jo pga utseende og størrelse....
    3990,- er jo uansett ikke mye... 8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kikinova
    Det ble faktisk til att jeg bestillte en xtz 12"... Har hørt desse noen ganger. Ble litt impulskjøp, målet er etter hvert og heller selge (allerede !) denne og kjøpe to sb12" når de kommer, hvis desse er så bra som forventet... Hvorfor ikke pb? jo pga utseende og størrelse....
    3990,- er jo uansett ikke mye... 8)
    det er en god sub, har gode erfaringer med den, skal bort å kalibrere en sånn en nå senere idag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å sparke litt liv igjen i denne tråden med et spørsmål.

CHT-12Q vs XTZ 99 W12.16

Jeg har en eldre prosessor uten romkorreksjon. Denne sub'n har jo egen romkorreksjon. Dog går vel dette på en 5-bånds EQ, og vil jo ikke "stille seg selv" i riktig avstand osv som en romkorreksjon på reciever eventuelt ville gjort.

Dog lurer jeg fælt på om dette uansett kunne vært en riktig oppgradering for meg, da jeg ikke har snøring - og egentlig bare tipper vilt med innstillingene bakpå XTZ'n. (Bruker jo øret, men dog...)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver nå å tester CHT-12Q'en min.

Såvidt jeg har lest meg til, så legges Auto-EQ'en i "Jazz/Classical"-preseten.
    Vil den da ligge der til man har kjørt "reset" på innstillingene ?
    Altså at den er permanent lagret inntil videre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd flere av denne i ett oppsett? Merker man stor forskjell fra en alene? Jeg tenker på 4stk av denne Velodyne CHT 12Q, og det jeg er ute etter er såkalt "brystkassetrykk". Masse av det om jeg vil, men allikevel en klar og tight bass. Disse burde da også funke greit under film på også de litt lavere frekvensene, men skjønner at det ikke blir like dypt som SVS.

Noen som da også vet hvordan det hadde funket med romkalibreringen når man må kjøre 4stk?

Eller er det andre alternativer til denne prisen? Har jo også sett på de dyreste SVS og Definitive Technology de har på lsound.no, men 4stk av disse fristet veldig også til mitt formål Spesielt om romkalibreringen har noe for seg selv når det er 4stk.

Mvh Olav B, G

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    En 10" vil aldri være en utfordrer til en 12" når det kommer til trykk. Så å faktisk komme med en 10" til slike fronter er bare tull. Spesielt når det kommer til film. På musikk-siden så vil den ha sin nytte, men en 12" av god kvalitet vil gjøre jobben mye bedre.
    En 10" kan lett slå en 12" på trykk. Det kommer helt ann på element kvaliteten og forsterkerkraften.
    Testet en XTZ 10" opp mot en Dali Concept 12 sub. XTZ hadde mer lydtrykk enn Concept subben. Både i en stor stue og på en mindre rom.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •